Napisano 5 Marzec 200520 l co z tym exteriorem? szykujesz juz cos ;) mam tylko cicha nadzieje ze nie domek do katalogu ;)
Napisano 5 Marzec 200520 l Autor Peter - zastanawiam sie nad twoją propozycja ;] ale potrzebuje wiecej detali ... i wciaz je szukam ... z drugiej strony chcial bym dac cos swojego ale chyba zwątpie ;] exterior bedize zapewne na kononiec sondy ... czyli 9 marca i tak wiem ze mnie zjedziesz jak dam tamtoto dlatego nie dam ;] choc na start rzeczywiscie to co mamy na mysli by pasowalo ;] tylko musze to doszpecić ;]
Napisano 5 Marzec 200520 l >>CIACH Zgodnie z życzeniem autora wątku usuwam całą tą bezcelową dyskusję. pan Edek : Można się swobodnie wypowiedzieć, ale bardzo bym prosił aby były to wypowiedzi sensowne z których coś wynika. Krytyka jak najbardziej, ale konstruktywna.
Napisano 5 Marzec 200520 l Peter_muler mam wrazenie ze chyba sie nie nameczyles specjalnie przy tym renderze, moze bys sie skusil na photorealistic tez ? :)
Napisano 6 Marzec 200520 l mental ray swiatla :mr area direct (multiplier 2,0) i do rozjasnienia freepoint (200cd) GI photons :100000, samples:100000, GI photons tylez samo energy 250000, trace depth : wszedzie 8 fg nieuzywane samples per pixel min 1 max 16 czas renderu 7 min 07 sec
Napisano 6 Marzec 200520 l Delone traingulation :) poltorej godzinki tylko sie renderowalo :) tzn liczylo maciekG - szybko tylko sciany strasznie brudne sa :)
Napisano 7 Marzec 200520 l Zmusiłem się do nauki vraya. Oto efekt. Masa w tym niedociągnięć, jednak najbardizej drażniące są brudy na krawędziach, ustawienia irr. i lightmapy są wysokie, a tu wciąż takie rzeczy :/ Pewnie to coś oczywistego, ale sam na to nie wpadnę. Przerażający czas renderingu to efekt renderowania w rozdzielczości 800x600, przez przypadek :] -- 3 x vray light - plane 1 x target direct irr (high) / lightmap (1500)
Napisano 7 Marzec 200520 l a ile subdivs dales dla vraylightow ? i czemu 3 az jak dwa okna tylko sa :) a tego directa to ledwo co widac.
Napisano 7 Marzec 200520 l jest tam 5 okien, bobby ;] tyle że trzy po lewej załatwiłem jednym plane'm bo i tak ich nie widać, tylko gi się odbija z tamtąd. subd. dla vraylightów to chyba 12, przy czym zaznaczone store with irr. (chyba tak to się nazywało) słoneczka nie widać, bo dałem zły stosunek multipli vraylightów do directa. jutro jeszcze z tym powalczę pozdro
Napisano 7 Marzec 200520 l to subdivs 12 powinno wystarczyc... to pewnei wina light mapy :) za malo ja wygladziles;) niestety mam stara wersje vraya tylko i sie tym nie bawilem... jak bedziesz uzywal fotonow to ci moge wtedy cos doradzic ;) fotony tez sa dosyc szybkie... takze polecam:) edit: a mi wystarczyly 2 vray lighty :)
Napisano 9 Marzec 200520 l moja troche przyciemna wyszla ale ten babol za oknem swiatlo pozaslanial hdri + target spot i renderowane bez tych smiesznych czasteczek co niby odbijaja sie od scian ;)
Napisano 9 Marzec 200520 l pozwol ze ja odpowiem: jak bylo jasno to wyszly wszystki niedociagniecia i brak umiejetnosci.
Napisano 9 Marzec 200520 l Autor Peter - dzieki chlopie :P jeszcze nigdy sie tak nie brechtalem z mojej sceny ;];];];] buhahahaha a co do exterior ;] to jeszcze nie gotowe ;] czekajcie cierpliwie a bedzie ...
Napisano 10 Marzec 200520 l no z takim widokiem za oknem to bym z glodu umarl, dobre peter [: Marcin czekamy i juz sie doczekac nie mozemy [: dobranos
Napisano 10 Marzec 200520 l I ja sprobowalem swoich sil z nowa scena. Irradiance + lightmap. Color mapping: exponential
Napisano 10 Marzec 200520 l wlaczylem fotony ale nie do konca chca mnie sluchac. siakies smieci wyskoczyly :/
Napisano 10 Marzec 200520 l zmieniłem refleksy i dałem silniejszego directa.... ustawienia: gi primary iradience map, sec quasi montecarlo ustawinia praktycznie standardowe... HSph. subdivs 15 Interp. samples 30 color maping exponential
Napisano 10 Marzec 200520 l dłuzszy czs renderu, a ustawienia prawie takie same... a wiec tak pierwszy: | drugi: rozdz 1000x750 | 1000x750 gi: | on | on primary irradience map (1,0), secondary quasi montecarlo (0,8) color mapping: exponential (1,0) (1,0) qmc sampler: standard system - low priority (prcowałem w autocadzie) irradience map: medium | high Hsph sub. 15 | 30 iterp. sampl. 30 | 60 mode: single frame quasi montecarlo: subdiv: 8 sec bounces 3 aa: area filter area filter
Napisano 10 Marzec 200520 l ja mam takie pytanie czy przypadkiem quasi montecarlo nie sluzy do outdurów ? ;) zawsze mi sie wydawalo ze dziala na zasadzie samples per pixel ? czyli taki brutal force gi rendering ;) ogolnie sie nieznam ale moze mi ktos powiedziec dlaczego ustawiacie kłasiego jako sekondery bałns ?
Napisano 10 Marzec 200520 l od vraya 1.4+ jako sekondery daje lajtmape a w ostatnich lajtcache czy cahe jedno i to samo, quazi juz nie uzywam chociaz znaczacej roznicy nie widze ale sie poprostu nie znam [:
Napisano 10 Marzec 200520 l Marcin niezle te renderki, troche przejarales w okolicach okien, pozatym zwiekszylbym sile swiatla slonecznego. Aha i jeszcze widac ze powylazilo ci ziarno :)
Napisano 10 Marzec 200520 l Peter podaj ustawienia photonmapy :) m.arc.in najfajnieszy te nco 2h sie renderowal i z lightmapa :) photonki trohe kijowo przy cornerach wyszly. aha i zwieksz subdivs vray lighta bo ziarno za duze trohe.
Napisano 10 Marzec 200520 l uprzejmie prosze szanowne grono o wziecie pod uwage ze to jedne z pierwszych fotonow jakie odwazylem sie puscic i wrazie jakichkolwiek niedociagniec prosze sie nie hamowac i jechac rowno.
Napisano 10 Marzec 200520 l sprobuj na poczatek tak: convert i convex zaznacz, retrace trashhold na 0, max phhotons=0, max density=1 , search dist=5 jagby byla za duza plamka photonow to zmniejszaj max density, ja skonczylem na 0,5.
Napisano 10 Marzec 200520 l Hmm.. taki drafcik z fotonkami, podobają mi się. Gdyby zwiększyć to i owo w irr, to można by uznać poniższy obrazek za satysfakcjonujący.
Napisano 10 Marzec 200520 l No to teraz czas na mniem :). Ogolnie pierwszy powazniejszy render, start tutaj :). http://www.mw4d.republika.pl/rn.jpg Strasznie dlugo się kręcilo, ustawienia nikomu nie pomogą, bo som nubowskie ! :P. Ale co mi tam: -Spot Light- M. 3.0 Shadows Vray Smooth / 20 Subdv -Gi On- Primary: Irradiance Secondary: Photon Map (!?) -Irradiance Map- Medium Hsp Subdv 40 Inter 20 -Color Mapping- Hsv exponential EDIT: Jak ustawic zeby nei bylo czarnego w oknach? :P Pzdr.
Napisano 10 Marzec 200520 l Witam wszystkich!!! obserwuje wątek od dłuzszego czasu, i w końcu wypociłem jakiś renderek. Ustawienia mr: - mogą byc jakies rozbierznosci bo część pisze z pamieci GI fotons: 10000 samples 100 reflection 5 geflaction 5 sum 5 FG samples 1000 max radius 2,5 -------- ludzie remderujcie wiecej w mr bo nie mam na czym się wzorować :D Pozdrawiam
Napisano 10 Marzec 200520 l mam od samego poczatku grosse problem. czemu ten mebel wisi w powietrzu? probowalem wszystkiego i to nie kwestia fotonow bo wystarczy ze do swiezej sceny dam vraylight w okno wlacze gi i to samo. oczywiscie z fotonami to samo. hilfe
Napisano 10 Marzec 200520 l ja wstawiłem dodatkowo jeszcze area spota za oknem skierowanego prosto na kamere ze stozkiem rozwartym prawie do 180 stopni, i pozbyłem sie tego efektu, ale nie był on taki duzy jak uciebie.
Napisano 11 Marzec 200520 l peter muler zauważyłem taki problem z vrayem... jestem jego dosyć nowym użytkownikiem, przedtem uzywałem autocada z accurenderem... jeśli masz ustawiony disp mod dla podłogi to obniży się ona o jakąś daną wartość... i jeszcze czasem pojawia się taki błąd jak nie używa się innych świateł niz vray lights... poprostu nie ma cienia przy styku przedmiotu z podłogą, ale dlaczego?? nie wiem
Napisano 11 Marzec 200520 l ustawienia jak w poprzednim z fotonami.... zmieniłem tylko subdivs dla vray lighta i zmiejszyłem jego moc... fotony ustawione tak samo jak poprzednio... moim zdaniem najlepszy jaki udało mi się wytworzyć... i jest całkiem zadawalający... bardzo dobry wątek ... dużo się przy okazji nauczyłem... poprzednio przed vrayem uzywalem autocada plus accurender w pracy i w domu maxa z brazilem... ale zawsze z nimi były problemy, accurender nie dawał zadowalajacych efektów... (podepne plik z accurendera), a brazil we wnatrzach był za wolny... teraz pracuje z vrayem w pracy i trzeba powiedzieć, że coraz bardziej jestem z niego zadowolony z ta kuchnią udało mi się osiągnąć bardzo dobry czas 17 min przy low priority, przez cały czas pracowałem w innych prog. a efekt moim zdaniem jest całkiem całkiem... pozdrawiam i życze kolejnych równie udanych wątków... p.s. w razie czego prześle na maila zipa ze sceną i ustawieniami.... mój mail: [email protected]
Napisano 11 Marzec 200520 l hm... jednak trzeba by popracowac nad ty,i fotonami.. narozniki wyglądają średnio...
Napisano 11 Marzec 200520 l A tutaj moj maly tescik wyrendrerowany uzywajac Finalrender st1. Czas 4:30s na Athlon64 2800. Jesli kogos zainteresuja ustawienia to prosze pisac.
Napisano 11 Marzec 200520 l peter to kwestia irr mapy. napewno nie podnosiles interpolation samples ? bo im wiecej dasz tym bardziej Ci rozmazuje GI. salvator podkrec irr mape bo wszystkie cienie masz rozmazane :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto