Gość Savoy Napisano 12 Listopad 2004 Napisano 12 Listopad 2004 Nie był mnie na forum ok 2 miesiące, w tym czasie porzuciłem rendering połaczony z radiosity (nie ten sprzęt) i wykonuję sceny nieco odmiennie, a przede wszystkim szybciej. http://www.imageuploader.net/show.php?img=301035Room.jpg Krotko: 1/Lightwave3D 2/fake radiosity 3/Time rendering 2h28m (1.2 GHz Celeron) 4/wszystskie objekty moje 5/AA Extreme (przy low AA wygląda prawie tak samo a rendering trwa ok 30 min) Proszę o opinie. Pozdrawiam
BigBird Napisano 12 Listopad 2004 Napisano 12 Listopad 2004 Ladnie oj ladnie cholernie mi sie podoba :) ale mam pytanko totalnie laikowskie ale cusz zrobic :) co to jest radiosity ?
spoon Napisano 12 Listopad 2004 Napisano 12 Listopad 2004 hmm, do czegoś sie muszę przyczepić:P wiem. widok za oknem ma kolorystyke z innej bajki:P
Batou Napisano 12 Listopad 2004 Napisano 12 Listopad 2004 Nie podoba mi się roślinka po lewej. Reszta jest bardzo przyjemna. Nawet te "kartonowe" fioletowe budynki za oknem są fajne. Nadają pracy ciekawego charakteru (to moja opinia, domyślam się że inni będą mieli inne zdanie).
Kris_R Napisano 12 Listopad 2004 Napisano 12 Listopad 2004 Świetny fake... niełatwa to sztuka, a bardzo przydatna... i zdaje się że jesteś na bardzo dobrej drodze do jej opanowania...
Kulki Napisano 13 Listopad 2004 Napisano 13 Listopad 2004 http://www.imageuploader.net faktycznie roslina po lewej do wymiany ale cala pracka coool!
polka dot Napisano 13 Listopad 2004 Napisano 13 Listopad 2004 no za oknem troche za fioletowo ;) ale jest fajny klimat w pokoju - klimat balaganu ;) pozdro
spike Napisano 13 Listopad 2004 Napisano 13 Listopad 2004 a mi sie tam podoba zgadzam sie z komem za oknem za fioletowo, ale ogólnie fajne. pozdro
MareG Napisano 13 Listopad 2004 Napisano 13 Listopad 2004 Wyśmienita praca - zadbano nawet o realistyczne pokazanie maskownic w kolumnach! Nie mam więcej pytań. Pozostaje ocenić i jeszcze się napatrzeć:) Pozdrawiam
martez Napisano 13 Listopad 2004 Napisano 13 Listopad 2004 Bardzo ładnie, o ile to możliwe chętnie bym zobaczył widok z viewportów ukazujące rozmieszczenie świateł.
Vorek Napisano 13 Listopad 2004 Napisano 13 Listopad 2004 bardzo dobry fake, napracowałeś się, tylko kadr jakiś taki niebardzo pozdro
Gość jagi Napisano 13 Listopad 2004 Napisano 13 Listopad 2004 super :) i fajny telewizorek tez taki mialem przez pare tygodni :) ale sprzedałem :)
Gość P. Napisano 13 Listopad 2004 Napisano 13 Listopad 2004 co to jest radiosity ? heh ... metoda bilansu energetycznego lub inaczej metoda symulacji fizycznego rozkladu energi swietlnej w przestrzeni. no i jak widac panowie bez "gi" tez mozna. a tak na marginesie to nienawidze gi, fg ... i tak dalej.
wesoledi Napisano 14 Listopad 2004 Napisano 14 Listopad 2004 ladna pracka :) (chcialbym miec taki TV :) (to tv tak? :)))
Gość Savoy Napisano 15 Listopad 2004 Napisano 15 Listopad 2004 View porty: http://www.imageuploader.net/show.php?img=961919View1.jpg Co do ustawień światła to będzie problem żeby je pokazać. Zastosowałem 5 źrodeł: 3xwindow 1xsun 1xambient (typu sky dome) Każde z nich składa się z kilku spotlights połączone techniką "spine light" w sumie ok 60 źrodeł światła (bez skryptu i mixera oczywiście tego bym nie ustawił). Źrodła światła dodatkowo puszczone są w rotacyjny ruch (skrypty) a idealne przejścia uzyskuje się przez "motion effect". Technika ma dwie wielkie zalety: 1/ łatwo zlikwidować "przepalenia" na ścianach w scenach typu interior (W lightwave przy area lights robi się ogromny problem w pobliżu okien 2/ szybkość, szybkość, szybkość (ok. 50 razy szybciej niż przy radiosity) Oczywiście nie ma jednej ważnej rzeczy tzw. "bounce lights" ale to można trochę oszukać. Już niedługo na forum wypuszczę kilka scenek wykonanych tą techniką. A to jest pierwszy test wykonany jescze przed w/w scenką:
spoon Napisano 16 Listopad 2004 Napisano 16 Listopad 2004 może troche nie na temat, ale możesz dać plakat ze ściany???
MareG Napisano 16 Listopad 2004 Napisano 16 Listopad 2004 Test testem ale robiąc takie realistyczne scenki - jeśli już obdzierasz mury z tynku to pamiętaj, że nad oknem zawsze jest belka nadproża wylana z betonu, bądź z cegieł układanych pionowo w lekkim łuku. Ściana zewnętrzna taka cieuniutka jakby z wielkiej płyty była - takie rzeczy naprawdę widać od razu! Komplet siedzisk tragiczny, ale plakat fajny! ;) Pozdro
Gość styczny Napisano 16 Listopad 2004 Napisano 16 Listopad 2004 Mi Sie Podoba Tylko Mam Pytanie Czy Ten Obraz Jest Za Szyba I Jak Moesz Podac Pametry Materiau Tych Okien (szkla) CHODZI MI O TEN PIERWSZY OBRAZEK
Gość Savoy Napisano 16 Listopad 2004 Napisano 16 Listopad 2004 Fajne żrodło plakatow: http://www.komunizm.px.pl/galeria.htm Szyby mają nałożoną matematyczną teksturę bump rozciągniętą w osi y. + zwykła przeźroczystość i stadartowe odbicie nic wielkiego (niepotrzebnie dorzuciłem lekko niebieski kolor - przez to odcień fioletu na blokach w backgrundzie) No i oczywiście pewna sztuczka z przeźroczystością i odbiciem związana ze zmianą kąta patrzenia.
Gość styczny Napisano 17 Listopad 2004 Napisano 17 Listopad 2004 jeszcze jedno pytanko jak robisz szyby: z boxa, czy z plane i czy z jednego polygona czy kroisz teszkło na kawałki??
Gość Savoy Napisano 18 Listopad 2004 Napisano 18 Listopad 2004 Szyba - zwykły prosty plane w kierunku wnętrza - nic nadzwyczajnego nawet nie ma trzeciego wymiaru. Resztę nadrabiają takstury (1szt. - matematyczna, 2 szt. gradient "incydence angle")
zbuffer Napisano 18 Listopad 2004 Napisano 18 Listopad 2004 A ja znalazłem buga w pierwszej pracce!!! ;P Dzień jest słoneczny i światło z okien oświetla bardzo dobrze pomieszczenie więc PO CO KINKIETY NA ŚCIANIE SĄ WŁĄCZONE??? :>
Gość Savoy Napisano 19 Listopad 2004 Napisano 19 Listopad 2004 Bo przy wyłączonych światłach jakoś dziwnie wyglądały te kinkiety (albo mi się tak wydawało?) W sumie mogło by nie być tych świateł. Ale nieraz widzę w innych pracach że światła wewnątrz są włączone pomimo dnia (taka moda?).
skow Napisano 27 Listopad 2004 Napisano 27 Listopad 2004 kto z was zapala swiatla w tak sloneczny dzien?
Rekomendowane odpowiedzi