Skocz do zawartości

Katalogowanie/organizacja tekstur (i innych zasobów)


VGT

Rekomendowane odpowiedzi

Próbuję aktualnie znaleźć dobry sposób na utrzymanie porządku w rosnących zasobach tekstur, które sam tworzę, czy znajduję, lub kupuję w Internecie. Widzę, że sama struktura folderów będzie do tego niewystarczająca i zapewne przydałoby się jakieś oprogramowanie do tego celu. Korzystacie z czegoś, co moglibyście polecić? Jakie rozwiązania stosujecie?

Na ten moment strukturą folderów pokrywam źródło danych zasobów, aby nie utracić informacji, gdzie np. kupiłem dane materiały. Ale to powoduje, że jeśli chcę znaleźć w moich zasobach np. wszystkie "grunge mask", czy "alpha mask" do rzeźbienia, to będą one rozrzucone po różnych miejscach.

Niektóre oprogramowanie wykorzystywane w grafice zapewne posiada sensowne katalogowanie, ale co jeśli mamy zasoby uniwersalne, które mogą być użyte w kilku programach.

Rozwiązaniem wydaje się soft, który pozwalałby wskazać katalog/katalogi z zasobami, pozwolić opcjonalnie dodatkowo filtrować zaindeksowane w ten sposób pliki wg szablonu nazwy i następnie tak dodane do bazy pliki można by równocześnie otagować najróżniejszymi słowami ułatwiającymi ich późniejsze odnalezienie, tworzyć jakieś grupy, czy zestawy tematyczne tekstur. W ten sposób do jednej tekstury można potem dotrzeć na różne sposoby w zależności od tego, jak szukam tego, co akurat potrzebuję.

Po odnalezieniu albo możliwość przeciągnięcia takiego pliku np. na okno blendera w celu dodania node'a z teksturą albo bezpośrednio z programu, albo przynajmniej możliwość otworzenia eksploratora plików w lokalizacji, w której znajduje się dana tekstura.

Dalej rozważam nawet rozszerzenie funkcjonalności poza tekstury. Można by np. indeksować także assety/modele. Czy to pojedyncze pliki .blend, .fbx, czy też możliwość zdefiniowania i otagowania kilku plików składających się na dany asset (plik .fbx + pliki tekstur), jako jednego zasobu. Dodawanie własnej miniatury z podglądem assetu, itp.

 

Rozmarzyłem się, czy znajdzie się coś takiego? 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Też chętnie się dowiem czego ludzie używają 🙂

Ja czasami używam Slib browsera pod majką https://store.cgfront.com/slib-plug-ins/23-slib-browserpro-maya.html

ale to już wewnętrzny plugin, można nim przeglądać materiały, tekstury, światła, hdrki, modele, dodawać jakieś meta dane, kategorie, opisy choć najczęściej i tak nie ma na to wszystko czasu 🙂

alternatywnie zoo tools ale to też pod majkę jest 🙂 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Destroyer napisał:

Ja czasami używam Slib browsera pod majką https://store.cgfront.com/slib-plug-ins/23-slib-browserpro-maya.html

Screenshoty tego plugina wyglądają niemal dokładnie tak jakbym sobie wyobrażał coś takiego. Przeglądarka materiałów, assetów. Przyjemnie to wygląda. Tylko właśnie... majka 😉 Standalone soft tego typu byłby idealny. W ostateczności jeśli nie znajdę nic sensownego i będzie motywacja, to przyda się jako referencja, żeby podłubać coś samemu. Dzięki 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, michalo napisał:

O! To już wygląda interesująco. Z tego, co czytam, chwalą się silną integracją z MAX'em i Cinema 4D, ale jeśli bez tej integracji soft sam w sobie będzie funkcjonalny, to może być to czego szukam. Jest więc pierwsze potencjalne rozwiązanie do obadania. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności