Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich,

Czy s膮 tu osoby, kt贸re pracowa艂y w Modo? Mam stare Modo 601. Chc臋 wr贸ci膰 do wykonywania wizualizacji. Poprzednie by艂y takie sobie, brakowa艂o im realizmu w por贸wnaniu do tych widzianych w sieci. Musz臋 podj膮膰 decyzje czy lepiej dokupywa膰 upgrade do Modo czy lepiej dokupywa膰 V-ray dla Modo ? By艂abym wdzi臋czna za wszelkie podpowiedzi.

Pozdrawiam,

Magda

  • Odpowiedzi 6
  • Wy艣wietle艅 638
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Modo to tylko narz臋dzie. Jego silnik nadal jest chyba taki sobie.

Ja bym zacz膮艂 od triala najnowszej wersji a i tak zdecydowa艂 si臋 na jaki艣 silnik bardzie popularny w archi.聽

Napisano
  • Autor

Dzi臋kuj臋 za podpowiedzi. Wypada zrobic co sie da na starym, zainwestowa膰 w komputer i uczy膰 si臋 na trialach popularnych program贸w typu 3dmax. Czy na pewno 3dmax? Na razie pewnie b臋d膮 to wizki ale w przysz艂o艣ci my艣l臋 o animacji. Mo偶e nie tylko v-ray?

Napisano

Zdecyduj sie na cos i ucz sie jednego softu z jednym rendereram bo jak tak bedziesz skakac po trialach to sie niczego nie nauczysz i koniec koncow stracisz czas tylko. 3dmax + vray na bank jest swietnym rozwiazaniem zwlaszcza pod wizki. Pamietaj ze jest 3ds max Indie za jakies $200 na rok (cena nieznacznie sie waha zaleznie od kraju w ktorym jestes). I masz pelny, legalny soft. Z tego co wiem do maxa standardowo dodawany jest Arnold. Osobiscie uwielbiam ten renderer i nie widzialbym potrzeby wydawania kaski na vraya. Ale wiadomo, kazdy ma jakies swoje skrzywienia. Mysle za jak mozna w nim renderowac rzeczy do kinowych produkcji to wystarczy 馃槈

Edytowane przez Nezumi

Napisano

Ch艂opaki maj膮 racje, mam jeszcze Modo 10 i siedzi mi to na dysku z vrayem i w sumie nie wiem ju偶 po co? Mo偶e z sentymentu...?

Modo by艂 dla mnie dobrym softem przej艣ciowym z MAXa na co艣 innego, ale teraz to gruzowisko IMO bez przysz艂o艣ci.

Wizki mo偶na te偶 trzepa膰 w po艂膮czeniu Blendera z Octanem - totalnie darmowym bez komercyjnych restrykcji. Updatey s膮 mo偶e nie tak cz臋ste jak w komercyjnej wersji i ograniczaj膮 ci render tylko do jednej karty graf. ale do wizek na 2 - 3k spokojnie daje rady.
Z octanem niemia艂em wi臋kszych problem贸w, ale ja trafi艂em (by膰 mo偶e mam z艂e podej艣cie do tego silnika) na dziwne os艂abianie s艂abszych 艣wiate艂 silniejszymi. Tzn zd膮偶a艂o mi si臋 偶e silniejsze 艣wiat艂o zabiera艂o sample s艂abszemu w tak du偶ej mierze 偶e s艂absze niemal znika艂o. Ale silnik poza tym natywnie ma bardzo dobre ustawienia i bardzo ma艂ym kosztem czasu mo偶na osi膮ga膰 foto realistyczne rendery bez klikania 100 opcji jak w Vrayu czy Redshifcie.
Co czasami oczywi艣cie jest te偶 upierdliwe bo idziesz na brute force bez ustawania suwaczk贸w i bez r臋cznej optymalizacji silnika pod render (pomocne w animacjach).

Alternatyw膮 jest te偶 sam Cycles w belderze. Odk膮d Denosie dzia艂a tak jak trzeba (OIDN) i rozparcelujesz sobie pasy na oddzielne nody denoise'a to prawie nie ma r贸偶nicy w renderze wynikowym. Fakt problem pojawia si臋 przy animacjach ALE temporalny Denose troch臋 niweluje flickering.

Ja osobi艣cie sukcesywnie robi臋 wizki w Blederze i wcale nie potrzebuj臋 ju偶 komercyjnego softu do nich. Fakt nie robi臋 masywnych projekt贸w tupu wizualizacja ca艂ych biurowc贸w/galerii handlowych na 1/2 hektara czy animacji outdor贸w na skal臋 10x10 km z milionami drzew (cho膰 da si臋 tanio osi膮gn膮膰 przyzwoity wynik przy sprytnym podej艣ciu), ale do codziennej pracy starcza. No ale co komu pasuje.

"Czep" si臋 jednego softu i wymasteruj go. Z czasem (jak SI nas nie wysiuda 馃檪z profesji) b臋dzie lepiej i szybciej a wtedy zacznij eksperymentowa膰 z innymi softami.聽

Napisano
  • Autor

Dzi臋kuj臋 za kolejne porady 馃檪 A blender nie nadawa艂by si臋 do wi臋kszych budynk贸w? Za s艂aby jest mo偶e ma jakie艣 ograniczenia? Przygl膮dam si臋 unreal - jest za darmo ( v ray nie ) Najlepsze by艂oby chyba po艂膮czenie 3dmax i unreal. Tylko czy ten ostatni b臋dzie r贸wnie dobry do wn臋trz. SI - no szkoda by艂oby. Ciekawe czy to mia艂oby sw贸j gust 馃檪 Pozdrawiam i dobranoc.

M.J.

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci