Napisano 14 Styczeń 20214 l Cześć próbuje wymodelowac boczek do osłony okiennej, niestety ale poległem w tym temacie i szukam podpowiedzi jak mógłbym to naprawic lub zrobic poprawnie. Otóz próbowalem na 2 sposoby wykonac zadanie : - z wykorzystaniem splajnu zeby model był poprawnie zaokraglony (ta częsc wydaje mi sie ze wyszła poprawnie), ale nie potrafie zrobic wnęki w środku jak na zdjeciu : - z wykorzystaniem utworzenia bryły i ulożeniu tego wzgledem zdjecia, (ale wtedy przy renderowaniu nie mam ładnie zaokrąglonego boku) Załączam pliki na których pracuje Boczek_splain_ver1.c4dNiedostępne boczek_profil_wysoki_8.c4dNiedostępne
Napisano 14 Styczeń 20214 l Dobrze Ci idzie, musisz tylko poczyścić model i tyle 🙂 profil.blendPobieranie informacji ... profil.fbxPobieranie informacji ...
Napisano 15 Styczeń 20214 l Autor wykorzystałem po częsci Twój projekt który mi podeslales @makak chce osiągnac coś takiego jak w zalączonym obrazku (rozumiem ze jak wymodeluje calość to juz tutaj w głównej mierze rendering wchodzi?) - sa jakies gotowe sceny do tego? (czy to jest tajemna wiedza jak na elektrodzie?) 🙂 próbowałem tez sam to zrobic, na pewno jeszcze do tego wróce (w celu poprawienia umijętności) - jak widać na zdjeciach, te czerowne miejsca mam jeszcze do poprawy Edytowane 15 Styczeń 20214 l przez FortresMaximus
Napisano 15 Styczeń 20214 l Za gęstą siatkę masz, myślę, że spokojnie mógłbyś ją jeszcze trochę uprościć. Co do renderowania, to pytanie czego tam używasz, jak przy C4D - Corony, bardzo przyjemny renderer. Plus ewentualnie jakbyś chciał, to możesz pobawić się Hdri Light Studio - Lightmap | HDR Light Studio - Lighting Software for 3D Artists Jest plugin pod C4D.
Napisano 19 Styczeń 20214 l Autor ver3.c4dPobieranie informacji ... @makak To mam kolejne pytanie, co to zabawy to zamiast tego HDRI Light Studio dodałem plugin Corona, ale zanim do niego dojde chciałem poprawnie wykonac model : Chce wykonać sznurek ale jak próbuje nim zakręcić to sie nie udaje, masz jakis pomysł co robie źle? : Będe chciał tez dodac tutaj takie wyciete otwory ze ten sznurek przechodzi przez nie, pewnie trzeba uzyc operacji Boolea na jakims cylindrze? Dobrze kombinuje? ver3.c4dPobieranie informacji ... ver3.fbxPobieranie informacji ... Edytowane 19 Styczeń 20214 l przez FortresMaximus
Napisano 19 Styczeń 20214 l Co do sznurka, proponuję darmowy plugin:Reeper 3.0 - C4D Python Plugin - The Rope Maker (codeworkers.de) Bardzo fajnie robi właśnie sznurek 🙂 A co do otworów dobrze kombinujesz, użyj boola 🙂
Napisano 22 Styczeń 20214 l Autor @makak, sznurka jeszcze nie dodałem - (z 5 minut temu pobrałem i wrzucilem do pluginów), bawiłem sie troche w rendery i wyszło mi tak : ale też, jak juz wiesz pojawia sie moje kolejne pytanie, udało mi sie wymodelowac takie coś : Ale : chciałem też ten model ustawic do renderów bokiem, aby móc później dodac to na stronce - problem jaki mi sie pojawia to (perspektywa) - nie wiem jak fachowo nazywa sie to w grafice ale wydaje mi sie ze ucieka mi model w bok, na różnych filmikach widzialem ze staraja sie wyzerowac punkty na kamerze na której sie znajduja, ale zawsze obiekt który ustawiaja maja z przodu Edytowane 22 Styczeń 20214 l przez FortresMaximus niepotrzebne zdjecie
Napisano 22 Styczeń 20214 l Autor @makak samo zwiekszenie nie załatwia sprawy, sprawdzielem dla standardowego ustawienia : 36 oraz ustawilem na 300, jeden i drugi render niczym sie nie różni
Napisano 22 Styczeń 20214 l Autor @makak rzucisz okiem na ten model? ver6.fbxPobieranie informacji ... Edytowane 22 Styczeń 20214 l przez FortresMaximus
Napisano 22 Styczeń 20214 l Ok, o co chodzi z tym sznurkiem? 🙂 Ach, korzystałeś z pluginu? Musisz pobawić się parametrami, zmniejszyć promień i dystans: ver6.zipPobieranie informacji ... Edytowane 22 Styczeń 20214 l przez makak
Napisano 25 Styczeń 20214 l Autor Cześć, chciałem go zakręcić, ale cos mi nie wyszło dlatego pozniej juz napisałem do Ciebie zanim poleciłeś mi plugin - zaraz pobiore co podeslales i zobacze
Napisano 8 Luty 20214 l Autor @makak (przepraszam ze tak Ci spamuje ale jestes jedynym co podpowiada 😉 ) no to został mi ostatni element do złożenia zeby miec całość, probuje wymodelowac rączke, myslalem ze powinienem to zrobic za pomoca splajnu, ekstrudowania i symetrii ale jak jeden bok udaje mi sie zrobic ladnie (patrzac z perspektywy z przodu) tak perspektywy z prawej nie jestem w stanie ustawic... (cos robie nie tak jesli chodzi o splajn? czy tutaj powinienem wykorzystac cos zupelnie innego?) na czerwono zaznaczylem z czym mam problem raczka_v4.fbxPobieranie informacji ...
Napisano 8 Luty 20214 l Autor @makak zadziałało pięknie, dziekuje Ci bardzo dobry człowieku 😉 Edytowane 8 Luty 20214 l przez FortresMaximus
Napisano 8 Luty 20214 l Ja to bym zrobil pozadne topo do tego: z młą ilość wertów i psrawdzał pod Subdivision surace. Topo z boku A exturd i i potem edycja do srodka.
Napisano 8 Luty 20214 l Reszte detalu w normalce badz dispie. namalowane po UV. Załączam z UV model z uv. mozna dodac detal w dispie lub na bumpie/normalce albo domodelować ale szkoda czasu. Inny soft ale zasada ta sama. I można zageszczac dalej pod zblizenia bo siata poprawna. 2021-02-08 23-39-22-1.m4vPobieranie informacji ... Model.objPobieranie informacji ... Edytowane 8 Luty 20214 l przez Sebazx6r
Napisano 12 Marzec 20214 l Autor @makak pomógłbyś mi stworzyc taki model? znowu mam problem ze srodkiem... makak_pytanie.fbxPobieranie informacji ...
Napisano 26 Marzec 20214 l Hmm ale przecież jest podobny do tego co zrobiłeś 🙂 Spojrzę po pracy, ale z tego co widziałem, to na marginesie, za gęstą siatkę robisz. Ogólnie wymaga to wyczyszczenia i tyle.
Napisano 26 Marzec 20214 l Wrzuciłem ci po kolej jak taki element możesz ogarnąć. Mam nadzieję, że wszystko będzie jasne. Ogólnie to takie podstawy modelowanie 😉 Może jakieś tutki sobie ogarnij na YT? koncowka.c4dPobieranie informacji ...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto