Jump to content
Marcin

Light Contest

Recommended Posts

to moj pierwszy render v-rayem w dodatku wersją demo bo innej nie mam dostęp miałem tylko do tych parametrów

 

hsph subdv. - 200

interp samples - 50

 

multip.

first 1

second 0.8

 

aha musze tu dodać że finalrender robił to 8 godzin

a v-ray zaledwie 8 minut :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

DonKichot: niezla rozniaca predkosci :)

Bede musial porownac Brazila i vraya, bo od dluzszego czasu planuje przesiadke na vraya ale jakos nie moge sie zebrac :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

testuje właśnie najnowszego vraya szybki no nie

 

hehe a myślałem że się nabierzecie na te sekundy :P

jedno omni

skylight biały, mult.2

czas renderingu łącznie 15 minut

irradiancemap jako pierwszy siła 1

ustawienia standardowe na medium plus

subdivs-100

samples-40

jako drugi lightmap ustawienia standard siła 0.85 niestety to demo i musze wrucić do tego badziewia 1.09 :((( w którym musze użyć directa to straszne ale jakoś przezyje :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmmmm ........... a czemu masz taki jasny sufit??

masz jakieś podłoże wokół tego domku czy może skylight świeci ci przez okna od dołu na sufit ????????? tak to wygląda jak dla mnie ale może się myle :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nic nie dodawałem ani nie odejmowałem w tym obiekcie, jest tylko jedno omni i jest daleko za oknem i bardzo wysoko, jak by co to nie ja tylko vray to liczył :P a tak poważnie to światło wpada od góry i pierwsze odbite bounce lecą może na sufit i temu jest jasny, można by zmniejszyć kontrast lub przy liczeniu gi dać wiele słabych świateł przy oknach a na końcu dorzucić tego omni albo directa lub zmienić kont tego światła, zawsze można w ps coś poprawić :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

YEEEAAAHH!!!!!! HARDCORE !!!!!!!!!

:D

oto mój harcorowo sadomasochistyczny render przy użyciu defaultowego SCANLINE'a (z aktywnym light tracerem of course)

co o tym sądzicie??

jakość nie jest najlepsza bo i tak troche za długo to trwało :/

 

info:

1x skylight multiplier 1.0

1x direct multiplier 1.0 (daleko pod kątem który można wywnioskować po cieniach :))

general light tracer settings:

global multiplier - 1.3

sky lights - 1.0

rays/sample - 400

filter size - 2.0

ray bias - 0.2

cone angle - 88.0

object multiplier - 1.0

color bleed - 1.0

bounces - 4

volumes - 1.0

rendertime: 6godzin 52minuty @AMD athlon XP 1600+, 1GB RAM (na szczęście robił to jak byłem w szkole)

no i tak poza tym to jest to mój pierwszy render wnętrza !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak widac z scaline'a tez sie da cos wydusic ... tylko szkoda ze za cene 7h renderingu :D

 

DonKichot: jezeli dales bialy kolor do enviroment to skylight jest domyslnie wlaczony. Zeby go wylaczyc musisz w opcjach render ustawic jasnosc skylighta na 0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Donkiszot trohe przejarales sufit.

w scanline nawet fajnie wyszlo tylko noise duzy i jakis artefacty w rogu z tylu.

 

edit: aha no ale czas 6 godzin to chyba za duzo jednak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o javora wersja najlepsza.

szkoda tylko ze maxowe radiosity siada na materialach i ma kiepskie exposure control.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to znowu ja :P poprawiłem ten sufit ucze się dopiero vraya dlatego tyle tego tu wrzuciłem poza tym amatorzyną jestem, niestety czas renderingu 3x mi się wydłużył bo w wersji 1.09 nie ma lightmapy i trzeba irradiance podrajcować ale do godziny jeszcze nie dobiłem to nie jest źle :)

 

teraz lepiej ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja przetestowalem na dwoch kompach z tymi samymi ustawieniami :) z tymze jedno wyszlo jasniejsze hmmm

trzeba doliczyc jeszcze mape photonow:

na szybszym kompie 7min 23s

na wolniejszym 9min 2s

 

takze szybciej niz ty DON :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra to ja dorzuce takie cuś, narazie bez ustawień żeby nie było że nic nie robiłem :P

Taki trochę zimniejszy styl i chyba mało realistyczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baton --> W sumie dałeś dobry pomysł na zrobienie pokuju pod wodą :D.

kome --> Jakoś nie zwróciłem na to uwagi mogłem zostawić sam kolor :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

milo mi poinformowac ze "ktos" przykleil ten wątek ;] i ktokolweik to jest , Bardzo mu dziekuje ;]... zaraz po zleceniu i koncu cafe obiecuje wstawic nową scene

 

jak narazie az milo popatrzec jak ludzie z chęcia pracuja nad ta sceną ...

 

a wiec pracujcie nad swoim warsztatem panowie ...

 

zycze cieplego swiatla i szybkich renderow ;]

 

---Edit---

 

jeszcze sie spytam o jedna rzecz

 

czy mogl bym usunąc przedrostek "scena 3d" z nazwy tematu ? wygladalo by to lepiej ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O, bardzo fajnie ze sie to przykleilo.

Ja mam taką prośbe edukacyjną, mógłby ktoś z doświadczeniem "świetlnym" skometnować moją pracke ( tak z 20 postów wyzej ) i powiedziec co tam jest nie tak ? Bo ja mam wrazenie ze ciągle cos tam nie gra, ale nie umiem samemu skonkretyzować co jest nie tak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na moje oko fachowca ;) to wyglada jagby zrodlo swiatala bylo w pokoju po czesci a nie wpadalo z zewnatrz........... przy tym najwiekszym oknie np jest ciemniej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej.

W związku z takim fajnym "topikiem" postranowiłem pouczyć się wreszcie fotonów.

 

No więc poustawiałem na oko dobre parametry ale zaczał mi wychodzić badziew prześwietlony i z plamami, więc przerwałem rendering. Tu macie ten render:

http://strony.aster.pl/laser/testbrazila.jpg

A tu ustawienia

http://strony.aster.pl/laser/1.jpg

http://strony.aster.pl/laser/2.jpg

http://strony.aster.pl/laser/3.jpg

Podpowiecie coś? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

O, Laser, widze ze tez bawisz sie brazilem :)

Ja specjalistą nie jestem ale moge ci troche pomoc.

Masz tam w cholere nie potrzebnego smiecia w ustawieniach. Nie wiem czemu tak wysokie warosci skylighta dales.

Ale po koleji:

1. Probkowanie Swiatla Masz tam min -3 max 3. Ten max 3 mozesz spokojnie dac na 0. nie jest ci potrzebne takie probkowanie.

2. Masz włączone Bounces 2, a to oznacza Regathering w brazilu, a przy regatcheringu to masz DUZO za duzo photonow emitowanych ze swiatla mi spokojnie wystarcza 10.000

3. Tak samo przy regahteringu masz za duzy Photons in estimate. 2000 jest dobre jak masz bounces 1 ( czyli wylaczony regather ) przy bounces 2 wystarczy spokojnie 200. Jak dla mnie za maly max search radius. Ja na początek daje tyle ile ma szerokość pokój, a pozniej eksperymentuje

 

To tyle moich uwag, jak moowilem sam nie jestem expertem. Ale patrząc na twoje ustawienia to musialo ci sie to renderowac godzinami... na jakim sprzecie to robiles ? :-)

 

Aha, moj render brazila jest jakies 30 postów wyzej, mozesz sobie cos podejżeć :)

 

Mam nadzieje ze cos pomoglem

 

Bobby_digital: dzieki, jak bede mial czas to powalcze z tą sceną jeszcze troche :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy