Skocz do zawartości

Arnold - blad przy Render Sequence na GPU


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Show stopper a deadline za pasem. Jak w temacie - MEGA prosta scena, wczesniej renderowalem ja na GPU GTX1070 i dzialalo. Teraz na RTX4070 wywala takie bledy:

// Error: ERROR   |   [gpu] CUDA call failed : (712) part or all of the requested memory range is already mapped
// Error: ERROR   |   [gpu] Exception thrown during GPU execution: part or all of the requested memory range is already mapped

Renderuje blyskawicznie pierwsza klatke i staje. Z pojedynczym renderem nie ma problemow zadnych tylko przy sekwencji to sie zdarza. Stery do karty najnowsze, Maya 2024.2, najnowszy Arnold (w ktorym niby poprawili GPU render... hmmm). Jakies pomysly co moglbym poprobowac?

Napisano (edytowane)

a cpu działa przy sekwencji? 
Jeszcze jak scena jest mała to zaznaczyć obiekty w scenie i wyexportować zaznaczenie i wrzucić do czystej sceny

Edytowane przez Skyrush
Napisano (edytowane)

Sterowniki studio czy gamingowe? Bo to potrafi mieć znaczenie i niekoniecznie najnowsze znaczy najlepsze.
i muszą być DCH Declarative, Componentized, Hardware

https://help.autodesk.com/view/MAYAUL/2024/ENU/?guid=arnold_for_maya_am_Getting_Started_with_Arnold_GPU_html
The cache only needs to be re-populated after installing a new Arnold version, updating to a new NVIDIA driver, or changing the hardware configuration of GPUs on the system.

A mi to wygląda na ten bład z alokacją pamięci Vram co to nvidia wprowadziła już ze 2 lata temu i nie naprawiła do teraz. Np masz w tle after effects co pochłania sporo vramu ale jest nieaktywny to vram się nie zwalnia, nawet przy 24gb potrafi kwiczeć że nie ma pamięci prze to i żeby nie zwalniało renderu w out of core to trzeba inne softy w tle , nawet czasem przeglądarkę wyłączyć 😕 A pamiętam( i nie mogę uwierzyć), że lata temu na 3gb karcie renderowałem animacje bez problemu i jeszcze mogłem jednocześnie w prostą gierkę grać a teraz to jak z jajkiem trzeba się obchodzić 😕  

Edytowane przez Destroyer
Napisano (edytowane)

Sprobowalem chyba juz wszystkiego - nie ma czegos takiego w utilities jak "pre-populate cache" teraz...

Screenshot2023-12-28143339.jpg.c92cec6b51b432fe0e052a08c34ce94b.jpg

To wszystko co jest tam... Zrobilem flush caches, nie wiem czy to cos pomoglo ale bez odszumiacza dziala. Dodaje jakikolwiek odszumiacz i wyskakuje error... A bez odszumiacza na GPU zeby byl czysty render to probkowanie musze dac takie, ze czas jest taki sam jak na CPU z odszumianiem wiec nie przyspieszam niczego...

FFS...

Edytowane przez Nezumi
Napisano

Być może odszumaicz przy renderowaniu animacji bierze pod uwagę poprzednie klatki aby w animacji było to spójne podczas ruchu dlatego potrzebuje więcej pamięci niż przy renderowaniu statycznej klatki

  • Like 1
Napisano

Zgodnie z tym co juz powinienem kurna wiedziec jesli chodzi o Maye - nowe nie oznacza lepsze. A czesto oznacza problemy. Zainstalowalem poprzednia wersje Arnolda i dziala bez problemu... Ech Autodesku... Bo sie przesiade na Blendera! 😉

Napisano
2 hours ago, Nezumi said:

Zgodnie z tym co juz powinienem kurna wiedziec jesli chodzi o Maye - nowe nie oznacza lepsze. A czesto oznacza problemy. Zainstalowalem poprzednia wersje Arnolda i dziala bez problemu... Ech Autodesku... Bo sie przesiade na Blendera! 😉

Czyli klasycznie jak działa to nie tykać bo się zepsuje 🙂 Chyba. że są naprawdę przydatne nowe funkcje wtedy warto zawalczyć 🙂 Ja siedzę na 2023 i nowym redsifcie ale mógłbym używać wersji sprzed roku i nie widziałbym różnicy tzn widziałbym bo w nowej wersji jest błąd wyświetlania sprzętu

bqxVdzf.png

Tak przy okazji psioczenia na redsifta to w połowie maja devy w końcu się przyznali, że nie mają ludzia od wersji dla mayi od początku roku ale sądząc po żałosnych updatach i trywialnych błędach to nie mają od dobrego roku jak nie dwóch ale 

"We are 100% committed to continue supporting Maya and further improving Redshift's Maya integration. Filling the Maya plugin developer position is currently our #1 hiring priority at Maxon."

We wrześniu powiedzieli, że mają już deva ale trochę zajmie niż zacznie coś robić bo się zaznajamia z softem, mamy koniec roku i jak nie było widać poprawy tak nic się nie zmieniło a w ostatnim buildzie jest ten błąd którego nie sposób przegapić a jednak nawet wydając rzadziej niż raz na miesiąc nową wersję kolejny raz bieda i narzekania ludzi. W tym roku wydali 9 wersji w tym jeden "urgent patch" wydany po dwóch tygodniach 🙂 Za czasów gdy mieli tylko plugin do mayi i XSI bywały i 4 updaty w tygodniu a pracowało tylko 3 głównych devów i założycieli ale teraz się za bardzo rozwodnili na wiele programów i poszli do maxona, subskrybcje i fajrant, już nie trzeba cisnąć 🙂 

Nie wiem jaki jest stan arnolda ale zgaduję, że jednak trochę lepszy więc nie narzekaj i nie updatuj podczas projektu jak wszystko działa, jak nie działa to update może pomóc a gdy działa to zepsuć 😛  

  • Like 1
Napisano

Arnold jest spoko ogolnie, zainstalowalem bo nowa wersja ma "GPU renderer overhaul". I smiga jak szalony, ale na stilkach 😄  Pomyslalem jak tyle pozmieniali to warto:

https://help.autodesk.com/view/ARNOL/ENU/?guid=arnold_for_maya_535_html

A tu sie okazalo ze sie dalem nabrac jak dzieciak znowu 😄 A ze wracam do 3D po dlugiej przerwie to i tak czuje sie niepewnie i sobie przypominam jak to bylo i co sie robilo. Dobrze ze jak sie uczylem to porobilem notatki to mam jak znalazl. Ale mam wrazenie ze 2024 mniej stabilna jest od 2023... Moze to tylko moje odczucie bo motam cos na czuja przypominajac sobie jak sie cos robilo. Jak sie przesiadlem na Maye to tez pierwszy tydzien mialem crash za crashem a potem jakos jak juz tylu glupot nie robilem bylo dobrze.

Wciaz mnie wk..urza ze nie wyswietla sie taki banal jak mix shader i maja to w D. Albo ze toon shadera nie ma na GPU. No, ale bedzie Ej Aj tak ze super...

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Arnold wygląda lepiej od redsifrta, shadring jest taki ładniejszy i bardziej naturalny ale rednertimy jak zaczynałem z niego korzystać były nieakceptowalne ale trochę mnie ciągnie w jego stronę bo jednak industry standard a nie jakieś pierduchy pogaduchy jak redshift 🙂 No i ten update wygląda całkiem porządnie a to rzadkie zjawisko w świecie softów 3d 🙂  

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
Napisano

Ja sie przesiadlem na Maye w jakichs 80% z powodu tego jak bardzo podoba mi sie Arnold. I ma czeste updaty - to byl pierwszy raz w ostatnich 2 latach ze cos zostalo spieprzone na tyle ze to poczulem 😄 Mozesz zerknac na historie updatow - moze do samej Mayi niewiele dodaja ale team Arnolda napiera calkiem niezle.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności