Skocz do zawartości

Dwa modele texturowane z reality capture w jeden?


Rogeros

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witajcie

Dla własnego fanu od czasu do czasu tworzę modele z drona w Reality Capture, raczej dość potężne, bo sporych budynków. I radzę sobie z tym jakoś. https://sketchfab.com/krakowznieba

Natomiast stanąłem przed mega wyzwaniem i nie wiem jak go ugryźć. Mianowicie stworzyłem model 3D teatru Słowackiego w Krakowie z ponad 1100 zdjęć + model niewielkiej makiety z brązu, tego co kiedyś było zanim powstał teatr. Załączam zdjęcie fotomontarzu.  Bardzo bym chciał połączyć oba te modele w jeden i zobrazować te dwie makiety na jednej dopasowując ich skale. Gdyby z tego się jeszcze dało wyanimować film  z lotu nad tą makieta to byłby już kosmos. Czy Blender jest w stanie coś takiego zrobić? A może są prostsze narzędzia? Ale darmowe. Absolutnie go nie znam i może nakierujecie mnie jak się za to zabrać? Próbowałem ale mnie to przerasta. Reality Capture przy tym to jakiś niewinny programik dla dzieci 🙂 

teatr-duchak model.jpg

Edytowane przez Rogeros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted Images

Napisano (edytowane)

Hmmm....
Niby można by było to połączyć... ale jak mniemam te skany nie są manifold mesh-em więc mają masę śmieci. Może jak by to zvoxelizować jeden i drugi skan - ale na siatce z ultra małym voxelem to może by sie udało. Potem wypalić texturę bezpośrednio na siatce, tak aby już nie bawić się w retopologie.
To może by dało rady. 
Ale była by to droga szaleńca i smrodu wielu spalonych procesorów 🙂 
Może w Hudym było by łatwiej.... ale tu to @Destroyer musiał by sie wypowiedzieć, jako znawca softu. 

Może w Meshroomie z 2-ch chmur punktów dało by się od razu wybudować siatki i teksturkę? Ale w sumie nie wiem czy nie zrobił by jakiegoś bloba w kształcie ogórka 🙂

Tak czy siak jakieś możliwości są... kwestia tego jak bardzo jesteś zdeterminowany i jak bardzo lubisz swój komputer 😉 

Edytowane przez Mortom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzmy, że coś z tego zrozumiałem. Oczywiście mowa tutaj o uproszczonym modelech i odchudzonych  bo oryginał teatru ma coś blisko 200 mln tris... i waży jakieś gigabajty  a ta mała makieta koło 1 miliona. Myślałem, że takie odchudzone modele po procesie (simplify) da się to załadować do blendera, ustawić jedno obok drugiego i wyeksportować do jednego pliku już razem 😞  Udało mi się nawet dwa różne modele otworzyć w blender ale nie wiedziałem co dalej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

OK. Czy nie trzeba ci ładnych płynnych przejść i utworzenia jednej siatki? Chcesz 2 modele obok siebie i kropka. Tak?
Jak tak to zaimportuj 2 modele... dopasuj skale poprzesuwaj aby pasowało i eksportuj do OBJa czy innego pliku i gotowe.

 

Edytowane przez Mortom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK udało mi się połączyć dwa modele i je wyeksportować, ogromy sukces ale tekstury zdechły...

Użyłem w Blender funkcji "Decimate" bo taką gdzies znalazłem w tutorialu do uproszczenia modelu i to zadziałało ale tekstura się przez to totalnie rozjechała. Czy trzeba zrobić coś jeszcze? 

Bo w Reality Capture po uproszczeniu modelu należy jeszcze raz przeliczyć tekstury. Więc podejrzewam, że w Blender też. Ale jak? 

Tak to wygląda w sketchfab: https://sketchfab.com/3d-models/dwa-modele-96be84eefdb34e848791f7c2c849b336

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reality capture nie znam ale nie możesz tam zoptyamalziować siatki i potem zaimportować obie w blenderze z teksturami i wyeksportować do docelowego pliku i foramtu? 

Mesh mixer powinien też pomóc w optymalizacji i z tego co pamiętam miał nawet opcje łączenia siatek, usuwania artefaktów itd.

https://meshmixer.com/

Potem w reality capture robisz preprojekcje tekstury na nową siatkę i powinno zadziałać, tu masz starty tutek z procesu

w blenderze pewnie te by się dało ale musisz zorbić uv i przepalić tekstury z obiektu Hi poly na low poly z nowymi uv ale nie wiem jak to w blenderze robić 🙂

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności