Skocz do zawartości

Scena 3D "Room" V podejście - fake radiosity


Gość Savoy

Rekomendowane odpowiedzi

Nie był mnie na forum ok 2 miesiące, w tym czasie porzuciłem rendering połaczony z radiosity (nie ten sprzęt) i wykonuję sceny nieco odmiennie, a przede wszystkim szybciej.

 

http://www.imageuploader.net/show.php?img=301035Room.jpg

 

Krotko:

1/Lightwave3D

2/fake radiosity

3/Time rendering 2h28m (1.2 GHz Celeron)

4/wszystskie objekty moje

5/AA Extreme (przy low AA wygląda prawie tak samo a rendering trwa ok 30 min)

 

Proszę o opinie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nie podoba mi się roślinka po lewej.

Reszta jest bardzo przyjemna. Nawet te "kartonowe" fioletowe budynki za oknem są fajne. Nadają pracy ciekawego charakteru (to moja opinia, domyślam się że inni będą mieli inne zdanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to jest radiosity ?
heh ... metoda bilansu energetycznego lub inaczej metoda symulacji fizycznego rozkladu energi swietlnej w przestrzeni.

 

no i jak widac panowie bez "gi" tez mozna.

a tak na marginesie to nienawidze gi, fg ... i tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

View porty:

http://www.imageuploader.net/show.php?img=961919View1.jpg

 

Co do ustawień światła to będzie problem żeby je pokazać.

Zastosowałem 5 źrodeł:

3xwindow

1xsun

1xambient (typu sky dome)

Każde z nich składa się z kilku spotlights połączone techniką "spine light"

w sumie ok 60 źrodeł światła (bez skryptu i mixera oczywiście tego bym nie ustawił). Źrodła światła dodatkowo puszczone są w rotacyjny ruch (skrypty)

a idealne przejścia uzyskuje się przez "motion effect".

Technika ma dwie wielkie zalety:

1/ łatwo zlikwidować "przepalenia" na ścianach w scenach typu interior (W lightwave przy area lights robi się ogromny problem w pobliżu okien

2/ szybkość, szybkość, szybkość (ok. 50 razy szybciej niż przy radiosity)

Oczywiście nie ma jednej ważnej rzeczy tzw. "bounce lights" ale to można trochę oszukać.

Już niedługo na forum wypuszczę kilka scenek wykonanych tą techniką.

A to jest pierwszy test wykonany jescze przed w/w scenką:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test testem ale robiąc takie realistyczne scenki - jeśli już obdzierasz mury z tynku to pamiętaj, że nad oknem zawsze jest belka nadproża wylana z betonu, bądź z cegieł układanych pionowo w lekkim łuku.

Ściana zewnętrzna taka cieuniutka jakby z wielkiej płyty była - takie rzeczy naprawdę widać od razu!

Komplet siedzisk tragiczny, ale plakat fajny! ;)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość styczny

Mi Sie Podoba Tylko Mam Pytanie Czy Ten Obraz Jest Za Szyba I Jak Moesz Podac Pametry Materiau Tych Okien (szkla)

 

CHODZI MI O TEN PIERWSZY OBRAZEK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne żrodło plakatow:

http://www.komunizm.px.pl/galeria.htm

 

Szyby mają nałożoną matematyczną teksturę bump rozciągniętą w osi y.

+ zwykła przeźroczystość i stadartowe odbicie nic wielkiego (niepotrzebnie dorzuciłem lekko niebieski kolor - przez to odcień fioletu na blokach w backgrundzie)

No i oczywiście pewna sztuczka z przeźroczystością i odbiciem związana ze zmianą kąta patrzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyba - zwykły prosty plane w kierunku wnętrza - nic nadzwyczajnego nawet nie ma trzeciego wymiaru. Resztę nadrabiają takstury (1szt. - matematyczna, 2 szt. gradient "incydence angle")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo przy wyłączonych światłach jakoś dziwnie wyglądały te kinkiety (albo mi się tak wydawało?) W sumie mogło by nie być tych świateł. Ale nieraz widzę w innych pracach że światła wewnątrz są włączone pomimo dnia (taka moda?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności