Skocz do zawartości

Arnold light - limit emisji światła? Niedoświetlenie wnętrza.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Robię wizkę własnego mieszkania, for fun. Na razie jestem na etapie ogólnej bryły, podłóg i wstępnego oświetlenia. Do renderingu używam Arnolda, którego jeszcze dobrze nie znam.
Mam problem z doświetleniem WC, korytarza i łazienki.
W łazience emituję światło z boxa (roboczo), z przypisanym materiałem Standard Surface i emisją na poziomie 150.
W korytarzu zrobiłem prosty model lampy podsufitowej, z materiałem jw.
W WC sfera z materiałem jw.
No i teraz tak: zwiększenie emisji nic nie daje. Podpięcie arnold light pod mesha - też nic. Zmiana materiału na Physical mat - też. nic. Podbijam luminance i powyżej określonej wartości ilość światła nie wzrasta.
Mam wrażenie, że trafiłem na jakiś limit emisji fotonów/cm2 mesha.
Podejrzewam, że ten sam problem dotyczy źródła światła, jakie dałem w roli Słońca. Kiedy lata temu renderowałem inne mieszkanie w V-rayu, plama światła na podłodze mocno odbijała się i doświetlała wnętrze. Tutaj tego efektu odbicia nie ma, a powinien być solidny glow.
Tymczasem światło ze skydome swobodnie mogę podkręcić aż do pełnego przepalenia obrazu.
Chętnie dowiem się jak problem ugryźć. Z góry dziękuję. 🙂

Top view 1.jpg

Edytowane przez Shogun 3D
  • Shogun 3D changed the title to Arnold light - limit emisji światła? Niedoświetlenie wnętrza.
Napisano

Nie wiem jak to się robi w maxie ale jak podepniesz arnold light pod mesha to powinno działać ale podbij mocno intensity i/lub exposure w zależności od sceny. Najlepiej wywal wszystkie inne światła i zobacz czy działa z mesha jak nie to podbijaj wartości do jakichś dużych np 5k i daj light visible żeby było widać mesha jak to wygląda w scenie i czy nie jest ciemny. 

usO7sgE.jpg

mqguopn.jpg

VACJ1oS.jpg

Możesz też podbić gamme i/lub expozcje finalnego obrazka żeby gadziej wszystko rozjaśnić i zafejkować większą propagacje światła w scenie

nwgX5yz.jpg

Is6km5P.jpg

HC7YTuq.jpg

 

  • Thanks 1
Napisano

Dziękuję, Destroyer.
Usunąłem w WC mesha jako źródło światła i wstawiłem po prostu arnold light o średnicy odpowiadającej mniej więcej rozmiarom klosza, czyli 16 cm.
Następnie eksperymentalnie dałem chore - w skali pozostałych świateł w scenie - wartości (intensity: 40, exposure: 7). F9.
Wynik - jak poniżej. Poza przepaleniem w najbliższym otoczeniu arnold light - naświetlenie mniej więcej się zgadza. Pozostaje pytanie - co zrobić z przepaleniem?

 

Top view 1a.jpg

Napisano

@Shogun 3D sto lat nie działałem w MAXie ale czy w ustawieniach MAXa masz dobrze ustawioną gamme?Zakładka color management. Sprubuj ustawić na 2.2 to może nie bedziesz musiał takich wartości wpisywać na światła.

  • Like 1
Napisano

Daj tone mapping na filmic i tam się pobaw ramieniem i palcem u nogi też możesz 🙂 możesz jeszcze dodać exposure, curve i tym mieszać żeby wszystko zbalansować wraz z natężeniem świateł i gammą wyświetlania 

 

PF5bv91.jpg

O1pmmKa.jpg

 

  • Like 1
Napisano (edytowane)

A to już nieweim... ale fakt render przepalony jak by to był render w mentalu z linearnym ustawieniem collor mappingu. Sprubuj ustawić na OCIO rec 709 albo ACES... ale wątpię czy samo przekształcenie coś da.

Destro ma lepszą solucję 🙂

Edytowane przez Mortom
Napisano (edytowane)

A może ray depth jest za niski, domyślnie w mayi jest na 2 dla diff i spec, jak w maxie nie wiem. To na pewno rozjaśni ale render time się lekko zwiększy.

ACES też lubi niższe wartości, albedo mid gray to 0.18, jakie wartości koloru ma ściana? Ściana ma zbyt mały rougness?

Edytowane przez Skyrush
Napisano (edytowane)

Destroyer, w ustawieniach arnolda mam zakładkę Imagers, ale nie ma tam aiimager tonemap, jest tylko tonemap, a nawet, jak go dodam, to nie mam wgladu w ustawienia.
Póki co wygląda to tak. Naniosłem przy okazji poprawki na niedociągnięcia w geometrii i teksturach oraz oddaliłem kamerę.

 

Top view 1.jpg

Edytowane przez Shogun 3D
Napisano

Może to pomoże 

Chociaż ja to robiłem poprzez kliknięcie na ikonkę koła zębatego na oknie renderera i tam mogłem dodać te efekty, ale nie używam arnolda więc może być lepsze rozwiązanie 🙂 

Napisano

Oglądałem tego tutka. Problem polega na tym, że autor ma w menu rozwijanym panelu materiałów listę Imagerów. Ja tej listy nie mam. Nie mam pojęcia, czemu.

Napisano
56 minutes ago, Shogun 3D said:

Oglądałem tego tutka. Problem polega na tym, że autor ma w menu rozwijanym panelu materiałów listę Imagerów. Ja tej listy nie mam. Nie mam pojęcia, czemu.

a próbowałeś zrobić to poprzez kliknięcie na ikonkę koła zębatego na oknie renderera i tam dodać te efekty? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności