Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Cze艣膰 pr贸buje wymodelowac boczek do os艂ony okiennej, niestety ale poleg艂em w tym temacie i szukam podpowiedzi jak m贸g艂bym to naprawic lub zrobic poprawnie.聽

Ot贸z pr贸bowalem na 2 sposoby wykonac zadanie :聽

- z wykorzystaniem splajnu zeby model by艂 poprawnie zaokraglony (ta cz臋sc wydaje mi sie ze wysz艂a poprawnie), ale nie potrafie zrobic wn臋ki w 艣rodku jak na zdjeciu :聽

- z wykorzystaniem utworzenia bry艂y i ulo偶eniu tego wzgledem zdjecia, (ale wtedy przy renderowaniu nie mam 艂adnie zaokr膮glonego boku)聽

IMG_20200721_105545.jpg

1.JPG

2.JPG

Za艂膮czam pliki na kt贸rych pracuje聽

Boczek_splain_ver1.c4d boczek_profil_wysoki_8.c4d

  • Odpowiedzi 22
  • Wy艣wietle艅 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Wrzuci艂em ci po kolej jak taki element mo偶esz ogarn膮膰. Mam nadziej臋, 偶e wszystko b臋dzie jasne. Og贸lnie to takie podstawy modelowanie 馃槈聽Mo偶e jakie艣 tutki sobie ogarnij na YT?聽聽 koncowka.c4d

Posted Images

Napisano
  • Autor

wykorzysta艂em po cz臋sci Tw贸j projekt kt贸ry mi podeslales @makak聽

chce osi膮gnac co艣 takiego jak w zal膮czonym obrazku (rozumiem ze jak wymodeluje calo艣膰 to juz tutaj w g艂贸wnej mierze rendering wchodzi?)聽 -聽

sa jakies gotowe sceny do tego? (czy to jest tajemna wiedza jak na elektrodzie?) 馃檪

pr贸bowa艂em tez sam to zrobic, na pewno jeszcze do tego wr贸ce (w celu poprawienia umij臋tno艣ci)聽 - jak wida膰 na zdjeciach, te czerowne miejsca mam jeszcze do poprawy

obrazek1.JPG

obrazek2.JPG

plisa.jpg

Edytowane przez FortresMaximus

Napisano

Za g臋st膮 siatk臋 masz, my艣l臋, 偶e spokojnie m贸g艂by艣 j膮 jeszcze troch臋 upro艣ci膰. Co do renderowania, to pytanie czego tam u偶ywasz, jak przy C4D - Corony, bardzo przyjemny renderer. Plus ewentualnie jakby艣 chcia艂, to mo偶esz pobawi膰 si臋 Hdri Light Studio -聽Lightmap | HDR Light Studio - Lighting Software for 3D Artists

Jest plugin pod C4D.聽

Napisano
  • Autor

ver3.c4d

@makak

To mam kolejne pytanie, co to zabawy to zamiast tego HDRI Light Studio doda艂em plugin Corona, ale zanim do niego dojde chcia艂em poprawnie wykonac model :聽

Chce wykona膰 sznurek ale jak pr贸buje nim zakr臋ci膰 to sie nie udaje, masz jakis pomys艂 co robie 藕le? :聽

image.thumb.png.2fa693a977bc989eabd8f4ec83fe8089.png

B臋de chcia艂 tez dodac tutaj takie wyciete otwory ze ten sznurek przechodzi przez nie, pewnie trzeba uzyc operacji Boolea na jakims cylindrze? Dobrze kombinuje?聽

image.thumb.png.6330d09f1c52e90a35d1e4f2e760b935.png

ver3.c4d

ver3.fbx

Edytowane przez FortresMaximus

Napisano
  • Autor

@makak, sznurka jeszcze nie doda艂em - (z 5 minut temu pobra艂em i wrzucilem do plugin贸w), bawi艂em sie troche w rendery i wysz艂o mi tak :聽

ale te偶, jak juz wiesz pojawia sie moje kolejne pytanie,聽

uda艂o mi sie wymodelowac takie co艣 :聽

model4a.thumb.jpg.594935ab0c37d3972e0cf6937c611760.jpgmodel4.jpg.985c57267166bc6f25364cb929cf8b6a.jpg

Ale :聽

chcia艂em te偶 ten model ustawic do render贸w bokiem, aby m贸c p贸藕niej dodac to na stronce - problem jaki mi sie pojawia to (perspektywa) - nie wiem jak fachowo nazywa sie to w grafice ale wydaje mi sie ze ucieka mi model w bok, na r贸偶nych filmikach widzialem ze staraja sie wyzerowac punkty na kamerze na kt贸rej sie znajduja, ale zawsze obiekt kt贸ry ustawiaja maja z聽przodu

pytanie.thumb.JPG.bf324442691e3d96ddde9d52820ab3ab.JPG

聽 聽 聽聽

model.jpg

Edytowane przez FortresMaximus
niepotrzebne zdjecie

Napisano
  • Autor

@makak

samo zwiekszenie nie za艂atwia sprawy, sprawdzielem dla standardowego ustawienia : 36聽oraz ustawilem na 300, jeden i drugi render niczym sie nie r贸偶ni聽

Napisano

Ok, o co chodzi z tym sznurkiem? 馃檪

Ach, korzysta艂e艣 z pluginu? Musisz pobawi膰 si臋 parametrami, zmniejszy膰 promie艅 i dystans:
5LwzQgx.png

ver6.zip

Edytowane przez makak

Napisano
  • Autor

Cze艣膰, chcia艂em go zakr臋ci膰, ale cos mi nie wysz艂o dlatego pozniej juz napisa艂em do Ciebie zanim poleci艂e艣 mi plugin - zaraz pobiore co podeslales i zobacze聽聽

Napisano
  • Autor

@makak聽(przepraszam ze tak Ci spamuje ale jestes jedynym co podpowiada 馃槈 )聽

no to zosta艂 mi ostatni element do z艂o偶enia zeby miec ca艂o艣膰, probuje wymodelowac r膮czke,聽

myslalem ze powinienem to zrobic za pomoca splajnu, ekstrudowania i symetrii ale jak jeden bok udaje mi sie zrobic ladnie (patrzac z perspektywy z przodu) tak perspektywy z prawej nie jestem w stanie ustawic... (cos robie nie tak jesli chodzi o splajn? czy tutaj powinienem wykorzystac cos zupelnie innego?)聽

na czerwono zaznaczylem z czym mam problem

obraz_2021-02-08_093953.thumb.png.376a262241c0c449407f980ba50a9936.png

IMG_20210129_074132.jpg

IMG_20210129_074145.jpg

raczka_v4.fbx

Napisano

Ja to bym zrobil pozadne topo do tego: z m艂膮 ilo艣膰 wert贸w i psrawdza艂 pod Subdivision surace. Topo z boku A exturd i i potem edycja do srodka.

A.jpg

Napisano

Reszte detalu w normalce badz dispie. namalowane po UV. Za艂膮czam聽z UV model z uv. mozna dodac detal w dispie lub na bumpie/normalce albo domodelowa膰 ale szkoda czasu. Inny soft ale zasada ta sama. I mo偶na zageszczac dalej pod zblizenia bo siata poprawna.

Model.obj

Edytowane przez Sebazx6r

Napisano

Hmm ale przecie偶 jest podobny do tego co zrobi艂e艣 馃檪聽Spojrz臋 po pracy, ale z tego co widzia艂em, to na marginesie, za g臋st膮 siatk臋 robisz. Og贸lnie wymaga to wyczyszczenia i tyle.聽

Napisano

Wrzuci艂em ci po kolej jak taki element mo偶esz ogarn膮膰. Mam nadziej臋, 偶e wszystko b臋dzie jasne. Og贸lnie to takie podstawy modelowanie 馃槈聽Mo偶e jakie艣 tutki sobie ogarnij na YT?聽聽

koncowka.c4d

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci