Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Od jakiegoś czasu pracuję nad nową (czwartą) edycją poradnika "Wirtualne modelarstwo". Właśnie ukończyłem dwa z czterech planowanych tomów, i pomyślałem, że ta para już może być użyteczna:

WM-pl-1-300.jpg.cd54454c5d4fabff3af00407929b2f11.jpg                   WM-pl-2-300.jpg.5e9bdb8f983b6149c7d96ca3c22fd337.jpg

Publikacja opisuje odp podstaw stworzenie dokładnego modelu historycznego samolotu (tego P-40 z okładki) i jego użycie w wizualizacjach. W porównaniu do poprzedniej edycji (z 2015 r) wprowadziłem istotne zmiany w proponowanych technikach pracy (workflow), korzystając z nowych funkcji, szczególnie Blendera. W związku z tym musiałem stworzyć na nowo około 80% zawartości tych dwóch tomów i zbudować opisywany model na nowo.

  • Przygotowania opisują, gdzie znaleźć materiały referencyjne (plany, rysunki, zdjęcia). Do ich porównywania i przygotowywania wykorzystuje Inkscape (wektorowy program rysunkowy 2D, podobny do Corel Draw). Dla koneserów, dodałem tu także opis jak korzystać z oryginalnej dokumentacji samolotu (zeskanowanej z mikrofilmów). 279 stron, 408 ilustracji.
  • Modelowanie opisuje, jak zbudować model historycznego samolotu w Blenderze 3.3, na przykładzie myśliwca Curtiss P-40B. Zakładam, że użytkownik może nic nie wiedzieć o programach do modelowania, a w szczególności nie zna Blendera. Dlatego książka zaczyna się od wprowadzenia do tego programu. 684 strony, 1170 ilustracji.

W skład serii wejdą jeszcze dwa tomy:

  • Materiały i tekstury, opisujący jak "pomalować" model (planowana publikacja - wiosna 2025. Tu jest poprzednia edycja, dla Blendera 2.7)
  • Szczegóły, opisujący tworzenie wewnętrznych detali samolotu, animację i aranżację sceny do wizualizacji (tu jest poprzednia edycja, dla Blendera 2.7)

Oczywiście, kolejne tomy będą tworzone w aktualnych wersjach LTS Blendera. W umieszczonych przy plikach towarzyszących książkom erratach będę umieszczał uwagi, co uległo zmianie od chwili publikacji.

Publikacja w języku polskim jest na licencji CC 🙂. Pod wskazanymi linkami znajdziecie m.in. pliki PDF do pobrania.

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Posted Images

Napisano

Zarombiście! Mój wujek był zapalonym modelarzem tradycyjnym, że się tak wyrażę i ostatnio chciał się spróbować 3D do modelowania samolotów, ale nie byłem w stanie polecić mu żadnej dobrej publikacji. A teraz już będę miał coś dobrego do polecenia! 🙂👍
Fajnie że ci się chce chłopie pisać takie tomiszcze i to w dodatku za free. SZACUN!

Edytowane przez Mortom

Napisano

Dobra rzecz! Mam ktoras z poprzednich edycji - mimo ze Blendera nie uzywam uwazam ze to rewelka ksiazka! Super ze dalej ja aktualizujesz. Wielkie dzieki za udostepnianie za darmo - az glupio czlowiek sie czuje sciagajac za free cos co kosztowalo tyle pracy.

Napisano

Rewelacja! Wielki szacun i podziękowanie za to co robisz 🙂 aż nabrałem ochoty żeby samemu spróbować podłubać samoloty 😄

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.