Jump to content
Marcin

Light Contest

Recommended Posts

O rany, mistrzu dzięki :)

teraz jest duuużo lepiej, tylko dlaczego to mi teraz takie zielone wyszło to pojęcia nie mam :/

test2.jpg

 

No i jeszcze widac jakies punkciki, pewnie jakies prubkowanie czeogs trzeba lepsze dać :)

 

a mój sprzęt to athlon 1,7 dlatego w małej rodzielczości licze takie rzeczy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

laser masz coś źle ustawione bo nie masz cieni w scence !

ja tam w każdym razie nie widze ani jednego cienia, zobacz czy je włączyłeś w świetle !

 

co do koloru to sprawdź czy masz enviroment na biało, skylight na biało i kolor światła na biało jeżeli one są na biało to może dałeś mgłe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, laser, ciekawie wyszlo :)

Chyba rzeczywiscie brakuje cieni.

Radze tez zaczac od dania wszystkiemu szarego materialu i bialy enviroment, wtedy najlepiej widac rozklad swiatla.

A skoro masz 1,7 GHz to powinno ci to ladnie smigac, tylko nie przesadzaj z probkowaniem, jak juz sie zadowolisz rozkladem swiatla to sobie probkowanie zwiekszysz :)

 

Cholera, tylko ktos mnie nazwal "mistrzu" i odrazu mi do glowy odbilo, zaczynam rzucac jakimis poradami i w ogule :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm, no właśnie bawię się z ustawieniami i albo coś jest nie tak z miim kompem albo neiwiem. Kolor rysunku u mnie zalezy od tego jaki dam parametr max search radius. Jak mały to wszystko jest niebieskie, jak troche większy to żółte, a jak jeszce większy to zielone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobra, jest lepiej, powiedzcei mi tylko co ustawić zeby było jasniej i żeby tych plam nie było :)

test3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takiego motywu to ja jeszcze nie widzialem.....

 

Edit:

Z plamami to musisz pobawic sie probkowaniem swiatla troche.

A co do jasnosci, to z tego co widze to chyba oswietlasz scene jednym swiatlem. Powrzucaj Area Lights w okna tak zeby robily za rozproszone swiatlo wpadajace z zewnatrz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laser - jak dajesz oswietlenie dzienne to nie daje sie czarnego w evoirment bo to psuje caly efekt ...

 

to wyglada jak by ktos w nocy swiecil lampą 300W w okna ...

 

evoirment na błękit i wszystko zmieni ....

 

co do brazila to nie bede sie wypowiadal ... ale widac postępy ... przynajmmnij nie jest juz zielone ... ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam,

bardzo ciekawy watek

moje rendery i ustawienia ponizej (sorki za aspect - jesli bardzo trzeba to poprawie)

daje rendery bez materialow i z bo jak widac przy tych samych ustawieniach render jest calkowicie inny

 

od razu mam pytania:

- co zrobic zeby czerwone kanapy nie "swiecily" po pomieszczeniu?

- co zrobic zeby mi nie swiecilo na dole po prawej stronie?

 

mial byc jeszcz plik ze zrzutem sceny ale okazalo sie ze jest za duzy :( w kazdym razie jest jedno swiatlo Direct za oknem multipler 4 kolor "zazolcony" cienie vray.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cudo nie wyszło, ale chyba sie poprawiłem troszke. Są bugi ale za to dość szybki był render(nie wiem co z nimi zrobić). Może macie jakiś skuteczny pomysł na pozbycie sie sensacji tvn'u czyli ciemnych kątów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seo tu niechodzi o to by byl szybki render tylko jakosciowo dobry... przy jak najmniejszym mozliwym czasie, ale quality first. no ale lepiej tylko wlaczyles wogule second bounce ?? bo ciemno troche

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem że chodzi też o jakość ale nie każdy ma super mega komputer lub ma ochote czekać po 9 godzin. Może masz racje ciemno, second bounc jest ale dałem tylko 0,6. Oświetliłem to tak szybko na łapu capu (bo kablówka wysiadła), moze kiedy coś poprawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e dobry komp masz przeciez :) pamieci malo, wiem to boli bo mam tyle samo, ale przesadzasz z tymi 9h :) chcesz sie czegos nauczyc to nie mozesz na łapu capu troche trzeba posiedziec nad tym niestety.

Share this post


Link to post
Share on other sites
musisz zwiekszyc troche jakosc irradiance mapy bo duzo bugow.

 

mozesz napisac co dokladnie podkrecic?

 

z gory dzieki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

min rate na -3

max rate na 0

hsph subdv. na 50

interp. subdv. na 20

clr thresh na 0,3

nrm thresh na 0,4

dist thresh na 0,1

 

w direct computation masz za duzo subdv ... zmniejsz do 1 lub 2

 

color maping NIGDY na linear ... zawsze ustaw sobie exponetial lub HSV ... i gdy za cimno bawisz sie dark multiplierem ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też dzięki Marcin. Jaka jest różnica miedzy Exponential,a HSV Exponential???

 

No dobra pozbyłem się ciemnych rogów, jasniej jest i troszke odbicia zmieniłem. Niestety porobiły się zacieki na suficie, a czas renderingu zwiększył się dwukrotnie poniewaz dałem GI na min -3 i max -1. Czekam na sugestie.

 

PS. Nie spać!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

cos ustawienia marcina nie daly rady tej scenie ;) Seo zapisz mape irradience i porownaj HSV a exponential.... geenralnie expo oslabia saturacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Mój pierwszy post i od razu tutaj, to dla tego że właśnie modeluje swoje mieszkanie i uczę się oświetlać wnętrza. Widzę że niewiele osób współpracuje z brazilem, ale patrząc na efekty, v-ray jest do takich rzeczy chyba lepszy.

 

Co do renderu to chyba troszkę przesadziłem z pewnymi parametrami, myslałem że będzie super a wyszło strasznie średnio, hmm....

 

W scenie są 2 T.Directy o siłach 1 i 1,5, reszta parametrów poniżej

 

room2-settings.jpg

 

room2.jpg

 

 

co wy na to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

na jakiej planecie budujesz to mieszkanie? ptfu moze inaczej - w jakim ukladzie slonecznym? ;>

 

rada na przyszlosc - rob jedno sloneczko ;) nie badz taki chciwy ;>

 

aaa no i witamy na forum ;>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za tipsy, usunąłem jedno światełko, teraz świeci tylko jeden disc area, efekt jak widać, ponad 11 godzinach renderu :>, fakt że ustawienia też są konkretne a no i render w P3.

 

room2xy-settings.jpg

 

 

room2xy.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy