Napisano 16 Kwiecień 20231 r Od jakiegoś czasu pracuję nad nową (czwartą) edycją poradnika "Wirtualne modelarstwo". Właśnie ukończyłem dwa z czterech planowanych tomów, i pomyślałem, że ta para już może być użyteczna: Publikacja opisuje odp podstaw stworzenie dokładnego modelu historycznego samolotu (tego P-40 z okładki) i jego użycie w wizualizacjach. W porównaniu do poprzedniej edycji (z 2015 r) wprowadziłem istotne zmiany w proponowanych technikach pracy (workflow), korzystając z nowych funkcji, szczególnie Blendera. W związku z tym musiałem stworzyć na nowo około 80% zawartości tych dwóch tomów i zbudować opisywany model na nowo. Przygotowania opisują, gdzie znaleźć materiały referencyjne (plany, rysunki, zdjęcia). Do ich porównywania i przygotowywania wykorzystuje Inkscape (wektorowy program rysunkowy 2D, podobny do Corel Draw). Dla koneserów, dodałem tu także opis jak korzystać z oryginalnej dokumentacji samolotu (zeskanowanej z mikrofilmów). 279 stron, 408 ilustracji. Modelowanie opisuje, jak zbudować model historycznego samolotu w Blenderze 3.3, na przykładzie myśliwca Curtiss P-40B. Zakładam, że użytkownik może nic nie wiedzieć o programach do modelowania, a w szczególności nie zna Blendera. Dlatego książka zaczyna się od wprowadzenia do tego programu. 684 strony, 1170 ilustracji. W skład serii wejdą jeszcze dwa tomy: Materiały i tekstury, opisujący jak "pomalować" model (planowana publikacja - wiosna 2025. Tu jest poprzednia edycja, dla Blendera 2.7) Szczegóły, opisujący tworzenie wewnętrznych detali samolotu, animację i aranżację sceny do wizualizacji (tu jest poprzednia edycja, dla Blendera 2.7) Oczywiście, kolejne tomy będą tworzone w aktualnych wersjach LTS Blendera. W umieszczonych przy plikach towarzyszących książkom erratach będę umieszczał uwagi, co uległo zmianie od chwili publikacji. Publikacja w języku polskim jest na licencji CC 🙂. Pod wskazanymi linkami znajdziecie m.in. pliki PDF do pobrania.
Napisano 16 Kwiecień 20231 r Zarombiście! Mój wujek był zapalonym modelarzem tradycyjnym, że się tak wyrażę i ostatnio chciał się spróbować 3D do modelowania samolotów, ale nie byłem w stanie polecić mu żadnej dobrej publikacji. A teraz już będę miał coś dobrego do polecenia! 🙂👍 Fajnie że ci się chce chłopie pisać takie tomiszcze i to w dodatku za free. SZACUN! Edytowane 16 Kwiecień 20231 r przez Mortom
Napisano 16 Kwiecień 20231 r Dobra rzecz! Mam ktoras z poprzednich edycji - mimo ze Blendera nie uzywam uwazam ze to rewelka ksiazka! Super ze dalej ja aktualizujesz. Wielkie dzieki za udostepnianie za darmo - az glupio czlowiek sie czuje sciagajac za free cos co kosztowalo tyle pracy.
Napisano 18 Kwiecień 20231 r Rewelacja! Wielki szacun i podziękowanie za to co robisz 🙂 aż nabrałem ochoty żeby samemu spróbować podłubać samoloty 😄
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto