Napisano 17 Listopad 20222 l Potrzebuje wyrenderowac tylko konkretny obszar z animacji - nie cala scenke. W chodze w kamere, w Arnolda i w filtermap wrzucam bialo czarny obrazek gdzie biale pole odkrywa ten kawalek, ktory chce miec. Standard. Wszystko gra, ALE... Naokolo tego wyrenderowanego kawalka jest czarna ramka... Nie wiem dlaczego, nie umiem sie jej pozbyc. Sprawdzilem milion razy - pliczek bialo czarny ma idealne, ostre brzegi. Jest tylko biel i czern... Raz nawet zblurowalem zeby sprawdzic co sie stanie i byla gruba, czarna ramka naokolo tego obszaru wiec jeszcze gorzej. Ktos, cos moze..? Bo w internetach, panie, to renderowanie obszaru w Arnoldzie jest chyba tematem tabu... @Destroyer, specjalisto ty moj zloty 😉 wiesz cos? Moze znasz kogos kto wie 😄
Napisano 17 Listopad 20222 l pierwsza myśl zrobić to z wiersza poleceń 🙂 możesz sobie ustawić jaki tam chcesz obszar, wycinek i zrenderować tylko to https://knowledge.autodesk.com/support/maya/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2019/ENU/Maya-Rendering/files/GUID-EB558BC0-5C2B-439C-9B00-F97BCB9688E4-htm.html albo coś takiego https://groups.google.com/g/maya_he3d/c/ZttN3jr54GM?pli=1 Edytowane 17 Listopad 20222 l przez Destroyer
Napisano 17 Listopad 20222 l Hmm a jeżeli musisz używać tej maski to może filtrowanie tekstury robi ten obrys albo color space. Kiedyś w dawnych czasach w mental rayu na teksturach z alfą czasem się pojawiał taki obrys ale zwykle był biały 😛
Napisano 18 Listopad 20222 l Ekspertem nie jestem i może źle gadam ale nad czym się tu zastanawiać - zrób render z ramką tylko paręnaście pikseli większą a potem w jakimkolwiek programie do edycji video puść maskę taka jaka ma być i problem z głowy. Czasami szukanie na siłę jak czegoś się pozbyć zajmuje więcej czasu niż "siłowe" rozwiązanie problemu. 🙂 No ale może czegoś nie wiem, więc może źle radzę. A może tylko szukasz powodu dlaczego taki występuje, takie akademickie rozważania profesora nad istotą bycia człowiekiem 😉 Aha - taka ramka może też być powodowana Denoisem. Edytowane 18 Listopad 20222 l przez Mortom
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto