Skocz do zawartości

Problem z modelowaniem


FortresMaximus

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć próbuje wymodelowac boczek do osłony okiennej, niestety ale poległem w tym temacie i szukam podpowiedzi jak mógłbym to naprawic lub zrobic poprawnie. 

Otóz próbowalem na 2 sposoby wykonac zadanie : 

- z wykorzystaniem splajnu zeby model był poprawnie zaokraglony (ta częsc wydaje mi sie ze wyszła poprawnie), ale nie potrafie zrobic wnęki w środku jak na zdjeciu : 

- z wykorzystaniem utworzenia bryły i ulożeniu tego wzgledem zdjecia, (ale wtedy przy renderowaniu nie mam ładnie zaokrąglonego boku) 

 

IMG_20200721_105545.jpg

1.JPG

2.JPG

Załączam pliki na których pracuje 

Boczek_splain_ver1.c4d boczek_profil_wysoki_8.c4d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykorzystałem po częsci Twój projekt który mi podeslales @makak 

chce osiągnac coś takiego jak w zalączonym obrazku (rozumiem ze jak wymodeluje calość to juz tutaj w głównej mierze rendering wchodzi?)  - 

sa jakies gotowe sceny do tego? (czy to jest tajemna wiedza jak na elektrodzie?) 🙂

próbowałem tez sam to zrobic, na pewno jeszcze do tego wróce (w celu poprawienia umijętności)  - jak widać na zdjeciach, te czerowne miejsca mam jeszcze do poprawy

 

 

obrazek1.JPG

obrazek2.JPG

plisa.jpg

Edytowane przez FortresMaximus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za gęstą siatkę masz, myślę, że spokojnie mógłbyś ją jeszcze trochę uprościć. Co do renderowania, to pytanie czego tam używasz, jak przy C4D - Corony, bardzo przyjemny renderer. Plus ewentualnie jakbyś chciał, to możesz pobawić się Hdri Light Studio - Lightmap | HDR Light Studio - Lighting Software for 3D Artists

Jest plugin pod C4D. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ver3.c4d

@makak 

To mam kolejne pytanie, co to zabawy to zamiast tego HDRI Light Studio dodałem plugin Corona, ale zanim do niego dojde chciałem poprawnie wykonac model : 

Chce wykonać sznurek ale jak próbuje nim zakręcić to sie nie udaje, masz jakis pomysł co robie źle? : 

image.thumb.png.2fa693a977bc989eabd8f4ec83fe8089.png

 

 

Będe chciał tez dodac tutaj takie wyciete otwory ze ten sznurek przechodzi przez nie, pewnie trzeba uzyc operacji Boolea na jakims cylindrze? Dobrze kombinuje? 

image.thumb.png.6330d09f1c52e90a35d1e4f2e760b935.png

 

ver3.c4d

ver3.fbx

Edytowane przez FortresMaximus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@makak, sznurka jeszcze nie dodałem - (z 5 minut temu pobrałem i wrzucilem do pluginów), bawiłem sie troche w rendery i wyszło mi tak : 

ale też, jak juz wiesz pojawia sie moje kolejne pytanie, 

udało mi sie wymodelowac takie coś

model4a.thumb.jpg.594935ab0c37d3972e0cf6937c611760.jpgmodel4.jpg.985c57267166bc6f25364cb929cf8b6a.jpg

Ale

chciałem też ten model ustawic do renderów bokiem, aby móc później dodac to na stronce - problem jaki mi sie pojawia to (perspektywa) - nie wiem jak fachowo nazywa sie to w grafice ale wydaje mi sie ze ucieka mi model w bok, na różnych filmikach widzialem ze staraja sie wyzerowac punkty na kamerze na której sie znajduja, ale zawsze obiekt który ustawiaja maja z przodu

pytanie.thumb.JPG.bf324442691e3d96ddde9d52820ab3ab.JPG

 

      

model.jpg

Edytowane przez FortresMaximus
niepotrzebne zdjecie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@makak (przepraszam ze tak Ci spamuje ale jestes jedynym co podpowiada 😉

no to został mi ostatni element do złożenia zeby miec całość, probuje wymodelowac rączke, 

myslalem ze powinienem to zrobic za pomoca splajnu, ekstrudowania i symetrii ale jak jeden bok udaje mi sie zrobic ladnie (patrzac z perspektywy z przodu) tak perspektywy z prawej nie jestem w stanie ustawic... (cos robie nie tak jesli chodzi o splajn? czy tutaj powinienem wykorzystac cos zupelnie innego?) 

na czerwono zaznaczylem z czym mam problem

 

obraz_2021-02-08_093953.thumb.png.376a262241c0c449407f980ba50a9936.png

 

IMG_20210129_074132.jpg

IMG_20210129_074145.jpg

raczka_v4.fbx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reszte detalu w normalce badz dispie. namalowane po UV. Załączam z UV model z uv. mozna dodac detal w dispie lub na bumpie/normalce albo domodelować ale szkoda czasu. Inny soft ale zasada ta sama. I można zageszczac dalej pod zblizenia bo siata poprawna.

Model.obj

Edytowane przez Sebazx6r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności