Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Jak to jest, że usuwam noda np. VRayBitmap z nazwą Map #1, a tworząc nowy tworzy mi już z nazwą Map#3 itd. Czy usuwanie czegoś z material editora usuwa to ze sceny, czy gdzieś chowa i ram zajmuje?

Z shaderami tak samo.

Edytowane przez Skyrush

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 624
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

mogę się mylić ale według mnie sam sobie odpowiedziałeś 😛 jak tworzysz obiekt w editorze to program nadaje mu id - powiedzmy #1 i trzyma w pamięci albo zapisuje do jakiegoś tymczasowego data table, że był taki obiekt o takim a takim id. Więc w momencie jak go wywalisz to kolejny stworzony obiekt będzie miał już nowe id bo tamto poprzednie było już wykorzystane - pętla tworzenia nowego obiektu dodaje +1 do variabli z nazwą i dlatego numerki rosną choć obiektu nie ma w scenie. Dziwne tylko jest to, że po dodaniu kolejnej mapy od razu dostałeś defaultową nazwę z #3 - być może po drodze stworzyłeś jeszcze jakąś mapę z #2?

Edytowane przez reminoir

Napisano
  • Autor

 

16 minut temu, reminoir napisał:

Dziwne tylko jest to, że po dodaniu kolejnej mapy od razu dostałeś defaultową nazwę z #3 - być może po drodze stworzyłeś jeszcze jakąś mapę z #2?

być może stworzyłem, ale nie tylko tekstury dostają nazwę Map#... itd nie wiem, ten program jest tak dziwnie skonstruowany i nie logiczny 🙃 a ui to już... a xd

Napisano

jeśli materiał jest nadany na obiekt, to nawet jak usuniesz go z MaterialEditora to sam materiał nadal istnieje w scenie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności