m@szyn Napisano 14 Listopad 2004 Napisano 14 Listopad 2004 mam kompa .... Ram : 256 Procesor : AMD Duron 1.1. Karta Graffiki : 125 Mb Radeon 9200 Pytanie .... Zrobie jakąś zaawansowaną animacje na takim kompie .. tak zeby było duużo poly .. =/ Proszę o odpoiwedz i z góry Dziękuje... (PS. Mam Wersje Max-a 7.0)
Marcin Napisano 14 Listopad 2004 Napisano 14 Listopad 2004 eh ... nie maszyna ogranicza tylko user ;] max ma sporo narzedzi dzieki ktorym bedziesz mogl pracowac ze scena z dosc duzymi ilosciami poly ...
rowr Napisano 14 Listopad 2004 Napisano 14 Listopad 2004 ale na wszelki wypadek zainwestuj w nerwosol melise i duuuuzzzzzoooo fajek bo da sie zrobic na tym sprzecie duzo ale trzeba miec troszke cierpliwosci :)
oizo Napisano 14 Listopad 2004 Napisano 14 Listopad 2004 kolo ja widzialem jak kolesie robili zajefajne pracki na P166 i 128 ram ;P pozdro "V"
jimmy Napisano 14 Listopad 2004 Napisano 14 Listopad 2004 taaaaaaaa, ja tez widzialem fajne pracki robione na 486 sx 25mhz. problem w tym, ze bylo to jakies 10 lat temu. takze przestancie gadac brednie. na tym gigowym duronie to nie poszalejesz, jestes w stanie zrobic to i owo, przy odrobinie cierpliwosci z fotorealistyczna jakoscia, ale na zadna 'zaawansowana animacje' nawet nie licz. niestety fakt faktem, ze to nie tylko wyobraznia ogranicza.
Marcin Napisano 14 Listopad 2004 Napisano 14 Listopad 2004 buhaha ... ale pierdoly ... przestancie gadac takie blupoty ... fotorealistyczne ? a co to w realtimie sie robi ? czy rendering proces ? tak samo animacja ... nie mozesz zrigowac postaci a pozneij same kosci animowac ? ciekawe kto wam takie glupoty nagadal ... a Corion na wypasionym Dellu powstal ? tak samo Katedra ? ...
jimmy Napisano 14 Listopad 2004 Napisano 14 Listopad 2004 buhaha ... ale pierdoly ... przestancie gadac takie blupoty ... fotorealistyczne ? a co to w realtimie sie robi ? czy rendering proces ? tak samo animacja ... nie mozesz zrigowac postaci a pozneij same kosci animowac ? ciekawe kto wam takie glupoty nagadal ... a Corion na wypasionym Dellu powstal ? tak samo Katedra ? ... he? nie zrozumialem puenty.
Marcin Napisano 14 Listopad 2004 Napisano 14 Listopad 2004 jak moze taki sprzet w.w. ograniczyc w tworzeniu sceny ? bo to ja ciebie nie rozumiem ... w maxie mozna kazdy obiekt ukryć i przystapic to tworzenia innego elementu sceny ... to nie komp ogranicza ... pomysl troche ... tak samo rendering ... i animacja ... to nie jest tak straszny komp
jimmy Napisano 14 Listopad 2004 Napisano 14 Listopad 2004 scena scena ale kolega mowi o zrobieniu 'zaawansowanej animacji z duuuuza iloscia poly' (cokolwiek to znaczy). zrobienie czegos z troche wieksza iloscia poly bedzie strasznie upierdliwe na takim kompie. jasne, ze mozna ukrywac wszystko po kolei itp. no ale co z tego, skoro bedzie liczyc jedna klatke 5 godzin. jasne, ze mozna animowac same kosci, ale za efekty nie recze. jesli od biedy mozna wyciagnac calkiem sporo poly na takim zestawie np. chowajac skonczone juz rzeczy to wyrenderowanie jakiejs animki w rozsadnej rozdzialce i jakosci bedzie trwalo wieki (pomysl tylko o tysiacach probnych renderow!! nie na moja cierpliwosc) niestety slaby sprzet strasznie ogranicza i drazni mnie jak slysze takie brednie. jedyna dziedzina gdzie tylko i wylacznie wyobraznia jest ograniczeniem jest chyba tylko tradycyjna sztuka. co do Katedry to dobrze wiesz, ze byla renderowana na platidzowskiej renderfarmie (bodajze 20 stacyjek, nie pamietam dokladnie jakie wtedy mieli, liczylo to chyba ok 6 miesiecy) edit: chociaz oczywiscie przyznaje, ze do zbawy z 3d taki zestaw jest zupelnie ok, ale do czegos powazniejszego to juz niestety nie...
ChaoSMakeR Napisano 14 Listopad 2004 Napisano 14 Listopad 2004 ja tam na moim celku 450 i256 megsow ramu zadnej ilosci poly nieboje :)
Gość jagi Napisano 14 Listopad 2004 Napisano 14 Listopad 2004 nie chce sie wtracac w wasza kłutnie ale popieram w 100 % Marcina i tyle wiec skonczcie pierdzielic w bambus :) :P
KLICEK Napisano 14 Listopad 2004 Napisano 14 Listopad 2004 powiedziec wam cos jimmi ma troche racji sam pracuje na sprzecie z dupy i zeby zrobic cos sesownego naprawde trzeba stracic sporo nerwow i nie user ogranicza ale usera rowniez moze w pewien sposob ograniczac maszyna , co wszystko bede chowal i robil po kawaleczku scenografie ? bede renderowal layerowo ? a ramu to skad nabiore ? z powietrza ? Rozumiem ze mozna modelowac roznymi sposobami lacznie z animacja ale spobojcie sie sobie rigowac 500tys k polygonowa postac na rivie 2 , to w ciagu przerobienia tej postaci bedziecie lysi. Po 2 tak Baggins zrobil katedre nie na super kompie ale jak na tamte czasy to nie byl w cale taki kiepski komp nie jeden mogl by tylko pomazyc. User rowniez moze ograniczac widzimy przeciez ze jest masa osob majaca komputer 32154312 lepszy od naszych ale nie potrafia zrobic nic ciekawego co by wykozystywalo moc kompa. Zgadzam sie rowniez z tym ze moc kompa wychodzi podczas renderingu, ale klatka ktora sie renderuje dluzej niz 40 h to jest male prawdopodobienstwo ze rendering zakonczy sie sukcesem. Jezeli chodzi o duza ilosc poly wyswietlanych w viewportach to twoja karta leciutko pociagnie duzo poly ;)
ChaoSMakeR Napisano 14 Listopad 2004 Napisano 14 Listopad 2004 ja skomentuje to w taki sposob: zawsze znajdzie sie ktos kto zrob cos lepszego na slabszym kompie ...
blood_brother Napisano 14 Listopad 2004 Napisano 14 Listopad 2004 Rivie daj spokoj. Przy celeronie 700 prawie 400mb ramu i rivie 2 udalo mi sie udzwignac ponad 4mln poly bez ukrywania i czekalem nie cala minute na odswierzenie viewportu. Przy 9mln juz przestal reagowac na dotyk:D
Marcin Napisano 14 Listopad 2004 Napisano 14 Listopad 2004 jedynie umiejetne wykozystanie funkcji maxa moze uczynic cuda ... i nie chce sie kims poslugiwac ale Bzyku to wyjadacz ... potrafi wyciagnac wszystko ze slabego kompa ... chociazby spojzcie na Meganke ...
rowr Napisano 14 Listopad 2004 Napisano 14 Listopad 2004 jedynie umiejetne wykozystanie funkcji maxa moze uczynic cuda ... ... pieprzysz glupoty jak mistrz joda ale to prawda jak ktos ma talent to sprzet nie jest wazny proponuje zamknac juz te dyskusje .
KLICEK Napisano 14 Listopad 2004 Napisano 14 Listopad 2004 Przy celeronie 700 prawie 400mb ramu i rivie 2 udalo mi sie udzwignac ponad 4mln poly bez ukrywania i czekalem nie cala minute na odswierzenie viewportu. U mnie przy 25 tys poly i texturze widocznej w viewporcie siada na cycki i nieche sie ruszac.
dirty Napisano 14 Listopad 2004 Napisano 14 Listopad 2004 buahaha jak ja kocham takie romantyczne podejscie do zycia... wiadomo, ze leszcz majacy nawet 10ghz pod maska nic ciekawego nie zrobi ale z kolei genialny grafik tez daleko nie zajedzie dysponujac jakims x-letnim gniotem. niestety w tej dzialce dobre checi i talent nie wystarcza. myslac powaznie o zrobieniu jakiejs porzadnie wygladajacej animki trza sie zaopatrzyc w cos w miare porzadnego jesli nie chce sie spedzic paru miesiecy z rzedu ogladajac pasek postepu batch rendera. zycie jest brutalne drogi Marcinie.
Marcin Napisano 14 Listopad 2004 Napisano 14 Listopad 2004 tak ale mowimy tu o renderze ;) a ja mialem na mysli UI ;) no nic ... kazdy to interpretuje jak chce ... ;)
dirty Napisano 14 Listopad 2004 Napisano 14 Listopad 2004 no nie wiem co z tym UI. teraz mecze scenke ok 200k poly i moj ti4200 zdrowo sie meczy delikatnie mowiac, o plynnym poruszaniu sie w viewporcie moge zapomniec. biorac pod uwage fakt, ze 1 postac HP moze tyle miec, to nie wiem jak m@szyn mialby sie plynnie poruszac w duzo bardziej zlozonej scenie na radku 9200 (ktory jest wykastrowanym r9100 lub jak kto woli r8500)...
KLICEK Napisano 14 Listopad 2004 Napisano 14 Listopad 2004 dirty przeczytaj swoj podpis i wykonaj ^^ :D (zartowalem) Dobrze mowisz masz ten sam problem co ja widze , bo bardziej mi zalezy wlasnie na predkosci w viewporcie co rzutuje na komfort pracy niz na czasie renderigu , w jego czasie zawsze moge wejsc na max3d a w czasie modelowania to jakos nie bardzo mi wychodzi polaczenie tych 2 czynnosci ;)
uncle Napisano 15 Listopad 2004 Napisano 15 Listopad 2004 heheh mistrzowie, co do animacji to on na takim sprzecie nawet nie pierdnie, jesli tam ma byc rig, jesli chce to zrobic po ludzku na low poly TO JEST ZA MALO, niestety mastahy max ma zrypany engin i animuje sie na nim jak ... dopiero max7 cos niecos przyspieszyl i postacie z duza iloscia poly da sie zrigowac (powiedzmy) ale jesli ktos mysli ze zrobi animacje na samym szkielecie to ... 2 to 4mln spx , ale wiecej na takiej ilosci ramu w maxie nie wyciagniesz, krzaczy sie, ja walnalem sobie 1gb ramu i scenka z texturami 8x 4096 i 750k poly smiga az milo, ogolnie viewporty mi chodza plynnie do 2mln poly, ale... przy animacji sie nie robi takich kolosow, bez przesady ;) ogolnie to duzo ramu i jest dobrze, no i przyda sie mocna karta :) ale to z czasem
SansSerif Napisano 15 Listopad 2004 Napisano 15 Listopad 2004 moze nie dokaldnie na temat ale jesli komus brakuje pamieci w maksiu to polecam trick z boot.ini: multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional 3GB" /fastdetect /3GB wiecej http://www.google.pl/search?hl=pl&q=fastdetect+%2F3GB&btnG=Szukaj+z+Google&lr=
tweety Napisano 15 Listopad 2004 Napisano 15 Listopad 2004 heh... na moim celeronku 633 i 192MB RAM + rivaTNT32MB da sie sporo wycisnąć (tylko że to wyciskanie trochę długo trwa)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się