Napisano 14 Grudzień 200420 l witam! poniewaz jest brak zainteresowania moimi glosniczkami:) postanowilem zrobic cos innego. od wczoraj mam rhino. nie wiedzialem czy dam rade sie z nim oswoic ale zdziwilem sie jak po dzisiejszym dniu zabawy zrobilem ta felge:) Swietny program!! to chyba koniec z poly modelingiem dla mnie:) zakochalem sie w tym programie:) piszcie co sadzicie:) pozdro ps. troche sie popsul wyglad po eksporcie do maxa:( podajcie moze jakies linki z ciekawymi tutkami do Rhino i jakims pluginem jak jest do dobrego eksoprtu do maxa. Bede wdzieczny:) Wesołych SwiąT;)
Napisano 14 Grudzień 200420 l sCeleTon - ehhh ... http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=5421 Felga niczego sobie :P Ufol - 'hyba' powinienes popracowac nad swoja ortografia ... Tylko mi nie mow, ze jestes dyslektyk i masz papierki. To Cie nie zobowiazuje do nie poznawania zasad ortografii ;|. Peace.
Napisano 14 Grudzień 200420 l troche mi sie nie podoba brak fileta pomiedzy ramionami a reszta felgi ... mimo to wyglada calkiem fajnie ... zwlaszcza jak na 1 dzien zabawy w rhino ... gratuluje ukonczenia pierwszego modelu ;) i witam nowego usera Rhino rożca :) PS. Skoro jestesmy w temacie Rhino i Felg ... to wrzuce swoja felge ktora juz kiedys byla na forum ...a pozniej ulegla zapasci na skutek awarii dysku ... ostal sie jedynie ten screen :) ad. mam tu na celu zniechecenie ciebie do exportu kazdego modelu do maxa ... ta felge zrobilem w rhino i wyrenderowalem we flamingo 1.1 (bez zadnej korekcji w PS czy czegos takiego) a efekt chyba ciekawszy/ciekawy PS2. jesli masz jakis sprzeciw co do mojego obrazka to usune/zedytuje post. PS3. jesli exportujesz do maxa to na poczatek sprobuj IGESami ... naprawde wiekszosc modeli exportuje sie poprawnie... pozdrawiam
Napisano 14 Grudzień 200420 l Autor heheh :) serdeczne dzieki za stronke:) przysle mikolaja tylko daj adres;) edit: IGESami wlasnie eksportowalem i efekt jest wyzej no narazie puki poznaje progsa bede eksportowac ale jak osiagne jakies umiejetnosci to mozliwe ze pojde twoja rada:) pozdrawiam edit2: jescze jedno nie moglem skleic wew pierscienia z zew zeby zfilletowac dalteog tak zostalo:( nie wiem jak je polaczyc
Napisano 14 Grudzień 200420 l no niezle jak na pierwszy dzien z rozcem :). witamy na pokladzie hehehe. export do maxa to czasami ciezka sprawa a tymbardziej jako mesh z ograniczona iloscia polygonow. zawsze jakims rozwiazaniem jest powertranslator czyt. rhino2max firemki Npower software. i tez mozna w maxiu renderowac bez straty na jakosci pieknych surfaców.albo jako mesh z duzo wiekszą iloscia polygonow i w maxiu po zweldowaniu niektorych wertexów i narzuceniu moda:optymize mozna sie jakos ladnie zamknąc
Napisano 15 Grudzień 200420 l Autor postanowilem zrobic taki maly watek z moimi obiektami ktore robie uczac sie Rhino:) dzisiaj zrobilem śrubokręt:) (20min)
Napisano 15 Grudzień 200420 l koncowka fuj ... reszta ladnie ... :) PS. i znowu export ... hehe w czasie ktory straciles na export, ustawienie sceny w maxie i render zrobil bys jeszcze "krzyzaka" ;) pozdro
Napisano 15 Grudzień 200420 l sCeleTon - ehhh ... http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=5421 Felga niczego sobie :P Ufol - 'hyba' powinienes popracowac nad swoja ortografia ... Tylko mi nie mow, ze jestes dyslektyk i masz papierki. To Cie nie zobowiazuje do nie poznawania zasad ortografii ;|. Peace. Bez jaj, juz kiedy o tym pisalem jak chcesz dobitnie przestrzegac zasad ortografi to zmien forum... topik jest poto zeby przedstawic swoja opinie i sugestie na temat modelu a nie wytykac komus bledy ortograficzne ... Odnosnie modelu : Jak na poczatki jest calkiem dobrze , trenuj trenuj , kolejny model juz powinen byc o glowe lepszy :)
Napisano 15 Grudzień 200420 l hehe, stwórzmy galerię śrubokrętów z Rhino, bo jest już tego troche :D chyba zapomniałeś zJOINować rowki na rączce z samą rączką, ale poza tym idzie ci świetnie jak na początek :) pozdrawiam
Napisano 15 Grudzień 200420 l Takich śmiesznych śrubokrętów to ja jeszcze nie widziałem :P, ale fajne wykonanie... tesh bym tak chciał :D... ale nie umim...:P
Napisano 15 Grudzień 200420 l Ufol - 'hyba' powinienes popracowac nad swoja ortografia ... Tylko mi nie mow, ze jestes dyslektyk i masz papierki. To Cie nie zobowiazuje do nie poznawania zasad ortografii ;|. Peace. wiesz... ja jestem normalny - nie żaden dyslektyk poprostu se czasem w klawisze nie trafiam i tym podobne problemy więc sie nie czepiaj bo znjde twoje posty i też bede ci błędy wytykał a co do pracki to fajnie ci wychodzą te rzeczy... masz felge , śrubokręk to dorób jeszcze warsztat i bedzie spoxik :)
Napisano 15 Grudzień 200420 l Autor witam! heh przerabiam tutki i szukam jakiegos innego obiektu to wykonania:) mam tylko problemy z przenoszeniem tego do maxa bo bledy sa. wszystko powinno byc zfilletowane ale wniektorych miejscach tego nie ma. jest tylko wtedy jak jak eksportuje obiekty jako wysokopoligonowe meshe czy jak to tam sie zwie:) bede probowac dalej PS: isso- takie srobokrety sa :) mam taki jeden zakupiony na bazarku:)
Napisano 15 Grudzień 200420 l wiesz... ja jestem normalny - nie żaden dyslektyk poprostu se czasem w klawisze nie trafiam i tym podobne problemy więc sie nie czepiaj bo znjde twoje posty i też bede ci błędy wytykał A to sry ;(. Zwracam honor ;F. EDIT: Sry za OT ;C.
Napisano 16 Grudzień 200420 l Autor probowalem troche jakis zlozony model wykonac w tym zajefanym progsie:) (samochod) ale jakos ciezko. nie wiem jak sie do tego dobrze zabrac. maska mi wyszla ale reszta to klopot:( no nic moze za szybko sie tego podjalem.
Napisano 17 Grudzień 200420 l Autor witam ja nic nie wrzucam bo sie bawie programikiem i napotkalem pierwszy problem: mam kilka surfow polaczonych ze soba ale uzywajac opcji explode moge je z powrotem rozwalic, a chcialbym zeby tak nie bylo zeby program widzial te kilka polaczonych surfow jako jeden. jak tego dokonac? (nie wiem czy dobrze nazwalem wsyzstko ale jestem poczatkujacy wiec sorki)
Napisano 17 Grudzień 200420 l możesz spróbować łączyć je używając Merge Surface (tak to się chyba nazywało), ale to raczej nie jest konieczne, z reguły zwykły Join wystarczy, chociaż nie za bardzo wiem w czym ci to przeszkadza :)
Napisano 19 Grudzień 200420 l Autor witam ponownie:) dlugo nic nie wrzucalem bo staralem sie poznac dokladnie mozliwosci rhino i dzisiaj postanowilem zrobic kolejny prosty obiekcik: dezodorant marki X:) staralem sie zachowac proporcje uzywajac linijki:) pozdro
Napisano 19 Grudzień 200420 l co raz lepiej ci idzie, może już czas wziąć się za coś większego ? :) pozdrawiam
Napisano 19 Grudzień 200420 l Autor dzieki:) wlasnie mysle o czyms wiekszym:) nie wiem co zrobic bo na autko jest chyba jeszcze za wczesnie:) pozdro
Napisano 19 Grudzień 200420 l Autor mam takie pytanie jeszcze: jakiego trybu OpenGl powinienem uzywac? mam ustawione na Experimental Hardware bo plynniej chodzi obracanie kamery ale jak obietkow jest troche to obracanie sie przycina:( w maxie tak nie mialem, mimo ze obiektow bylo duzo. Tam pracuje na Dx3d ale w rhino chyba sie nie da na Dx przelaczyc. Moj sprzet to athlon 3200+ radeon 9600Xt 128mb i 512 ramu. prosze o pomoc no chyba ze to zacinanie jest normalne :) tylko mi o layerach nie mowcie:P
Napisano 20 Grudzień 200420 l ja sie na tym nie znam ale sprzęcik masz niezły! przynajmniej lepszy od mojego a do porzedniego posta to se odpuść auta chyba że jakieś nietypowe zrobisz np. ztuningowany autobus szkolny :) bo te zwykłe to takie... przeżytek troche - coś nowego by sie przydało
Napisano 20 Grudzień 200420 l Autor czesc! zaczalem robic autko! po malutku kombinuje ale nie wiem czy dobra technika:( tworze krzywe zarysow i uzywam 2 rails sweep lub loft pozniej narzedziem split wycinam dokladne kontury ale nie wychodzi to za dokladnie. nizej zamieszczam foto. bardzo prosilbym o pomoc:) pozdro
Napisano 20 Grudzień 200420 l wszyscy jakoś ostatnio w Riho jadą, jak skończe TT to chyba normalnie też się skusze :-)
Napisano 20 Grudzień 200420 l widze ze prubujesz zkleic audi :) hym. jak juz chcesz samochod to w wypadku takiego autka radzil bym: 1.zaczac od dachu maski i szyb patrzac sie od gory itp. 2.boczna szyba. 3.jesli robisz bok to najlepiej na calej dlugosci(podocinasz pozniej). 4.sugestia tak bardzo prosta i nieraz przydatna nawet bardzo znajdz model audi zrobi0ony w poly gdzie ktos pokazal siatke ale oczywiscie dobrze wykonaną. przypatrz sie samej topologi i nawet sobie na podstawie tamtej rozrysuj uklad surfow. 5.najlepiej robic tak zeby bylo jak najmniej ciec na koncach surfow bo rhino tego nie lubi.potem sa problemy z continuity itp. 6.czyli najpierw krzywe poukladaj w przestrzeni tak jak bys chcial odrazu uzyc 2rail matchuj krzywe(czyli odrazu dopasuj). 7.zderzaki i okolice zrobisz gdy bedziesz mial juz oco sie chwycic czyli kiedy bedzie bok. 8. w audi slupek jest ladnie polaczony z blotnikim. to zrob tak jak bedziesz mial surfy dachu i szyby bocznej robisz 2 rail. robisz surfa blotnika. wtedy te dwa elementy musza sie ladnie przecinac to dla poczatkujacych moze byc problem ale jak wyjdzie to nic nie filletuj zostaw to na sam koniec zrobisz intersection i wtedy to dotniesz i zaokraglisz. 9. i tak by mozna bez konca niema jak nawet dobrze pomoc bo wszytko jest wazne
Napisano 20 Grudzień 200420 l sCeleTon, ja radziłbym jednak robić ten model według własnego uznania, rady na pewno się przydadzą ale nie staraj się go robić według jakiegoś schematu, podczas modelowania napotkasz niejeden problem i dopiero wtedy najlepiej zrozumiesz, że "gdybym najpierw zrobił tą powierzchnię a dopiero później tą to nie byłoby kłopotu", taka nauka jest najlepsza bo wtedy podświadomie zapamiętasz rozwiązania podstawowych problemów i będziesz mógł je przewidywać, schematy zabijają twórcze myślenie niestety... nie spodziewaj się zbyt dużo po pierwszym samochodzie w Rhino, jednak to czego się nauczysz przy jego tworzeniu bardzo pomoże ci w dalszym obcowaniu z NURBSami :) pozdrawiam P.S. Bzyku dobrze ci radzi ale skorzystaj z tych rad później, przy kolejnym samochodzie, dzięki temu sam się dowiesz dlaczego łatwiej jest to robić według jego wskazówek niż tak, jak to robisz teraz :)
Napisano 20 Grudzień 200420 l a ja chcialem tylko dobrze :(... nie no powaznie to tak podstawa są krzywe. zle krzywe= zle powierzchnie. zly pomysl=kiepski model a tak sie patrze na twoje nadkole i juz to pierwsze wiedze a wystarczlo by zrobic cicle i przyciac delikatnie dopasowac i rebuildnąc. i bylo by ok inaczej bedzie zawse kiepsko. ale jedno tylko pamietaj """nigdy""" nie rob boku i dachu nie majac bocznej szyby choc oczywiscie mozna ale taka glupia podpowiedz dlaczego :). bo jak zrobisz i jedno i drugie to bedziesz sie meczyl z dopasowaniem szyby :D a to nie poly niada sie przestawic wertexow/pointów
Napisano 20 Grudzień 200420 l a ja chcialem tylko dobrze :(... (...) ej no, bo wyjdzie na to, że staram się być mądrzejszy niż jestem ;) już ciiiii... niech sCeleTon spokojnie modeluje a jak coś to wtedy pomożemy :) pozdrawiam
Napisano 21 Grudzień 200420 l jak gdzies bedziesz mial problem w ktoryms miejscu to wal do nas, to sie problem rozwiaze no niiii looozzzzzaaacccckkkk :D --edit-- z powodu zlego czytania i braku zrozumiania tekstu dodalem przecinek i "...do nas,to..."
Napisano 21 Grudzień 200420 l Autor matko dopiero wrocilem ze szkoly a tu tyle postow:) ciesze sie ze ktos mi chce pomoc:) z tego co przeczytalem najpierw nalezy robic powierzchnie bez przycinania ich dopiero jak juz wszystko bedzie dobrze ulozone dopasowane wtedy uzywac splita tak? bo glownie oto mi chodzi. wczesniej robiac metoda poligon po poligonie moglem wszsytko edytowac przycinac itp. w rhino to raczej nie przejdzie. czyli jeszcze raz: najprostrza technika to 2rails czy loft loft i split? najpierw dach szyby potem bok i dopiero zderzaki i maske? wiem ze najlpiej na swoich bledach poprobowac ale chcialbym miec juz mniej wiecej teorie za soba:) pozdro i wesolych swiat:)
Napisano 21 Grudzień 200420 l chyba chodzi ci o auta ... wiec ja zazwyczaj zaczynam od maski ... pozniej przod , nadkola, boki, pupa, dach, slupki, szyby ......... i detale :) pozdro
Napisano 21 Grudzień 200420 l no to zipper masz porblemy z szybami :D he natym wlasnie opierac sie bedzie prawie caly samochod choc to glupie ale ak jest bo szyby sa gladkie za reszta wlasnie na tym sie opiera. do tego samochodu sCeleTon ta kolejnosc co napisales jest najbardziej odpowiedznia ale oczywiscie do tego bo w innych "moze" powinna byc bo nadwozie moze sie opierac na innych elementach o jak np w tutorialu by suurland... wszystko opiera sie na blotnikach/nadkolach/zderzakach
Napisano 21 Grudzień 200420 l Autor ok zaraz zasiadam i robie dach maske i szyby i wrzuce moze dzisiaj i powiecie co zle:) dizkei za rady
Napisano 21 Grudzień 200420 l Autor moze zamkne juz temat i zaloze nowy z samochodem:) wiec do zobaczenia
Napisano 22 Styczeń 200520 l Autor no to po nieudanej probie zrobienia ladnego autka ucze sie po cichu dalej i szukam jakiegos fajnego autka ktory potrafilbym zrobic. w miedzyczasie uczylem sie tez robic lepsze flegi:) oto wynik. Nie wiem czemu zgrywalo sie to tak dlugo?:(( sprzet w miare a trwalo to prawie godzine:// PS.Sorki zapomnialem zaklikac 2 sided i dlatego takie tam czarne i material opony (palenia gumy bylo :D) mam jescze pytanie: jak zdrobic w photoshopie ten efekt dofa czy nie wiem jak to sie nazywa ze biel tak sie promieni:)) pozdro
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto