Napisano 21 Luty 20223 l Jak to jest, że usuwam noda np. VRayBitmap z nazwą Map #1, a tworząc nowy tworzy mi już z nazwą Map#3 itd. Czy usuwanie czegoś z material editora usuwa to ze sceny, czy gdzieś chowa i ram zajmuje? Z shaderami tak samo. Edytowane 21 Luty 20223 l przez Skyrush
Napisano 21 Luty 20223 l mogę się mylić ale według mnie sam sobie odpowiedziałeś 😛 jak tworzysz obiekt w editorze to program nadaje mu id - powiedzmy #1 i trzyma w pamięci albo zapisuje do jakiegoś tymczasowego data table, że był taki obiekt o takim a takim id. Więc w momencie jak go wywalisz to kolejny stworzony obiekt będzie miał już nowe id bo tamto poprzednie było już wykorzystane - pętla tworzenia nowego obiektu dodaje +1 do variabli z nazwą i dlatego numerki rosną choć obiektu nie ma w scenie. Dziwne tylko jest to, że po dodaniu kolejnej mapy od razu dostałeś defaultową nazwę z #3 - być może po drodze stworzyłeś jeszcze jakąś mapę z #2? Edytowane 21 Luty 20223 l przez reminoir
Napisano 21 Luty 20223 l Autor 16 minut temu, reminoir napisał: Dziwne tylko jest to, że po dodaniu kolejnej mapy od razu dostałeś defaultową nazwę z #3 - być może po drodze stworzyłeś jeszcze jakąś mapę z #2? być może stworzyłem, ale nie tylko tekstury dostają nazwę Map#... itd nie wiem, ten program jest tak dziwnie skonstruowany i nie logiczny 🙃 a ui to już... a xd
Napisano 23 Luty 20223 l jeśli materiał jest nadany na obiekt, to nawet jak usuniesz go z MaterialEditora to sam materiał nadal istnieje w scenie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto