Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej

czy ktoś wie od czego to moze zależeć?

W szkle i lustrze pojawiaja mi się babole w postaci jakis kwadratów. Mirror używam w prostej formie we wszystkich modelach i zawsze było ok, a teraz zarówno lustro jak i szkło ( balustrada ) mają ten sam problem ( aczkolwiek na zdj. 44 jest ok...). 

39.jpg

44.jpg

33.jpg

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Napisano (edytowane)

Wygląda jak byś miał zduplikowany model szyby (lub face-a) w tym samym miejscu i jeden walczy o refleksy z drugim, CHYBA.

Edytowane przez Mortom
Napisano (edytowane)

Dla mnie zupełnie to nie wygląda jak zfigting, na początku nie mogłem znaleźć tych artefaktów bo myślałem e tak miało to wyglądać 🙂 Na barierce serio wygląda jak narzucona tekstura z kwadracikami, odbicie w lustrze to znowu myślałem, że ta ściana ma taki wzór 🙂

Czym renderowane? na gpu? 

Edytowane przez Destroyer
Napisano
15 godzin temu, Destroyer napisał(a):

Dla mnie zupełnie to nie wygląda jak zfigting, na początku nie mogłem znaleźć tych artefaktów bo myślałem e tak miało to wyglądać 🙂 Na barierce serio wygląda jak narzucona tekstura z kwadracikami, odbicie w lustrze to znowu myślałem, że ta ściana ma taki wzór 🙂

Czym renderowane? na gpu? 

vray, cpu

Napisano
2 minutes ago, kch6 said:

vray, cpu

Hmm miałem myśl, że może brakuje vramu przy renderowaniu GPU ale jeśli CPU to teoria odpada.

A zrób w miejscu tych powierzchni nowego boxa z nowym materiałem i zobacz czy nadal jest problem bo może coś nie tak z geometrią. Ale tak pociętej geometrii to nawet chyba SketchUp by nie wyrzucił choć nigdy nie wiadomo co zręczny operator wymyśli 🙂

Napisano
2 godziny temu, Destroyer napisał(a):

Hmm miałem myśl, że może brakuje vramu przy renderowaniu GPU ale jeśli CPU to teoria odpada.

A zrób w miejscu tych powierzchni nowego boxa z nowym materiałem i zobacz czy nadal jest problem bo może coś nie tak z geometrią. Ale tak pociętej geometrii to nawet chyba SketchUp by nie wyrzucił choć nigdy nie wiadomo co zręczny operator wymyśli 🙂

Własnie robiłam bo myslałam, że to moze przez wycięcia otworów, ale jak widac - prosta ściana a dalej nic. Do tego w ogole coś się porąbało, bo spójrzcie co jest na podłodze 😕 A najlepsze jest to, że - wyrzuciłam wszystko z podłogi i dalej tak się  dzieje, ale w pliku jak widac na kolejnym ujęciu nic nie widać, aby cokolwiek przechodziło.  Myślałam, że to może przez clipping w kamerze ale tez nie. Dodatkowo zwiększyła mi się ilośc prepasów z 2 do 5 😕 przy ustawieniach irradiance map takich jak poniżej.. ale co jest jeszcze lepsze - tę samą kamerę przekopiowałam w inny narożnik i prepass zmniejszył się do 4 i nic nie wyskakuje przy podłodze... ale problem w odbiciu wciąż ten sam... Co tu się odwaliło?! Chyba przerzucę cały model do nowego pliku... Chyba, że wiecie co moze na to wpływać tak na przyszłość... może jakis model sciągnełam z jakimś babolem. 

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

r01.jpg

Napisano

No wygląda to jakby coś się odbijało w tym lustrze, może jest jakiś obiekt ma primary rays wyłączony i widoczny jest tylko dla secondary ray.

Spróbuj schować wszystko w scenie i zrób render tylko dla tego lustra/szkła

46 minut temu, kch6 napisał:

A najlepsze jest to, że - wyrzuciłam wszystko z podłogi i dalej tak się  dzieje

 jakiś obiekt ma za mocny disp albo coś?

Napisano

A może to jakiś problem z caustics? Pomysł trochę z czapy, bo nigdy tego nie włączałem, więc nie wiem co by tam mogło pójść nie tak, ale te dodatkowe prepassy trochę mnie na to nakierowały.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności