Skocz do zawartości

tkaniny


Zafira

Rekomendowane odpowiedzi

hej, zaczynam dopiero i może to jest i łatwe pytanie ale nie mogę sama znaleźć odpowiedzi:

tkaniny - nie działa mi symulacja tkaniny, bez żadnych ustawień jest fot. 1 co najwyżej fot.2, pobawiłam się ustawieniami i nie jest lepiej, to znaczy nie układa się tak jak materiał na krześle, nie "leje się" jak powinno w rzeczywistości tworząc fałdy i zagięcia, wiecie co można z tym zrobić? I żeby nie prześwitywała bryła, jak na fot 2.

tkanina.png

tkanina 2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Daj sub-D razy 2 co najmniej. Bo teraz to masz śmiesznie małą rozdzielczość siatki i stąd tak kiepskie rezultaty. Sprawdź też czy obiekt ma wyzerowaną scalę (mniej lub więcej niż wartość 1, może prowadzić do nieprawidłowych rezultatów. 

Ustaw sobie jakiś preset jak nie znasz ustawień. W blenderze jest nad komplikowanie w tym temacie

Zrzutekranu2024-10-27212201.png.c52a58ea0dfcab64d944d203cf7a8b14.png

Edytowane przez Mortom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zwiększać jakość symulacji, ale IMHO lepszym rozwiązaniem będzie jakiś patencik np. Jeżeli to nie do animacji, to po prostu przesuń krzesło niżej już po wypaleniu symulacji, albo "ręcznie" napraw tą szmatę sculptem... ew. robisz obiekt kolizyjny, większy od krzesła i go ukrywasz, tak żeby symulacja sobie przez niego przelazła ale nie przechodziła przez widoczne krzesło. Z resztą dobrze jest zrobić kolizje na uproszczonym modelu, liczy się szybciej i masz właśnie większą kontrolę nad przenikaniem na przykład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, gęstość siatki tkaniny to jedno

ale gęstość samego obiektu z którym koliduje tez ma znaczenie zwłaszcza w zależności jakie elementy modelu są brane pod uwagę przy detekcji kolizji

GUID-43D9AD92-5CCE-404D-AE10-21A2EB1E36E

 

Żeby ułatwić zadanie można się pokusić o zrobienie uproszczonego modelu colllison object który będzie użyty tylko do symulacji a nie do redneru jak to się robi w grach ale w klasycznych programach również jest to popularne  a często wymagane i są dziesiątki sposobów jak to robić, ręcznie lub autoamtycznie. To niejednokrotnie bardzo przyspiesza samą symulację i sprawia, że jest bardziej stabilna i przewidywana

UE5UE4_Collisions.jpg

4e8043cf38c89ecef6942d82903a015bc7193bcf

 

Destruction_Beginner___spheres+represent

ncvSpXOZ3qO4_c9EQ96RiDZ2s8sO9517VESDXdPF

Ue_ComplexExample.jpg

maxresdefault.jpg

No i ostatnie to zwiększanie jakość symulacji, substepów, ilość detekcji kolizji i dynamicznych zależność w jednostce czasu

Edytowane przez Destroyer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności