Napisano 14 Styczeń 20214 l Cześć próbuje wymodelowac boczek do osłony okiennej, niestety ale poległem w tym temacie i szukam podpowiedzi jak mógłbym to naprawic lub zrobic poprawnie. Otóz próbowalem na 2 sposoby wykonac zadanie : - z wykorzystaniem splajnu zeby model był poprawnie zaokraglony (ta częsc wydaje mi sie ze wyszła poprawnie), ale nie potrafie zrobic wnęki w środku jak na zdjeciu : - z wykorzystaniem utworzenia bryły i ulożeniu tego wzgledem zdjecia, (ale wtedy przy renderowaniu nie mam ładnie zaokrąglonego boku) Załączam pliki na których pracuje Boczek_splain_ver1.c4d boczek_profil_wysoki_8.c4d
Napisano 14 Styczeń 20214 l Dobrze Ci idzie, musisz tylko poczyścić model i tyle 🙂 profil.blendprofil.fbx
Napisano 15 Styczeń 20214 l Autor wykorzystałem po częsci Twój projekt który mi podeslales @makak chce osiągnac coś takiego jak w zalączonym obrazku (rozumiem ze jak wymodeluje calość to juz tutaj w głównej mierze rendering wchodzi?) - sa jakies gotowe sceny do tego? (czy to jest tajemna wiedza jak na elektrodzie?) 🙂 próbowałem tez sam to zrobic, na pewno jeszcze do tego wróce (w celu poprawienia umijętności) - jak widać na zdjeciach, te czerowne miejsca mam jeszcze do poprawy Edytowane 15 Styczeń 20214 l przez FortresMaximus
Napisano 15 Styczeń 20214 l Za gęstą siatkę masz, myślę, że spokojnie mógłbyś ją jeszcze trochę uprościć. Co do renderowania, to pytanie czego tam używasz, jak przy C4D - Corony, bardzo przyjemny renderer. Plus ewentualnie jakbyś chciał, to możesz pobawić się Hdri Light Studio - Lightmap | HDR Light Studio - Lighting Software for 3D Artists Jest plugin pod C4D.
Napisano 19 Styczeń 20214 l Autor ver3.c4d @makak To mam kolejne pytanie, co to zabawy to zamiast tego HDRI Light Studio dodałem plugin Corona, ale zanim do niego dojde chciałem poprawnie wykonac model : Chce wykonać sznurek ale jak próbuje nim zakręcić to sie nie udaje, masz jakis pomysł co robie źle? : Będe chciał tez dodac tutaj takie wyciete otwory ze ten sznurek przechodzi przez nie, pewnie trzeba uzyc operacji Boolea na jakims cylindrze? Dobrze kombinuje? ver3.c4d ver3.fbx Edytowane 19 Styczeń 20214 l przez FortresMaximus
Napisano 19 Styczeń 20214 l Co do sznurka, proponuję darmowy plugin:Reeper 3.0 - C4D Python Plugin - The Rope Maker (codeworkers.de) Bardzo fajnie robi właśnie sznurek 🙂 A co do otworów dobrze kombinujesz, użyj boola 🙂
Napisano 22 Styczeń 20214 l Autor @makak, sznurka jeszcze nie dodałem - (z 5 minut temu pobrałem i wrzucilem do pluginów), bawiłem sie troche w rendery i wyszło mi tak : ale też, jak juz wiesz pojawia sie moje kolejne pytanie, udało mi sie wymodelowac takie coś : Ale : chciałem też ten model ustawic do renderów bokiem, aby móc później dodac to na stronce - problem jaki mi sie pojawia to (perspektywa) - nie wiem jak fachowo nazywa sie to w grafice ale wydaje mi sie ze ucieka mi model w bok, na różnych filmikach widzialem ze staraja sie wyzerowac punkty na kamerze na której sie znajduja, ale zawsze obiekt który ustawiaja maja z przodu Edytowane 22 Styczeń 20214 l przez FortresMaximus niepotrzebne zdjecie
Napisano 22 Styczeń 20214 l Autor @makak samo zwiekszenie nie załatwia sprawy, sprawdzielem dla standardowego ustawienia : 36 oraz ustawilem na 300, jeden i drugi render niczym sie nie różni
Napisano 22 Styczeń 20214 l Autor @makak rzucisz okiem na ten model? ver6.fbx Edytowane 22 Styczeń 20214 l przez FortresMaximus
Napisano 22 Styczeń 20214 l Ok, o co chodzi z tym sznurkiem? 🙂 Ach, korzystałeś z pluginu? Musisz pobawić się parametrami, zmniejszyć promień i dystans: ver6.zip Edytowane 22 Styczeń 20214 l przez makak
Napisano 25 Styczeń 20214 l Autor Cześć, chciałem go zakręcić, ale cos mi nie wyszło dlatego pozniej juz napisałem do Ciebie zanim poleciłeś mi plugin - zaraz pobiore co podeslales i zobacze
Napisano 8 Luty 20214 l Autor @makak (przepraszam ze tak Ci spamuje ale jestes jedynym co podpowiada 😉 ) no to został mi ostatni element do złożenia zeby miec całość, probuje wymodelowac rączke, myslalem ze powinienem to zrobic za pomoca splajnu, ekstrudowania i symetrii ale jak jeden bok udaje mi sie zrobic ladnie (patrzac z perspektywy z przodu) tak perspektywy z prawej nie jestem w stanie ustawic... (cos robie nie tak jesli chodzi o splajn? czy tutaj powinienem wykorzystac cos zupelnie innego?) na czerwono zaznaczylem z czym mam problem raczka_v4.fbx
Napisano 8 Luty 20214 l Autor @makak zadziałało pięknie, dziekuje Ci bardzo dobry człowieku 😉 Edytowane 8 Luty 20214 l przez FortresMaximus
Napisano 8 Luty 20214 l Ja to bym zrobil pozadne topo do tego: z młą ilość wertów i psrawdzał pod Subdivision surace. Topo z boku A exturd i i potem edycja do srodka.
Napisano 8 Luty 20214 l Reszte detalu w normalce badz dispie. namalowane po UV. Załączam z UV model z uv. mozna dodac detal w dispie lub na bumpie/normalce albo domodelować ale szkoda czasu. Inny soft ale zasada ta sama. I można zageszczac dalej pod zblizenia bo siata poprawna. 2021-02-08 23-39-22-1.m4v Model.obj Edytowane 8 Luty 20214 l przez Sebazx6r
Napisano 12 Marzec 20214 l Autor @makak pomógłbyś mi stworzyc taki model? znowu mam problem ze srodkiem... makak_pytanie.fbx
Napisano 26 Marzec 20213 l Hmm ale przecież jest podobny do tego co zrobiłeś 🙂 Spojrzę po pracy, ale z tego co widziałem, to na marginesie, za gęstą siatkę robisz. Ogólnie wymaga to wyczyszczenia i tyle.
Napisano 26 Marzec 20213 l Wrzuciłem ci po kolej jak taki element możesz ogarnąć. Mam nadzieję, że wszystko będzie jasne. Ogólnie to takie podstawy modelowanie 😉 Może jakieś tutki sobie ogarnij na YT? koncowka.c4d
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto