Napisano 14 Stycze艅 20214 l Cze艣膰 pr贸buje wymodelowac boczek do os艂ony okiennej, niestety ale poleg艂em w tym temacie i szukam podpowiedzi jak m贸g艂bym to naprawic lub zrobic poprawnie.聽 Ot贸z pr贸bowalem na 2 sposoby wykonac zadanie :聽 - z wykorzystaniem splajnu zeby model by艂 poprawnie zaokraglony (ta cz臋sc wydaje mi sie ze wysz艂a poprawnie), ale nie potrafie zrobic wn臋ki w 艣rodku jak na zdjeciu :聽 - z wykorzystaniem utworzenia bry艂y i ulo偶eniu tego wzgledem zdjecia, (ale wtedy przy renderowaniu nie mam 艂adnie zaokr膮glonego boku)聽 聽 Za艂膮czam pliki na kt贸rych pracuje聽 Boczek_splain_ver1.c4d boczek_profil_wysoki_8.c4d
Napisano 14 Stycze艅 20214 l Dobrze Ci idzie, musisz tylko poczy艣ci膰 model i tyle 馃檪聽 profil.blendprofil.fbx
Napisano 15 Stycze艅 20214 l Autor wykorzysta艂em po cz臋sci Tw贸j projekt kt贸ry mi podeslales @makak聽 chce osi膮gnac co艣 takiego jak w zal膮czonym obrazku (rozumiem ze jak wymodeluje calo艣膰 to juz tutaj w g艂贸wnej mierze rendering wchodzi?)聽 -聽 sa jakies gotowe sceny do tego? (czy to jest tajemna wiedza jak na elektrodzie?) 馃檪 pr贸bowa艂em tez sam to zrobic, na pewno jeszcze do tego wr贸ce (w celu poprawienia umij臋tno艣ci)聽 - jak wida膰 na zdjeciach, te czerowne miejsca mam jeszcze do poprawy 聽 聽 Edytowane 15 Stycze艅 20214 l przez FortresMaximus
Napisano 15 Stycze艅 20214 l Za g臋st膮 siatk臋 masz, my艣l臋, 偶e spokojnie m贸g艂by艣 j膮 jeszcze troch臋 upro艣ci膰. Co do renderowania, to pytanie czego tam u偶ywasz, jak przy C4D - Corony, bardzo przyjemny renderer. Plus ewentualnie jakby艣 chcia艂, to mo偶esz pobawi膰 si臋 Hdri Light Studio -聽Lightmap | HDR Light Studio - Lighting Software for 3D Artists Jest plugin pod C4D.聽
Napisano 19 Stycze艅 20214 l Autor ver3.c4d @makak聽 To mam kolejne pytanie, co to zabawy to zamiast tego HDRI Light Studio doda艂em plugin Corona, ale zanim do niego dojde chcia艂em poprawnie wykonac model :聽 Chce wykona膰 sznurek ale jak pr贸buje nim zakr臋ci膰 to sie nie udaje, masz jakis pomys艂 co robie 藕le? :聽 聽 聽 B臋de chcia艂 tez dodac tutaj takie wyciete otwory ze ten sznurek przechodzi przez nie, pewnie trzeba uzyc operacji Boolea na jakims cylindrze? Dobrze kombinuje?聽 聽 ver3.c4d ver3.fbx Edytowane 19 Stycze艅 20214 l przez FortresMaximus
Napisano 19 Stycze艅 20214 l Co do sznurka, proponuj臋 darmowy plugin:Reeper 3.0 - C4D Python Plugin - The Rope Maker (codeworkers.de) Bardzo fajnie robi w艂a艣nie sznurek 馃檪 A co do otwor贸w dobrze kombinujesz, u偶yj boola 馃檪
Napisano 22 Stycze艅 20214 l Autor @makak, sznurka jeszcze nie doda艂em - (z 5 minut temu pobra艂em i wrzucilem do plugin贸w), bawi艂em sie troche w rendery i wysz艂o mi tak :聽 ale te偶, jak juz wiesz pojawia sie moje kolejne pytanie,聽 uda艂o mi sie wymodelowac takie co艣 :聽 Ale :聽 chcia艂em te偶 ten model ustawic do render贸w bokiem, aby m贸c p贸藕niej dodac to na stronce - problem jaki mi sie pojawia to (perspektywa) - nie wiem jak fachowo nazywa sie to w grafice ale wydaje mi sie ze ucieka mi model w bok, na r贸偶nych filmikach widzialem ze staraja sie wyzerowac punkty na kamerze na kt贸rej sie znajduja, ale zawsze obiekt kt贸ry ustawiaja maja z聽przodu 聽 聽 聽 聽聽 Edytowane 22 Stycze艅 20214 l przez FortresMaximus niepotrzebne zdjecie
Napisano 22 Stycze艅 20214 l Autor @makak聽 samo zwiekszenie nie za艂atwia sprawy, sprawdzielem dla standardowego ustawienia : 36聽oraz ustawilem na 300, jeden i drugi render niczym sie nie r贸偶ni聽
Napisano 22 Stycze艅 20214 l Autor @makak 聽 rzucisz okiem na ten model?聽 ver6.fbx Edytowane 22 Stycze艅 20214 l przez FortresMaximus
Napisano 22 Stycze艅 20214 l Ok, o co chodzi z tym sznurkiem? 馃檪聽 Ach, korzysta艂e艣 z pluginu? Musisz pobawi膰 si臋 parametrami, zmniejszy膰 promie艅 i dystans: ver6.zip Edytowane 22 Stycze艅 20214 l przez makak
Napisano 25 Stycze艅 20214 l Autor Cze艣膰, chcia艂em go zakr臋ci膰, ale cos mi nie wysz艂o dlatego pozniej juz napisa艂em do Ciebie zanim poleci艂e艣 mi plugin - zaraz pobiore co podeslales i zobacze聽聽
Napisano 8 Luty 20214 l Autor @makak聽(przepraszam ze tak Ci spamuje ale jestes jedynym co podpowiada 馃槈 )聽 no to zosta艂 mi ostatni element do z艂o偶enia zeby miec ca艂o艣膰, probuje wymodelowac r膮czke,聽 myslalem ze powinienem to zrobic za pomoca splajnu, ekstrudowania i symetrii ale jak jeden bok udaje mi sie zrobic ladnie (patrzac z perspektywy z przodu) tak perspektywy z prawej nie jestem w stanie ustawic... (cos robie nie tak jesli chodzi o splajn? czy tutaj powinienem wykorzystac cos zupelnie innego?)聽 na czerwono zaznaczylem z czym mam problem 聽 聽 raczka_v4.fbx
Napisano 8 Luty 20214 l Autor @makak zadzia艂a艂o pi臋knie, dziekuje Ci bardzo dobry cz艂owieku 馃槈 Edytowane 8 Luty 20214 l przez FortresMaximus
Napisano 8 Luty 20214 l Ja to bym zrobil pozadne topo do tego: z m艂膮 ilo艣膰 wert贸w i psrawdza艂 pod Subdivision surace. Topo z boku A exturd i i potem edycja do srodka. 聽
Napisano 8 Luty 20214 l Reszte detalu w normalce badz dispie. namalowane po UV. Za艂膮czam聽z UV model z uv. mozna dodac detal w dispie lub na bumpie/normalce albo domodelowa膰 ale szkoda czasu. Inny soft ale zasada ta sama. I mo偶na zageszczac dalej pod zblizenia bo siata poprawna. 2021-02-08 23-39-22-1.m4v Model.obj Edytowane 8 Luty 20214 l przez Sebazx6r
Napisano 12 Marzec 20214 l Autor @makak pom贸g艂by艣 mi stworzyc taki model?聽 znowu mam problem ze srodkiem...聽 makak_pytanie.fbx
Napisano 26 Marzec 20214 l Hmm ale przecie偶 jest podobny do tego co zrobi艂e艣 馃檪聽Spojrz臋 po pracy, ale z tego co widzia艂em, to na marginesie, za g臋st膮 siatk臋 robisz. Og贸lnie wymaga to wyczyszczenia i tyle.聽
Napisano 26 Marzec 20214 l Wrzuci艂em ci po kolej jak taki element mo偶esz ogarn膮膰. Mam nadziej臋, 偶e wszystko b臋dzie jasne. Og贸lnie to takie podstawy modelowanie 馃槈聽Mo偶e jakie艣 tutki sobie ogarnij na YT?聽聽 koncowka.c4d
Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto