Jump to content

Delete/freeze specivic history


gryzon

Recommended Posts

Czy wiecie może jak zamrozić określony operator stack w Maya? 

Opiszę sytuację. Mam postać. Jest zrigowana i ma blendshapes. Na późniejszym etapie przyszły do mnie UV i transferowałem je na model który jest już Rigowany. Przeniosło, nie ma problemu. Jak zamrozić operator stack Transfer Attributes? W chwili obecnej nie mogę usunąć ubiektu z którego transferowałem ani animować mojej postaci bo UV ucieka. Grzebałem w Hypershade i widzę ten klocek. Klikam na nim i mogę go usunąć ale nie widzę opcji freeze. 

Mam nadzieję  że nie napiszecie że Maya tego nie umie 😄

image.thumb.jpeg.ba7c059bbad828a6906fea2fad6a984e.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Kopałem dzisiaj cały poranek by dojść do tego jak zarządzać tą historią w Maya, i rozumiem już że po prostu jedyne co muszę wiedzieć do "Delete History" 

Ktoś mi odpisał na forum Autodeski że: "Normally you should be certain that your UV's are correct before you start rigging, or rig on a referenced model where you can work on the UV's in a separate history stack to the one you are rigging on."

Gość pisze coś o przenoszeniu wag punktów, przetransferowanieu UV, skasowaniu historii i wgraniu na nowo wag punktów i blendshapów. Naprawdę? link do posta 🙂

Jestem trochę w szoku że w tak znamienitym oprogramowaniu do nieliniowych produkcji jestem zmuszony pracować całkowicie liniowo.

Takie śmieszne rzeczy jak przeniesienie UV do zrigowanego mesha to powinno być ogarnięte w tym sofcie już daaaaawno. 

Jednakże znalazłem hack na tym blogu który jest kopią innego bloga: 

HACK 

Edited by gryzon
Link to comment
Share on other sites

@gryzon no z tą nieliowością mayi to bym się tak nie zapędzał to nie houdinił 🙂 Właśnie gdy importujesz model jako referencję to tak chyba by się dało bez dodatkowej gimnastyki ale jak masz np jakieś części riga oparte na follicles które jeśli dobrze pamiętam bazują na pozycji na współrzędach uv to się rozjadą. 

 

to jest chyba to co sam znalazłeś 

 

 

Co do gatora to tak tylko na szybko pobieżnie zerknąłem i w mayi raczej nie ma czegoś takiego standardowo i w pod jednym menu. Trzeba się posiłkować skryptami i swoją wiedzą co zrobić żeby nie zepsuć 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy