Napisano 1 Luty 20232 l Hej czy ktoś wie od czego to moze zależeć? W szkle i lustrze pojawiaja mi się babole w postaci jakis kwadratów. Mirror używam w prostej formie we wszystkich modelach i zawsze było ok, a teraz zarówno lustro jak i szkło ( balustrada ) mają ten sam problem ( aczkolwiek na zdj. 44 jest ok...).
Napisano 1 Luty 20232 l Wygląda jak byś miał zduplikowany model szyby (lub face-a) w tym samym miejscu i jeden walczy o refleksy z drugim, CHYBA. Edytowane 1 Luty 20232 l przez Mortom
Napisano 1 Luty 20232 l Dla mnie zupełnie to nie wygląda jak zfigting, na początku nie mogłem znaleźć tych artefaktów bo myślałem e tak miało to wyglądać 🙂 Na barierce serio wygląda jak narzucona tekstura z kwadracikami, odbicie w lustrze to znowu myślałem, że ta ściana ma taki wzór 🙂 Czym renderowane? na gpu? Edytowane 1 Luty 20232 l przez Destroyer
Napisano 2 Luty 20232 l Autor 15 godzin temu, Destroyer napisał(a): Dla mnie zupełnie to nie wygląda jak zfigting, na początku nie mogłem znaleźć tych artefaktów bo myślałem e tak miało to wyglądać 🙂 Na barierce serio wygląda jak narzucona tekstura z kwadracikami, odbicie w lustrze to znowu myślałem, że ta ściana ma taki wzór 🙂 Czym renderowane? na gpu? vray, cpu
Napisano 2 Luty 20232 l 2 minutes ago, kch6 said: vray, cpu Hmm miałem myśl, że może brakuje vramu przy renderowaniu GPU ale jeśli CPU to teoria odpada. A zrób w miejscu tych powierzchni nowego boxa z nowym materiałem i zobacz czy nadal jest problem bo może coś nie tak z geometrią. Ale tak pociętej geometrii to nawet chyba SketchUp by nie wyrzucił choć nigdy nie wiadomo co zręczny operator wymyśli 🙂
Napisano 2 Luty 20232 l Autor 2 godziny temu, Destroyer napisał(a): Hmm miałem myśl, że może brakuje vramu przy renderowaniu GPU ale jeśli CPU to teoria odpada. A zrób w miejscu tych powierzchni nowego boxa z nowym materiałem i zobacz czy nadal jest problem bo może coś nie tak z geometrią. Ale tak pociętej geometrii to nawet chyba SketchUp by nie wyrzucił choć nigdy nie wiadomo co zręczny operator wymyśli 🙂 Własnie robiłam bo myslałam, że to moze przez wycięcia otworów, ale jak widac - prosta ściana a dalej nic. Do tego w ogole coś się porąbało, bo spójrzcie co jest na podłodze 😕 A najlepsze jest to, że - wyrzuciłam wszystko z podłogi i dalej tak się dzieje, ale w pliku jak widac na kolejnym ujęciu nic nie widać, aby cokolwiek przechodziło. Myślałam, że to może przez clipping w kamerze ale tez nie. Dodatkowo zwiększyła mi się ilośc prepasów z 2 do 5 😕 przy ustawieniach irradiance map takich jak poniżej.. ale co jest jeszcze lepsze - tę samą kamerę przekopiowałam w inny narożnik i prepass zmniejszył się do 4 i nic nie wyskakuje przy podłodze... ale problem w odbiciu wciąż ten sam... Co tu się odwaliło?! Chyba przerzucę cały model do nowego pliku... Chyba, że wiecie co moze na to wpływać tak na przyszłość... może jakis model sciągnełam z jakimś babolem.
Napisano 2 Luty 20232 l No wygląda to jakby coś się odbijało w tym lustrze, może jest jakiś obiekt ma primary rays wyłączony i widoczny jest tylko dla secondary ray. Spróbuj schować wszystko w scenie i zrób render tylko dla tego lustra/szkła 46 minut temu, kch6 napisał: A najlepsze jest to, że - wyrzuciłam wszystko z podłogi i dalej tak się dzieje jakiś obiekt ma za mocny disp albo coś?
Napisano 8 Luty 20232 l A może to jakiś problem z caustics? Pomysł trochę z czapy, bo nigdy tego nie włączałem, więc nie wiem co by tam mogło pójść nie tak, ale te dodatkowe prepassy trochę mnie na to nakierowały.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto