Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

cześć,

brat mnie szkoli z blendera - zakładam teczkę do wglądu i motywacji
dzięki za porady kochani, jestem zryty maxem i z trudnością przestawiam się na nowy soft

mam nadzieję podciągnąć podstawy - używamy w pracy blendka do zadań specjalnych oraz obróbki geometrii
docelowo chciałbym zapoznać się z USD i wypróbować między blendkiem a maxem

na pierwsze podejście ściany mieszkania. zarys planu podłogi jedną krzywą, druga krzywa to profil wysokości -
image.png

w ten sposób współrzędna Z drugiego puntu profilu steruje wysokością bevel ściany
próbowałem osiągnąć to samo zwyczajnym extrude pierwszej krzywej, ale zamiast tylko w górę, extrude działał w obie strony - wartość 2.58m w rezultacie dała 5.16m i nie potrafiłem inaczej tego obejść, niż bevel

następny w kolejności tutorial z pączkiem żebym nie zawracał głowy antkowi i wam (i tak będę)
w międzyczasie narysuję plan całego mieszkania w nanoCAD i spróbuję wrzucić do blendka - ręczne rysowanie krzywej wydaje mi się toporne w blenderze, nie znam jeszcze sposobu by numerycznie wprowadzać współrzędne nowych punktów (przepisując wartości pomiarów z inwentaryzacji)

pozdr

Edytowane przez polka dot

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 271
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Jeżeli już architektura częściej by się u ciebie pojawiała, to oczywiście są lepsze metody jak np. Archimesh (addon, dostępny od razu w blendku, tylko chyba nie włączony by default). W nim można właśn

Posted Images

Napisano

Nie prościej po prostu robić to na meshu, bez użycia krzywych? W blenderze mesh działa inaczej niż w innych softach, tutaj vertex, czy edge może istnieć bez potrzeby tworzenia facea. Możesz z rzutu górnego extrudować sobie vertexy i tak stworzyć ściany. Dokładne transformy masz w zakładce Item, tak jak @EthicallyChallenged pokazał.
Bardziej proceduralnie zmienianie wysokości można ustawić przy pomocy geometry nodes.image.png

a jak nie potrzeba GN, to można zwyczajnie te edge zaznaczyć i wyextrudować klawisz E i snap do osi klawisz Z i wpisać daną wartość na klawiaturze numerycznej
image.png
w lewym górnym rogu jest podgląd, a na dolnym pasku wszystkie skróty klawiszowe dla aktywnego narzędzia, w tym przypadku extrudeimage.png

a jak wolisz okienka to nad linią czasu pojawia się po użyciu narzędzia image.png

Edytowane przez Skyrush

Napisano

Jeżeli już architektura częściej by się u ciebie pojawiała, to oczywiście są lepsze metody jak np. Archimesh (addon, dostępny od razu w blendku, tylko chyba nie włączony by default). W nim można właśnie wklepać wymiary ścian po prostu.

Ewentualnie dalej w las:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.