Zafira Napisano 27 Październik Napisano 27 Październik hej, zaczynam dopiero i może to jest i łatwe pytanie ale nie mogę sama znaleźć odpowiedzi: tkaniny - nie działa mi symulacja tkaniny, bez żadnych ustawień jest fot. 1 co najwyżej fot.2, pobawiłam się ustawieniami i nie jest lepiej, to znaczy nie układa się tak jak materiał na krześle, nie "leje się" jak powinno w rzeczywistości tworząc fałdy i zagięcia, wiecie co można z tym zrobić? I żeby nie prześwitywała bryła, jak na fot 2.
Mortom Napisano 27 Październik Napisano 27 Październik (edytowane) Daj sub-D razy 2 co najmniej. Bo teraz to masz śmiesznie małą rozdzielczość siatki i stąd tak kiepskie rezultaty. Sprawdź też czy obiekt ma wyzerowaną scalę (mniej lub więcej niż wartość 1, może prowadzić do nieprawidłowych rezultatów. Ustaw sobie jakiś preset jak nie znasz ustawień. W blenderze jest nad komplikowanie w tym temacie Edytowane 27 Październik przez Mortom
Zafira Napisano 28 Październik Autor Napisano 28 Październik hej a wiecie co można zrobić żeby krzesło nie wystawało spod materiału?
kengi Napisano 29 Październik Napisano 29 Październik Możesz zwiększać jakość symulacji, ale IMHO lepszym rozwiązaniem będzie jakiś patencik np. Jeżeli to nie do animacji, to po prostu przesuń krzesło niżej już po wypaleniu symulacji, albo "ręcznie" napraw tą szmatę sculptem... ew. robisz obiekt kolizyjny, większy od krzesła i go ukrywasz, tak żeby symulacja sobie przez niego przelazła ale nie przechodziła przez widoczne krzesło. Z resztą dobrze jest zrobić kolizje na uproszczonym modelu, liczy się szybciej i masz właśnie większą kontrolę nad przenikaniem na przykład.
Zafira Napisano 30 Październik Autor Napisano 30 Październik ok, nieprzewidywalne są efekty ale czasem wychodzi 😉
Destroyer Napisano 5 Listopad Napisano 5 Listopad (edytowane) Tak, gęstość siatki tkaniny to jedno ale gęstość samego obiektu z którym koliduje tez ma znaczenie zwłaszcza w zależności jakie elementy modelu są brane pod uwagę przy detekcji kolizji Żeby ułatwić zadanie można się pokusić o zrobienie uproszczonego modelu colllison object który będzie użyty tylko do symulacji a nie do redneru jak to się robi w grach ale w klasycznych programach również jest to popularne a często wymagane i są dziesiątki sposobów jak to robić, ręcznie lub autoamtycznie. To niejednokrotnie bardzo przyspiesza samą symulację i sprawia, że jest bardziej stabilna i przewidywana No i ostatnie to zwiększanie jakość symulacji, substepów, ilość detekcji kolizji i dynamicznych zależność w jednostce czasu Edytowane 5 Listopad przez Destroyer 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się