adek Napisano 7 Sierpień Share Napisano 7 Sierpień Autodesk przejął narzędzie do symulacji tłumów Maya - Golaem, wraz z jego deweloperem. Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione. Zespół programistów i wsparcia dołączył do Autodesk, jednak stary sklep internetowy Golaem został zamknięty, co oznacza, że obecnie nie można kupić tego oprogramowania. Autodesk planuje zintegrować kluczową własność intelektualną Golaem z aktualnymi produktami. Golaem, wprowadzony na rynek w 2011 roku, oferuje intuicyjne podejście do animacji tłumów, korzystając z natywnych narzędzi Maya do kontroli zachowań tłumu. Oprogramowanie zawiera zestawy narzędzi do tworzenia logiki AI, generowania automatycznych wariantów postaci oraz interaktywnego podglądu i edycji symulacji. Wyniki są kompatybilne z Arnold, Guerilla Render, Redshift, RenderMan i V-Ray, a użytkownicy mogą eksportować je do innych narzędzi DCC, takich jak 3ds Max, Houdini i UE5. Golaem był używany w takich produkcjach jak "Aquaman and The Lost Kingdom", "Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem" oraz "The Mandalorian". W swoim wpisie na blogu Golaem skomentował: "Jako niezależna firma siedmioosobowa, nie zawsze mieliśmy środki na realizację wszystkich naszych pomysłów. Nasz zespół z radością dołącza do Autodesk, aby dostarczać jeszcze bardziej produktywne i przyjazne dla użytkownika narzędzia." Przejęcie jest nietypowe, ponieważ Autodesk natychmiast zamknął stary sklep internetowy Golaem, co oznacza, że obecnie nie można kupić tego oprogramowania. Autodesk planuje zintegrować kluczową własność intelektualną Golaem z aktualnymi produktami, najprawdopodobniej z Maya, dając jej gotowy zestaw narzędzi do symulacji tłumów. Może się okazać, że technologia ta trafi również do innych oprogramowań Autodesk, takich jak 3ds Max. Oficjalna notka prasowa: golaem.com Zobacz cały news Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Destroyer Napisano 7 Sierpień Share Napisano 7 Sierpień Z mają to pewnie zintegrują w kolejnej wersji, bardziej ciekawi mnie co dalej z wersją dla Houdiniego, Katany, Unreal Engine czy będą dalej rozwijane, czy klienci nie zostaną porzuceni i jedyna opcja jak chcesz używać Goleam Crowd to używaj mayi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adek Napisano 7 Sierpień Autor Share Napisano 7 Sierpień No ciekawe, że praktycznie od razu po ogłoszeniu - sklep już nie działa - nie można kupić produktów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Destroyer Napisano 7 Sierpień Share Napisano 7 Sierpień Ale to chyba już nie pierwszy raz się tak dzieje, często w podobnych sytuacjach albo licencje przechodzą z miejsca na darmowe/ open source jak Joe Alter z shave and Haricut gdy kupił go Epic albo zamykają sklep nawet na chwilę bo teraz inny podmiot jest właścicielem i byłoby większe zamieszanie, czasem na okres przejściowy dają jakiś darmowy trial na kilka tygodni dla wszystkich zainteresowanych. Autodesk ma swoje systemy do licencjonowania i kontrolowania więc jeśli zaczną sprzedaż na inne platformy to już z ich oprogramowaniem śledzącym każdy krok 🙂 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adek Napisano 7 Sierpień Autor Share Napisano 7 Sierpień To wiadomo. Ale często jest okres przejściowy i dopiero to robisz jak już zintegrujesz produkty z własnymi. Ale może tutaj po prostu ten temat jest dość prosty i faktycznie z dnia na dzień będzie to dostępne z licencjami Autodesku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Destroyer Napisano 7 Sierpień Share Napisano 7 Sierpień Inna kwestia czy autodesk będzie chciał w ogóle wspierać inne platformy czy rzucić im kłody pod nogi, XSI też kupili głownie dla patentów i żeby konkurencję ubić. Choć to też nie jest tak, że bez tego nie ma innych opcji, co najwyżej słaba przyszłość dla ludzi którzy w to zainwestowali swój czas jak w niedawno zabitą ZIvę przez unity 😕 Unity dało ciała po całości z Weta Tools a tam były dość ciekawe i przetestowane w boju narzędzia między innymi do symulacji tłumów właśnie. Do majki jest jeszcze całkiem niezły Miarmy głównie używany w azjatyckich produkcjach i ma też wersję pod Unreala, do tego mniej znany choć wcale nie tani Atoms Crowds ale dostępny już też dla Houdiniego czy Unreala no i oczywiście Massive w wersji standalone i jako plugin do Mayi, choć to właśnie Golaem jest chyba najczęściej używany w zachodnich produkcjach opartych na maji. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alex3d Napisano 10 Sierpień Share Napisano 10 Sierpień Aż dziw bierze, że jeszcze da się coś wykupić. Niedługo zjedzą własny ogon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Destroyer Napisano 11 Sierpień Share Napisano 11 Sierpień On 8/10/2024 at 7:16 AM, alex3d said: Aż dziw bierze, że jeszcze da się coś wykupić. Niedługo zjedzą własny ogon. Jeszcze jest kilka pluginów na rynku a biorąc pod uwagę tempo autodesku to nie dożyjemy końca 🙂 Swoja drogą kiedyś było więcej pluginów do majki i chyba do innych softów też a teraz programy stały się lekko bardziej wszechstronne, bardziej niszowe pluginy się wykruszyły i została tylko garsteczka przy życiu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się