Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć próbuje wymodelowac boczek do osłony okiennej, niestety ale poległem w tym temacie i szukam podpowiedzi jak mógłbym to naprawic lub zrobic poprawnie. 

Otóz próbowalem na 2 sposoby wykonac zadanie : 

- z wykorzystaniem splajnu zeby model był poprawnie zaokraglony (ta częsc wydaje mi sie ze wyszła poprawnie), ale nie potrafie zrobic wnęki w środku jak na zdjeciu : 

- z wykorzystaniem utworzenia bryły i ulożeniu tego wzgledem zdjecia, (ale wtedy przy renderowaniu nie mam ładnie zaokrąglonego boku) 

 

IMG_20200721_105545.jpg

1.JPG

2.JPG

Załączam pliki na których pracuje 

Boczek_splain_ver1.c4d boczek_profil_wysoki_8.c4d

  • Odpowiedzi 22
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Wrzuciłem ci po kolej jak taki element możesz ogarnąć. Mam nadzieję, że wszystko będzie jasne. Ogólnie to takie podstawy modelowanie 😉 Może jakieś tutki sobie ogarnij na YT?   koncowka.c4d

Posted Images

Napisano
  • Autor

wykorzystałem po częsci Twój projekt który mi podeslales @makak 

chce osiągnac coś takiego jak w zalączonym obrazku (rozumiem ze jak wymodeluje calość to juz tutaj w głównej mierze rendering wchodzi?)  - 

sa jakies gotowe sceny do tego? (czy to jest tajemna wiedza jak na elektrodzie?) 🙂

próbowałem tez sam to zrobic, na pewno jeszcze do tego wróce (w celu poprawienia umijętności)  - jak widać na zdjeciach, te czerowne miejsca mam jeszcze do poprawy

 

 

obrazek1.JPG

obrazek2.JPG

plisa.jpg

Edytowane przez FortresMaximus

Napisano
  • Autor

ver3.c4d

@makak 

To mam kolejne pytanie, co to zabawy to zamiast tego HDRI Light Studio dodałem plugin Corona, ale zanim do niego dojde chciałem poprawnie wykonac model : 

Chce wykonać sznurek ale jak próbuje nim zakręcić to sie nie udaje, masz jakis pomysł co robie źle? : 

image.thumb.png.2fa693a977bc989eabd8f4ec83fe8089.png

 

 

Będe chciał tez dodac tutaj takie wyciete otwory ze ten sznurek przechodzi przez nie, pewnie trzeba uzyc operacji Boolea na jakims cylindrze? Dobrze kombinuje? 

image.thumb.png.6330d09f1c52e90a35d1e4f2e760b935.png

 

ver3.c4d

ver3.fbx

Edytowane przez FortresMaximus

Napisano
  • Autor

@makak, sznurka jeszcze nie dodałem - (z 5 minut temu pobrałem i wrzucilem do pluginów), bawiłem sie troche w rendery i wyszło mi tak : 

ale też, jak juz wiesz pojawia sie moje kolejne pytanie, 

udało mi sie wymodelowac takie coś

model4a.thumb.jpg.594935ab0c37d3972e0cf6937c611760.jpgmodel4.jpg.985c57267166bc6f25364cb929cf8b6a.jpg

Ale

chciałem też ten model ustawic do renderów bokiem, aby móc później dodac to na stronce - problem jaki mi sie pojawia to (perspektywa) - nie wiem jak fachowo nazywa sie to w grafice ale wydaje mi sie ze ucieka mi model w bok, na różnych filmikach widzialem ze staraja sie wyzerowac punkty na kamerze na której sie znajduja, ale zawsze obiekt który ustawiaja maja z przodu

pytanie.thumb.JPG.bf324442691e3d96ddde9d52820ab3ab.JPG

 

      

model.jpg

Edytowane przez FortresMaximus
niepotrzebne zdjecie

Napisano
  • Autor

@makak 

samo zwiekszenie nie załatwia sprawy, sprawdzielem dla standardowego ustawienia : 36 oraz ustawilem na 300, jeden i drugi render niczym sie nie różni 

Napisano

Ok, o co chodzi z tym sznurkiem? 🙂 

Ach, korzystałeś z pluginu? Musisz pobawić się parametrami, zmniejszyć promień i dystans:
5LwzQgx.png

ver6.zip

Edytowane przez makak

Napisano
  • Autor

Cześć, chciałem go zakręcić, ale cos mi nie wyszło dlatego pozniej juz napisałem do Ciebie zanim poleciłeś mi plugin - zaraz pobiore co podeslales i zobacze  

Napisano
  • Autor

@makak (przepraszam ze tak Ci spamuje ale jestes jedynym co podpowiada 😉

no to został mi ostatni element do złożenia zeby miec całość, probuje wymodelowac rączke, 

myslalem ze powinienem to zrobic za pomoca splajnu, ekstrudowania i symetrii ale jak jeden bok udaje mi sie zrobic ladnie (patrzac z perspektywy z przodu) tak perspektywy z prawej nie jestem w stanie ustawic... (cos robie nie tak jesli chodzi o splajn? czy tutaj powinienem wykorzystac cos zupelnie innego?) 

na czerwono zaznaczylem z czym mam problem

 

obraz_2021-02-08_093953.thumb.png.376a262241c0c449407f980ba50a9936.png

 

IMG_20210129_074132.jpg

IMG_20210129_074145.jpg

raczka_v4.fbx

Napisano

Reszte detalu w normalce badz dispie. namalowane po UV. Załączam z UV model z uv. mozna dodac detal w dispie lub na bumpie/normalce albo domodelować ale szkoda czasu. Inny soft ale zasada ta sama. I można zageszczac dalej pod zblizenia bo siata poprawna.

Model.obj

Edytowane przez Sebazx6r

Napisano

Hmm ale przecież jest podobny do tego co zrobiłeś 🙂 Spojrzę po pracy, ale z tego co widziałem, to na marginesie, za gęstą siatkę robisz. Ogólnie wymaga to wyczyszczenia i tyle. 

Napisano

Wrzuciłem ci po kolej jak taki element możesz ogarnąć. Mam nadzieję, że wszystko będzie jasne. Ogólnie to takie podstawy modelowanie 😉 Może jakieś tutki sobie ogarnij na YT?  

koncowka.c4d

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności