Skocz do zawartości

Automatyczny layout przy uzyciu UDIM?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy jest jakas opcja, zeby automatycznie Maya maksymalizowala uzycie miejca na konkretnym tile? Layout moze rozmiescic automatycznie na wielu "tiles" ale rozmieszcza "shells" UVki jak mu sie podoba. A jest moze opcja umozliwiajaca reczne wybranie konkretnych czesci UV na konkretny "tile" i zeby Maya rozmiescila wybrane czesci UV na tym konkretnym "tile"? Uzycie layout zawsze przerzuca wszystko do pierwszego tile'a...

Napisano

Jakiś czas temu walczyłem z rozkładaniem UVek na UDIMy w Majce, żeby to jakoś fajnie w miarę prosto ogarnąć. Po prawie dwóch dniach się poddałem, bo nic sensownego nie znalazłem/wymyśliłem, więc założyłem na koniec, że maja nie umie w UDIMy i rozłożyłem ręcznie, trochę na pałę.

W UV Toolkit masz Transform -> Move i tam możesz przesuwać o całe tile'e. Jest to częściowe rozwiązanie tego, że ładnie układa zawsze w pierwszym, to przynajmniej można to równo przesunąć.

Napisano (edytowane)
4 minutes ago, blood_brother said:

Ewentualnie jest taki skrypt, ale było mi szkoda 15$ na jeden raz

Jak ustawisz kraj jako Polska to dostaniesz automatyczną zniżkę dla biedaków 🙂 Teraz myślę czy nie ustawić np Argentynę czy coś 😛 Za 18$ masz wszystkie jego skrypty

U4Nqfep.png

Boxq922.png

 

 

Edytowane przez Destroyer
  • Wow 2
Napisano

W recenzji tego plugina wspominał o tej opcji, ale mówił, że jest wolna i mało intuicyjna. Poza tym, moim zdaniem, największe problemy w majce zaczynają się gdy chcesz zachować stałe texel density dla wszystkich UV'ek. Wtedy wszystko przestaje działać tak jak powinno. Ale ja w sumie mało rozkładam UV'ki i mogę się nie znać 🙂

  • Like 1
Napisano

Kiedyś uv toolkit był całkiem niezły tzn zaraz po tym jak kupili technologie od unwrap3d a teraz  ładnych kilka lat nic w tym nie robią to już się postarzało. Texele mozna trochę kontrolować tj kopiować z jednego uv na inne a potem to pakować np bez zmiany skali i się da ale trochę brakuje opcji do większej kontroli nad tym. Ten plugin ma dużo funkcji przydatnych w bardzo specyficznych warunkach ale jak potrzebujesz to ratuje życie 

Napisano (edytowane)

Wczoraj tez recznie na zasadzie "strzelac z tego nie beda" ustawilem 😄

MEGA nieintuicyjne to jest. Ale zadzialalo 😄 Jak chcialem na 5 tile'u rozmiescic to musze ustawic 4 i 5 ustawic w packing region. OK, ale... Dlaczego?  uotahel.jpg.ba03d964c4718f367df12892df1aa760.jpgTo przeciez jest niby region wewnatrz tile'a a nie ustawienie w ktorym tile'u, nie?

Whatever, nastepna rzecz ktora nie wiem czemu dziala ale dziala wiec jest git. Dzieki za pomoc! Tylko musze zanotowac sobie to super intuicyjne rozwiazanie.

Rizoma mam, ale przy prostych siatach nie chce odpalac armaty, zeby zabic komara.

Jeszcze mi sie przypomnialo takie cos ze jest za free, ale nigdy nie korzystalem i nie wiem czy tam jest jakas kontrola czy automatycznie wszystko robi:

https://www.uv-packer.com/

 

Edytowane przez Nezumi
Napisano
8 minutes ago, Nezumi said:

Jak chcialem na 5 tile'u rozmiescic to musze ustawic 4 i 5 ustawic w packing region. OK, ale... Dlaczego? 

Bo pierwszy tile to ma przestrzeń UV w kierunku U od 0 do 1, jak chcesz w 5 to od 4 do 5, możesz pakować w małą sekcję np 0.5 - 0.7 czy jaki kawałeczek sobie wybierzesz i nie musisz się ograniczać do konkretnego tila, możesz dać 1,2-3,5 i też tak spakuje. To nie miało być stosowane do UDIMów ale działa i w nich. Możesz z pomocą tego zrobić np teksturę w proporcji 2:1 co jest trochę nietypowe ale kiedyś tak robiłem 🙂

 

lQZ8ofr.jpeg

  • Like 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności