Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W tym momencie robię sobie koncepty i ilustracje do jakiejś własnej historyjki. I moją największą boleścią jest to, żeby  ludzie widzieli to co chce im pokazać 🤣 . Chciałabym zrobić tą opowieść w formie krótkiego, możliwie bezdymkowego komiksu (jestem słaba w tekstach) no i skupiam się na tym żeby kreska była taka baśniowa.

W ilustracji poniżej stanęłam, bo rozplanowałam sobie wszystko elegancko a teraz nie wiem co z kolorami 😬
 

domek_tajga_ilustracja.png

Napisano

Cześć!

Przejdę od razu do uwag ode mnie 🙂

Skoro mówisz, że problemem jest czytelne pokazanie tego, co chcesz, to skupiłbym się właśnie na tym, tylko trzeba by to ubrać w jakiś konkret. Rzeczy będą czytelne i realistyczne, jeśli 2 elementy będą działać: perspektywa i walor. Kolory bym sobie odpuścił póki co, bo skoro z walorem są problemy to dodanie koloru pomnoży te problemy razy 10.

Zacząłbym od perspektywy, bo jednak najpierw jest jakaś forma, a dopiero potem pada na nią światło. Poćwicz rysowanie brył, prostych pudełek, kulek, walców etc. i poczytaj na temat punktów zbiegu, skrótu perspektywicznego i tego jak utrzymać poprawną skalę obiektów. Przydatne źródła:

https://drawabox.com/ (perspektywa)

ModernDayJames (różne tutoriale na każdy temat, nie tylko perspektywa)

Proko (głównie postać i anatomia, ale też ogólne rzeczy jak walor)

Bardziej zaawansowane:

Książki "How to Draw" i "How to Render" Scotta Robertsona

Seria "Framed" ("Framed Perspective 1+2" do perspektywy, "Framed Ink" do kompozycji) Marcosa Mateu-Mestre

 

 

Moje poprawki:

648795426_weronikapoprawki.thumb.png.623f32ea6af3823fdbac6b831b95213a.png

Zmieniłem kompozycję na dynamiczniejszą (generalnie chodzi o dodanie i ustawienie elementów na obrazku tak, żeby prowadziły wzrok oglądającego), ale przede wszystkim zmieniłem perspektywę. Zwróć uwagę, że nawet tak złożoną scene, jak góry, las, domek, przepaść etc, można uprościć do jakichś brył i pokazać przestrzenność. Poza tym, unikałbym postaci w rogu i tak blisko krawędzi obrazka, wygląda jakby zaraz w ścianę miał wejść 🙂 

Mam nadzieję, że coś pomogłem 🙂

Powodzenia!

  • Like 6
Napisano

Wow 😄 Szczere Dzięki, że w ogóle przysiadłeś do mojej pracy. Patrząc na twoje poprawki czuje się jakbym miała wpaść do przepaści 🤣 powrócę w takim razie do podstaw 💪

  • Like 2
Napisano

Cześć, wrzucę trochę ćwiczeń ołówkiem.

Portret jest ze zdjęcia. Koń może być w dziwnej pozycji, bo rysowałam go na zasadzie, że machnęłam parę kresek z zamkniętymi oczami a potem zastanawiałam się co mi z tego może wyjść, jak już pojawiły się jakieś kształty to anatomię podglądałam ze zdjęć w necie. No i grzybki też ze zdjęcia chociaż przerobiłam trochę światło, chyba nie potrzebnie bo chciałam takie ładne strumienie światła uzyskać no i potem nie wiedziałam jak to ogarnąć.

IMG_20210810_204831.jpg

IMG_20210820_114333.jpg

IMG_20210814_203924.jpg

  • Like 2
Napisano

U mnie w pokoju stoi taka maszyna do szycia, o paru detalach zapomniałam rysując ją, ale zamierzam ją jeszcze dalej doszlifować . 

maszyna do szycia.png

  • Like 3
Napisano

Skończona maszyna, poprawiłam co zauważyłam. Nadal wydaje mi się że cienie w prawej części maszyny są płaskie, ale następnym razem będzie lepiej 🙂

maszyna do szycia.png

maszyna do szycia_WeronikaŻurek.png

  • Like 2
Napisano

Płaskość zacienionej częśc, moim zdaniem, wynika stąd, że całą tę część potraktowałeś właściwie jednym walorem, a tam na pewno, wbrew pozorom, dużo się dzieje.

Pamiętaj też, że cień również podlega perspektywie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności