Skocz do zawartości

Delete/freeze specivic history


gryzon

Rekomendowane odpowiedzi

Czy wiecie może jak zamrozić określony operator stack w Maya? 

Opiszę sytuację. Mam postać. Jest zrigowana i ma blendshapes. Na późniejszym etapie przyszły do mnie UV i transferowałem je na model który jest już Rigowany. Przeniosło, nie ma problemu. Jak zamrozić operator stack Transfer Attributes? W chwili obecnej nie mogę usunąć ubiektu z którego transferowałem ani animować mojej postaci bo UV ucieka. Grzebałem w Hypershade i widzę ten klocek. Klikam na nim i mogę go usunąć ale nie widzę opcji freeze. 

Mam nadzieję  że nie napiszecie że Maya tego nie umie 😄

image.thumb.jpeg.ba7c059bbad828a6906fea2fad6a984e.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopałem dzisiaj cały poranek by dojść do tego jak zarządzać tą historią w Maya, i rozumiem już że po prostu jedyne co muszę wiedzieć do "Delete History" 

Ktoś mi odpisał na forum Autodeski że: "Normally you should be certain that your UV's are correct before you start rigging, or rig on a referenced model where you can work on the UV's in a separate history stack to the one you are rigging on."

Gość pisze coś o przenoszeniu wag punktów, przetransferowanieu UV, skasowaniu historii i wgraniu na nowo wag punktów i blendshapów. Naprawdę? link do posta 🙂

Jestem trochę w szoku że w tak znamienitym oprogramowaniu do nieliniowych produkcji jestem zmuszony pracować całkowicie liniowo.

Takie śmieszne rzeczy jak przeniesienie UV do zrigowanego mesha to powinno być ogarnięte w tym sofcie już daaaaawno. 

Jednakże znalazłem hack na tym blogu który jest kopią innego bloga: 

HACK 

Edytowane przez gryzon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gryzon no z tą nieliowością mayi to bym się tak nie zapędzał to nie houdinił 🙂 Właśnie gdy importujesz model jako referencję to tak chyba by się dało bez dodatkowej gimnastyki ale jak masz np jakieś części riga oparte na follicles które jeśli dobrze pamiętam bazują na pozycji na współrzędach uv to się rozjadą. 

 

to jest chyba to co sam znalazłeś 

 

 

Co do gatora to tak tylko na szybko pobieżnie zerknąłem i w mayi raczej nie ma czegoś takiego standardowo i w pod jednym menu. Trzeba się posiłkować skryptami i swoją wiedzą co zrobić żeby nie zepsuć 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gryzon akurat napatoczył mi się skrypt dokładnie do tego

Działa w 2024, musisz mieć oba obiekty w tym samym miejscu, zaznaczasz obiekt uv, potem skinowany, puszczasz skrypt i już, nie ma dodatkowego noda z uv tweak czy proejetion etc, wszystko czyste 

w875ewvhhptj7vwu5o6grvxlvq1q

https://truongcgartist.gumroad.com/l/copyUvSkinnedMesh?layout=profile

 

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności