Napisano 27 Kwiecień27 Kwi cześć,brat mnie szkoli z blendera - zakładam teczkę do wglądu i motywacjidzięki za porady kochani, jestem zryty maxem i z trudnością przestawiam się na nowy softmam nadzieję podciągnąć podstawy - używamy w pracy blendka do zadań specjalnych oraz obróbki geometriidocelowo chciałbym zapoznać się z USD i wypróbować między blendkiem a maxemna pierwsze podejście ściany mieszkania. zarys planu podłogi jedną krzywą, druga krzywa to profil wysokości -w ten sposób współrzędna Z drugiego puntu profilu steruje wysokością bevel ścianypróbowałem osiągnąć to samo zwyczajnym extrude pierwszej krzywej, ale zamiast tylko w górę, extrude działał w obie strony - wartość 2.58m w rezultacie dała 5.16m i nie potrafiłem inaczej tego obejść, niż bevelnastępny w kolejności tutorial z pączkiem żebym nie zawracał głowy antkowi i wam (i tak będę)w międzyczasie narysuję plan całego mieszkania w nanoCAD i spróbuję wrzucić do blendka - ręczne rysowanie krzywej wydaje mi się toporne w blenderze, nie znam jeszcze sposobu by numerycznie wprowadzać współrzędne nowych punktów (przepisując wartości pomiarów z inwentaryzacji)pozdr Edytowane 27 Kwiecień27 Kwi przez polka dot
Napisano 27 Kwiecień27 Kwi witaj w sekcie XDNie wiem, czy to o takie wpisywanie Ci chodzi, ale po wyborze obiektu, werteksu czy też punktu na krzywej możesz sobie wpisać w tym panelu w prawym górnym rogu viewportu i tam sobie zmieniać współrzędne
Napisano 27 Kwiecień27 Kwi Nie prościej po prostu robić to na meshu, bez użycia krzywych? W blenderze mesh działa inaczej niż w innych softach, tutaj vertex, czy edge może istnieć bez potrzeby tworzenia facea. Możesz z rzutu górnego extrudować sobie vertexy i tak stworzyć ściany. Dokładne transformy masz w zakładce Item, tak jak @EthicallyChallenged pokazał. Bardziej proceduralnie zmienianie wysokości można ustawić przy pomocy geometry nodes.a jak nie potrzeba GN, to można zwyczajnie te edge zaznaczyć i wyextrudować klawisz E i snap do osi klawisz Z i wpisać daną wartość na klawiaturze numerycznejw lewym górnym rogu jest podgląd, a na dolnym pasku wszystkie skróty klawiszowe dla aktywnego narzędzia, w tym przypadku extrudea jak wolisz okienka to nad linią czasu pojawia się po użyciu narzędzia Edytowane 27 Kwiecień27 Kwi przez Skyrush
Napisano 27 Kwiecień27 Kwi @polka dot Możesz też konwertować mesh na curve i z powrotem, tak długo jak kształt na to pozwala. Edytowane 27 Kwiecień27 Kwi przez Tvaroog
Napisano 27 Kwiecień27 Kwi Jeżeli już architektura częściej by się u ciebie pojawiała, to oczywiście są lepsze metody jak np. Archimesh (addon, dostępny od razu w blendku, tylko chyba nie włączony by default). W nim można właśnie wklepać wymiary ścian po prostu.Ewentualnie dalej w las:
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto