Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

co z tym exteriorem? szykujesz juz cos ;) mam tylko cicha nadzieje ze nie domek do katalogu ;)

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Wyświetleń 389,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Peter - zastanawiam sie nad twoją propozycja ;] ale potrzebuje wiecej detali ... i wciaz je szukam ... z drugiej strony chcial bym dac cos swojego ale chyba zwątpie ;]

 

exterior bedize zapewne na kononiec sondy ... czyli 9 marca

 

i tak wiem ze mnie zjedziesz jak dam tamtoto dlatego nie dam ;] choc na start rzeczywiscie to co mamy na mysli by pasowalo ;] tylko musze to doszpecić ;]

Napisano

>>CIACH

 

Zgodnie z życzeniem autora wątku usuwam całą tą bezcelową dyskusję.

 

pan Edek : Można się swobodnie wypowiedzieć, ale bardzo bym prosił aby były to wypowiedzi sensowne z których coś wynika.

Krytyka jak najbardziej, ale konstruktywna.

Napisano

mental ray

swiatla :mr area direct (multiplier 2,0) i do rozjasnienia freepoint (200cd)

 

GI

photons :100000, samples:100000, GI photons tylez samo

energy 250000, trace depth : wszedzie 8

fg nieuzywane

 

samples per pixel min 1 max 16

 

czas renderu 7 min 07 sec

Napisano

Zmusiłem się do nauki vraya. Oto efekt. Masa w tym niedociągnięć, jednak najbardizej drażniące są brudy na krawędziach, ustawienia irr. i lightmapy są wysokie, a tu wciąż takie rzeczy :/ Pewnie to coś oczywistego, ale sam na to nie wpadnę.

kuchnia2pd.jpg

Przerażający czas renderingu to efekt renderowania w rozdzielczości 800x600, przez przypadek :]

--

3 x vray light - plane

1 x target direct

irr (high) / lightmap (1500)

Napisano

jest tam 5 okien, bobby ;] tyle że trzy po lewej załatwiłem jednym plane'm bo i tak ich nie widać, tylko gi się odbija z tamtąd.

subd. dla vraylightów to chyba 12, przy czym zaznaczone store with irr. (chyba tak to się nazywało)

słoneczka nie widać, bo dałem zły stosunek multipli vraylightów do directa.

jutro jeszcze z tym powalczę

pozdro

Napisano

to subdivs 12 powinno wystarczyc... to pewnei wina light mapy :) za malo ja wygladziles;) niestety mam stara wersje vraya tylko i sie tym nie bawilem... jak bedziesz uzywal fotonow to ci moge wtedy cos doradzic ;) fotony tez sa dosyc szybkie... takze polecam:)

 

edit: a mi wystarczyly 2 vray lighty :)

Napisano

moja troche przyciemna wyszla ale ten babol za oknem swiatlo pozaslanial

hdri + target spot

i renderowane bez tych smiesznych czasteczek co niby odbijaja sie od scian ;)

Napisano

pozwol ze ja odpowiem:

jak bylo jasno to wyszly wszystki niedociagniecia i brak umiejetnosci.

Napisano
  • Autor

Peter - dzieki chlopie :P jeszcze nigdy sie tak nie brechtalem z mojej sceny ;];];];]

 

buhahahaha

 

a co do exterior ;] to jeszcze nie gotowe ;]

 

czekajcie cierpliwie a bedzie ...

Napisano

no z takim widokiem za oknem to bym z glodu umarl, dobre peter [:

 

Marcin czekamy i juz sie doczekac nie mozemy [:

 

dobranos

Napisano

I ja sprobowalem swoich sil z nowa scena.

 

Irradiance + lightmap.

Color mapping: exponential

Napisano

wlaczylem fotony ale nie do konca chca mnie sluchac.

siakies smieci wyskoczyly :/

Napisano

zmieniłem refleksy i dałem silniejszego directa....

 

ustawienia:

gi primary iradience map, sec quasi montecarlo

ustawinia praktycznie standardowe...

HSph. subdivs 15

Interp. samples 30

 

color maping exponential

Napisano

dłuzszy czs renderu, a ustawienia prawie takie same...

a wiec tak

pierwszy: | drugi:

rozdz 1000x750 | 1000x750

 

gi: |

on | on

 

primary irradience map (1,0), secondary quasi montecarlo (0,8)

 

color mapping:

exponential (1,0) (1,0)

 

qmc sampler:

standard

 

system - low priority (prcowałem w autocadzie)

 

irradience map:

medium | high

Hsph sub. 15 | 30

iterp. sampl. 30 | 60

mode: single frame

 

quasi montecarlo:

subdiv: 8 sec bounces 3

 

aa:

area filter area filter

Napisano

ja mam takie pytanie czy przypadkiem quasi montecarlo nie sluzy do outdurów ? ;)

zawsze mi sie wydawalo ze dziala na zasadzie samples per pixel ? czyli taki brutal force gi rendering ;)

 

ogolnie sie nieznam ale moze mi ktos powiedziec dlaczego ustawiacie kłasiego jako sekondery bałns ?

Napisano

od vraya 1.4+ jako sekondery daje lajtmape a w ostatnich lajtcache czy cahe jedno i to samo, quazi juz nie uzywam chociaz znaczacej roznicy nie widze ale sie poprostu nie znam [:

Napisano

Marcin niezle te renderki, troche przejarales w okolicach okien, pozatym zwiekszylbym sile swiatla slonecznego. Aha i jeszcze widac ze powylazilo ci ziarno :)

Napisano

Peter podaj ustawienia photonmapy :)

m.arc.in najfajnieszy te nco 2h sie renderowal i z lightmapa :) photonki trohe kijowo przy cornerach wyszly.

aha i zwieksz subdivs vray lighta bo ziarno za duze trohe.

Napisano

uprzejmie prosze szanowne grono o wziecie pod uwage ze to jedne z pierwszych fotonow jakie odwazylem sie puscic i wrazie jakichkolwiek niedociagniec prosze sie nie hamowac i jechac rowno.

Napisano

sprobuj na poczatek tak: convert i convex zaznacz, retrace trashhold na 0, max phhotons=0, max density=1 , search dist=5 jagby byla za duza plamka photonow to zmniejszaj max density, ja skonczylem na 0,5.

Napisano

Hmm.. taki drafcik z fotonkami, podobają mi się. Gdyby zwiększyć to i owo w irr, to można by uznać poniższy obrazek za satysfakcjonujący.

kuchnia6zu.jpg

Napisano

No to teraz czas na mniem :). Ogolnie pierwszy powazniejszy render, start tutaj :).

 

http://www.mw4d.republika.pl/rn.jpg

 

Strasznie dlugo się kręcilo, ustawienia nikomu nie pomogą, bo som nubowskie ! :P. Ale co mi tam:

 

-Spot Light-

M. 3.0

Shadows Vray

Smooth / 20 Subdv

 

-Gi On-

Primary: Irradiance

Secondary: Photon Map (!?)

 

-Irradiance Map-

Medium

Hsp Subdv 40

Inter 20

 

-Color Mapping-

Hsv exponential

 

 

EDIT: Jak ustawic zeby nei bylo czarnego w oknach? :P

Pzdr.

Napisano

Witam wszystkich!!!

 

obserwuje wątek od dłuzszego czasu, i w końcu wypociłem jakiś renderek.

Ustawienia mr: - mogą byc jakies rozbierznosci bo część pisze z pamieci

 

GI

 

fotons: 10000

samples 100

reflection 5

geflaction 5

sum 5

 

FG

 

samples 1000

max radius 2,5

 

--------

ludzie remderujcie wiecej w mr bo nie mam na czym się wzorować :D

 

Pozdrawiam

Napisano

mam od samego poczatku grosse problem.

czemu ten mebel wisi w powietrzu?

probowalem wszystkiego i to nie kwestia fotonow bo wystarczy ze do swiezej sceny dam vraylight w okno wlacze gi i to samo. oczywiscie z fotonami to samo.

hilfe

Napisano

ja wstawiłem dodatkowo jeszcze area spota za oknem skierowanego prosto na kamere ze stozkiem rozwartym prawie do 180 stopni, i pozbyłem sie tego efektu, ale nie był on taki duzy jak uciebie.

Napisano

peter muler

 

zauważyłem taki problem z vrayem... jestem jego dosyć nowym użytkownikiem, przedtem uzywałem autocada z accurenderem...

jeśli masz ustawiony disp mod dla podłogi to obniży się ona o jakąś daną wartość...

i jeszcze czasem pojawia się taki błąd jak nie używa się innych świateł niz vray lights... poprostu nie ma cienia przy styku przedmiotu z podłogą, ale dlaczego?? nie wiem

Napisano

ustawienia jak w poprzednim z fotonami.... zmieniłem tylko subdivs dla vray lighta i zmiejszyłem jego moc... fotony ustawione tak samo jak poprzednio...

 

moim zdaniem najlepszy jaki udało mi się wytworzyć... i jest całkiem zadawalający...

 

bardzo dobry wątek ... dużo się przy okazji nauczyłem... poprzednio przed vrayem uzywalem autocada plus accurender w pracy i w domu maxa z brazilem... ale zawsze z nimi były problemy, accurender nie dawał zadowalajacych efektów... (podepne plik z accurendera), a brazil we wnatrzach był za wolny... teraz pracuje z vrayem w pracy i trzeba powiedzieć, że coraz bardziej jestem z niego zadowolony

 

z ta kuchnią udało mi się osiągnąć bardzo dobry czas 17 min przy low priority, przez cały czas pracowałem w innych prog. a efekt moim zdaniem jest całkiem całkiem...

 

pozdrawiam i życze kolejnych równie udanych wątków...

 

p.s. w razie czego prześle na maila zipa ze sceną i ustawieniami.... mój mail: [email protected]

Napisano

A tutaj moj maly tescik wyrendrerowany uzywajac Finalrender st1.

Czas 4:30s na Athlon64 2800. Jesli kogos zainteresuja ustawienia to prosze pisac.

Napisano

peter to kwestia irr mapy. napewno nie podnosiles interpolation samples ? bo im wiecej dasz tym bardziej Ci rozmazuje GI.

 

salvator podkrec irr mape bo wszystkie cienie masz rozmazane :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności