Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

marek-rotko-23.jpg?1724056664&fbclid=IwY

 

udało mi się ożywić dawniejszy model. poprzedni był zbyt grungowy i osmolony, teraz dzięki poprawionej teksturze i ulepszonemu oświetleniu udało mi się wydobyć detal na ścianach maszyny i uspokoić estetykę projektu. teraz całość jest pokryta zrozumiałym i wyrazistym detalikiem, więc wzrok może trochę pojeździć po modelu, zanim zapozna się z całością.

  • Like 4
Napisano

rendering w modo tego robota jest ładny, ale on zupełnie inaczej wygląda w painterze, a inaczej w modo. przeportowałem go do blendera i co się okazuje. blender wyrenderował go niemal identycznie jak painter, tylko że lepiej, ale wszystko jest zgodne z zamiarem twórcy. co się okazuje. dedukuję, że niestety ale modo już nawet nie jest kompatybilne z painterem, bo tekstur metallic i roughness zupełnie nie widać, nie da ich się tak ustawić, żeby wyszło jak w painterze, a color jeszcze sobie radzi, ale po oświetleniu hdrk-ą zupełnie sypie się jego barwa.

1-cycles.png

Napisano (edytowane)

Przydała by sie jakaś miara skali. Bo nie wiem czy to mech wielkości bloku czy jest tylko nieco większy od człowieka?

Materiał dość średnio się prezentuje. Albo ta perspektywa nieco ujmuje majestatyczności tej konstrukcji. Przydały by się jakieś okopcenia, ślady eksploatacji całego tego pojazdu itd. Na razie jest brudny ale w bardzo uporządkowany sposób. Brud ma swoje miejsca tam gdzie może się zbierać. U ciebie jest rozwalony jednomiernie. Jeśli to maszyna wojenna to powinna mieć jakieś oznaczenia jednostki czy chociaż barwy rozpoznawcze... 

Model robi wrażenie miniaturki właśnie przez takie rodzaj "malowania". Ubytki są gigantyczne tak jak czarne plamy. 

Posiedź nad tym jeszcze. Proponuję pooglądać jakieś refki wielkich maszyn górniczych aby zaobserwować jak tam sie brudek rozprowadza... ewentualnie duże samoloty wojskowe itd.

Dump trucks transporting platinum ore for processing - 149466208

Wywrotka duża kamieniołomu. Ładowanie na skale w Wywrotka ...

Maszyny górnicze - Omnia Machinery

15 Biggest Military Machines Ever Made ! - YouTube

Heavy Tactical Vehicles | Oshkosh Defense

Dirty work: Robots take on complex obstacles in US Army exercise

itd.

Edytowane przez Mortom
  • +1 1
Napisano

to jest dobry plan, żeby głębiej zaaranżować te zabrudzenia, bo w przypadku tego robota wszystko jest rozłożone równomiernie i jednolicie, a faktycznie w rzeczywistości w maszynach są obszary, gdzie mniej lub bardziej ta farba odpada, jak i brud się kumuluje gdzieniegdzie intensywnie, a gdzieniegdzie wcale.

ja i tak triumfuję, że teksturowanie z paintera będę miał wiernie odwzorowane w cycles, bo w modo to rendering wyszedł mi ładniej, ale to jest już miksowanie poza painterem i nie podoba mi się takie coś, że model się prezentuje totalnie inaczej niż w oryginale.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności