Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

cześć,

brat mnie szkoli z blendera - zakładam teczkę do wglądu i motywacji
dzięki za porady kochani, jestem zryty maxem i z trudnością przestawiam się na nowy soft

mam nadzieję podciągnąć podstawy - używamy w pracy blendka do zadań specjalnych oraz obróbki geometrii
docelowo chciałbym zapoznać się z USD i wypróbować między blendkiem a maxem

na pierwsze podejście ściany mieszkania. zarys planu podłogi jedną krzywą, druga krzywa to profil wysokości -
image.png

w ten sposób współrzędna Z drugiego puntu profilu steruje wysokością bevel ściany
próbowałem osiągnąć to samo zwyczajnym extrude pierwszej krzywej, ale zamiast tylko w górę, extrude działał w obie strony - wartość 2.58m w rezultacie dała 5.16m i nie potrafiłem inaczej tego obejść, niż bevel

następny w kolejności tutorial z pączkiem żebym nie zawracał głowy antkowi i wam (i tak będę)
w międzyczasie narysuję plan całego mieszkania w nanoCAD i spróbuję wrzucić do blendka - ręczne rysowanie krzywej wydaje mi się toporne w blenderze, nie znam jeszcze sposobu by numerycznie wprowadzać współrzędne nowych punktów (przepisując wartości pomiarów z inwentaryzacji)

pozdr

Edytowane przez polka dot

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 143
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Jeżeli już architektura częściej by się u ciebie pojawiała, to oczywiście są lepsze metody jak np. Archimesh (addon, dostępny od razu w blendku, tylko chyba nie włączony by default). W nim można właśn

Posted Images

Napisano

Nie prościej po prostu robić to na meshu, bez użycia krzywych? W blenderze mesh działa inaczej niż w innych softach, tutaj vertex, czy edge może istnieć bez potrzeby tworzenia facea. Możesz z rzutu górnego extrudować sobie vertexy i tak stworzyć ściany. Dokładne transformy masz w zakładce Item, tak jak @EthicallyChallenged pokazał.
Bardziej proceduralnie zmienianie wysokości można ustawić przy pomocy geometry nodes.image.png

a jak nie potrzeba GN, to można zwyczajnie te edge zaznaczyć i wyextrudować klawisz E i snap do osi klawisz Z i wpisać daną wartość na klawiaturze numerycznej
image.png
w lewym górnym rogu jest podgląd, a na dolnym pasku wszystkie skróty klawiszowe dla aktywnego narzędzia, w tym przypadku extrudeimage.png

a jak wolisz okienka to nad linią czasu pojawia się po użyciu narzędzia image.png

Edytowane przez Skyrush

Napisano

Jeżeli już architektura częściej by się u ciebie pojawiała, to oczywiście są lepsze metody jak np. Archimesh (addon, dostępny od razu w blendku, tylko chyba nie włączony by default). W nim można właśnie wklepać wymiary ścian po prostu.

Ewentualnie dalej w las:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności