Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Show stopper a deadline za pasem. Jak w temacie - MEGA prosta scena, wczesniej renderowalem ja na GPU GTX1070 i dzialalo. Teraz na RTX4070 wywala takie bledy:

// Error: ERROR聽聽 |聽聽 [gpu] CUDA call failed : (712) part or all of the requested memory range is already mapped
// Error: ERROR聽聽 |聽聽 [gpu] Exception thrown during GPU execution: part or all of the requested memory range is already mapped

Renderuje blyskawicznie pierwsza klatke i staje. Z pojedynczym renderem nie ma problemow zadnych tylko przy sekwencji to sie zdarza. Stery do karty najnowsze, Maya 2024.2, najnowszy Arnold (w ktorym niby poprawili GPU render... hmmm). Jakies pomysly co moglbym poprobowac?

  • Odpowiedzi 10
  • Wy艣wietle艅 788
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • By膰 mo偶e odszumaicz przy renderowaniu animacji bierze pod uwag臋 poprzednie klatki aby w animacji by艂o to sp贸jne podczas ruchu dlatego potrzebuje wi臋cej pami臋ci ni偶 przy renderowaniu statycznej klatki

  • Czyli klasycznie jak dzia艂a to nie tyka膰 bo si臋 zepsuje 馃檪聽Chyba. 偶e s膮 naprawd臋 przydatne nowe funkcje wtedy warto zawalczy膰 馃檪 Ja siedz臋 na 2023 i nowym redsifcie ale m贸g艂bym聽u偶ywa膰 wersji sprzed roku

  • Arnold jest spoko ogolnie, zainstalowalem bo nowa wersja ma "GPU renderer overhaul". I smiga jak szalony, ale na stilkach 馃槃聽 Pomyslalem jak tyle pozmieniali to warto: https://help.autodesk.com/vi

Posted Images

Napisano

a cpu dzia艂a przy sekwencji?聽
Jeszcze jak scena jest ma艂a to zaznaczy膰 obiekty w scenie i wyexportowa膰 zaznaczenie i wrzuci膰 do czystej sceny

Edytowane przez Skyrush

Napisano

Sterowniki studio czy gamingowe? Bo to potrafi mie膰 znaczenie i niekoniecznie najnowsze znaczy najlepsze.
i musz膮 by膰聽DCH Declarative, Componentized, Hardware

https://help.autodesk.com/view/MAYAUL/2024/ENU/?guid=arnold_for_maya_am_Getting_Started_with_Arnold_GPU_html
The cache only needs to be re-populated after installing a new Arnold version, updating to a new NVIDIA driver, or changing the hardware configuration of GPUs on the system.

A mi to wygl膮da na ten b艂ad z alokacj膮 pami臋ci Vram co to nvidia wprowadzi艂a ju偶 ze 2 lata temu i nie naprawi艂a do teraz. Np masz w tle after effects co poch艂ania sporo vramu ale jest nieaktywny to vram si臋 nie zwalnia, nawet przy 24gb potrafi kwicze膰 偶e nie ma pami臋ci prze to i 偶eby nie zwalnia艂o renderu w out of core to trzeba inne softy w tle , nawet czasem przegl膮dark臋 wy艂膮czy膰 馃槙聽A pami臋tam( i nie mog臋 uwierzy膰), 偶e lata temu na 3gb karcie renderowa艂em animacje bez problemu聽i jeszcze mog艂em jednocze艣nie w prost膮 gierk臋聽gra膰 a teraz to jak z jajkiem trzeba si臋 obchodzi膰 馃槙

Edytowane przez Destroyer

Napisano
  • Autor

Sprobowalem chyba juz wszystkiego - nie ma czegos takiego w utilities jak "pre-populate cache" teraz...

Screenshot2023-12-28143339.jpg.c92cec6b51b432fe0e052a08c34ce94b.jpg

To wszystko co jest tam... Zrobilem flush caches, nie wiem czy to cos pomoglo ale bez odszumiacza dziala. Dodaje jakikolwiek odszumiacz i wyskakuje error... A bez odszumiacza na GPU zeby byl czysty render to probkowanie musze dac takie, ze czas jest taki sam jak na CPU z odszumianiem wiec nie przyspieszam niczego...

FFS...

Edytowane przez Nezumi

Napisano

By膰 mo偶e odszumaicz przy renderowaniu animacji bierze pod uwag臋 poprzednie klatki aby w animacji by艂o to sp贸jne podczas ruchu dlatego potrzebuje wi臋cej pami臋ci ni偶 przy renderowaniu statycznej klatki

Napisano
  • Autor

Zgodnie z tym co juz powinienem kurna wiedziec jesli chodzi o Maye - nowe nie oznacza lepsze. A czesto oznacza problemy. Zainstalowalem poprzednia wersje Arnolda i dziala bez problemu... Ech Autodesku... Bo sie przesiade na Blendera! 馃槈

Napisano
2 hours ago, Nezumi said:

Zgodnie z tym co juz powinienem kurna wiedziec jesli chodzi o Maye - nowe nie oznacza lepsze. A czesto oznacza problemy. Zainstalowalem poprzednia wersje Arnolda i dziala bez problemu... Ech Autodesku... Bo sie przesiade na Blendera! 馃槈

Czyli klasycznie jak dzia艂a to nie tyka膰 bo si臋 zepsuje 馃檪聽Chyba. 偶e s膮 naprawd臋 przydatne nowe funkcje wtedy warto zawalczy膰 馃檪 Ja siedz臋 na 2023 i nowym redsifcie ale m贸g艂bym聽u偶ywa膰 wersji sprzed roku i nie widzia艂bym聽r贸偶nicy聽tzn widzia艂bym bo w nowej wersji jest b艂膮d聽wy艣wietlania聽sprz臋tu

bqxVdzf.png

Tak przy okazji psioczenia na redsifta to w po艂owie maja devy w ko艅cu si臋 przyznali, 偶e nie maj膮 ludzia od wersji dla mayi od pocz膮tku roku ale s膮dz膮c po 偶a艂osnych updatach i trywialnych b艂臋dach聽to nie maj膮 od dobrego roku jak nie dw贸ch ale聽

"We are 100% committed to continue supporting Maya and further improving Redshift's Maya integration. Filling the Maya plugin developer position is currently our #1 hiring priority at Maxon."

We wrze艣niu powiedzieli, 偶e maj膮 ju偶 deva ale troch臋 zajmie聽ni偶 zacznie co艣 robi膰 bo si臋聽zaznajamia z softem, mamy koniec聽roku i jak nie by艂o wida膰 poprawy tak nic si臋 nie zmieni艂o a w ostatnim buildzie jest ten b艂膮d kt贸rego聽nie spos贸b przegapi膰 a jednak nawet wydaj膮c rzadziej ni偶 raz na miesi膮c now膮 wersj臋 kolejny raz bieda i narzekania ludzi. W tym roku wydali 9 wersji w tym jeden "urgent patch" wydany po dw贸ch tygodniach 馃檪聽Za czas贸w gdy mieli tylko plugin do mayi i XSI bywa艂y i 4 updaty w tygodniu a pracowa艂o tylko 3 g艂贸wnych聽dev贸w i za艂o偶ycieli ale teraz si臋 za bardzo rozwodnili na wiele program贸w i poszli do maxona, subskrybcje i fajrant, ju偶聽nie trzeba cisn膮膰 馃檪

Nie wiem jaki jest stan arnolda ale zgaduj臋, 偶e jednak troch臋 lepszy wi臋c nie narzekaj i nie updatuj podczas projektu jak wszystko dzia艂a, jak nie dzia艂a to update mo偶e聽pom贸c a gdy dzia艂a to zepsu膰聽馃槢聽聽

Napisano
  • Autor

Arnold jest spoko ogolnie, zainstalowalem bo nowa wersja ma "GPU renderer overhaul". I smiga jak szalony, ale na stilkach 馃槃聽 Pomyslalem jak tyle pozmieniali to warto:

https://help.autodesk.com/view/ARNOL/ENU/?guid=arnold_for_maya_535_html

A tu sie okazalo ze sie dalem nabrac jak dzieciak znowu 馃槃 A ze wracam do 3D po dlugiej przerwie to i tak czuje sie niepewnie i sobie przypominam jak to bylo i co sie robilo. Dobrze ze jak sie uczylem to porobilem notatki to mam jak znalazl. Ale mam wrazenie ze 2024 mniej stabilna jest od 2023... Moze to tylko moje odczucie bo motam cos na czuja przypominajac sobie jak sie cos robilo. Jak sie przesiadlem na Maye to tez pierwszy tydzien mialem crash za crashem a potem jakos jak juz tylu glupot nie robilem bylo dobrze.

Wciaz mnie wk..urza ze nie wyswietla sie taki banal jak mix shader i maja to w D. Albo ze toon shadera nie ma na GPU. No, ale bedzie Ej Aj tak ze super...

Napisano

Arnold wygl膮da lepiej od redsifrta, shadring jest taki 艂adniejszy i bardziej naturalny ale rednertimy jak zaczyna艂em z niego korzysta膰 by艂y nieakceptowalne ale troch臋 mnie ci膮gnie w jego stron臋 bo jednak industry standard a nie jakie艣 pierduchy pogaduchy jak redshift 馃檪聽No i ten update wygl膮da ca艂kiem porz膮dnie a to rzadkie zjawisko w 艣wiecie soft贸w 3d聽馃檪

Edytowane przez Destroyer

Napisano
  • Autor

Ja sie przesiadlem na Maye w jakichs 80% z powodu tego jak bardzo podoba mi sie Arnold. I ma czeste updaty - to byl pierwszy raz w ostatnich 2 latach ze cos zostalo spieprzone na tyle ze to poczulem 馃槃 Mozesz zerknac na historie updatow - moze do samej Mayi niewiele dodaja ale team Arnolda napiera calkiem niezle.

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci