Gordy Napisano 16 Grudzień 2004 Napisano 16 Grudzień 2004 Rzeźbię obiekt 3D i doszedłem do punktu w którym "prościej" będzie wytłoczyć do środka innym obiektem niż "ręcznie" sie bawić. Czy jest w Maxie jakiekolwiek urządzenie (czyt. guziczek), które w tym pomaga? Dzięki za pomoc.
Piotr Dobosz Napisano 16 Grudzień 2004 Napisano 16 Grudzień 2004 tak jest cos takiego nazywa sie boolean:) jest w zakladce compound object:) pozdrawiam
Gordy Napisano 16 Grudzień 2004 Autor Napisano 16 Grudzień 2004 tak jest cos takiego nazywa sie boolean:) jest w zakladce compound object:) pozdrawiam Tak myślałem i robiłem różne konfiguracje ale tylko wycinało a nie wytłaczało. Jakie trzeba ustawić parametry?
Baton Napisano 16 Grudzień 2004 Napisano 16 Grudzień 2004 Nie rozumiem, jakto wytloczyc jeden obiekt do srodka drugiego ?
Gordy Napisano 17 Grudzień 2004 Autor Napisano 17 Grudzień 2004 Nie rozumiem, jakto wytloczyc jeden obiekt do srodka drugiego ? Powiedzmy, że mamy sześcian w boku którego chcemy wtłoczyć kulę. Innymi słowy tak aby część jednego z boków sześcianu była wklęsła o kształcie idealnej kuli.
flesz_gordon Napisano 17 Grudzień 2004 Napisano 17 Grudzień 2004 nizej sa "operation" tam ustawiasz metode boolenowania:)
Gordy Napisano 17 Grudzień 2004 Autor Napisano 17 Grudzień 2004 nizej sa "operation" tam ustawiasz metode boolenowania:) Ok, wyczaiłem. Chodzi o to, że obiekt wytłaczany musi być zamkniety. :)
Gość cesarks Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 witam, a w jaki sposób zrobić takie wytłoczenie: mam cieniutkiego box-a, wstawiam kulę, tak że box przecina ją na pół, jakiej funkcji uzyć, żeby w box-ie pozostało jedynie wytłoczenie po kuli, probowłaem juz wszystkich chyba kombinacji boolowskich, ale nie mogę zrobić takiego efektu wytłoczenia.
illy Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 boolean albo wymodelowac :) . Innymi słowy tak aby część jednego z boków sześcianu była wklęsła o kształcie idealnej kuli. W komputerze nigdy nie zrobisz idealnej kuli ;p
piotrek Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 W komputerze nigdy nie zrobisz idealnej kuli ;p A czemu?..
mentaller Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 zapewne każdy wie że każdy punkt ze ścianki idealnej kuli znajduje się w takiej samej odległości od środka bryły - w przypadku gdy kula w maxie jest stworzona ze skończonej ilości płaszczyzn (face'ów) osiągnięcie idealnej kuli jest po prostu niemożliwe ;]
piotrek Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 a gdy jest stoworzona z powierzchi NURBS? :p
illy Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 wszystkie obiekty geometryczne nie sa mozliwe do zrealizowania w naszym swiecie, to zawsze bedzie abstrakcja ;p
polka dot Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 nurbsy to krzywe :D a powierzchnie zrobione przez nurbsy są też z polygonów :D
piotrek Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 Chyba w twojej chacie :p Jak jest z krzywych, to jest z krzywych nie polygonów :D
polka dot Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 pokaż mi powierzchnię z krzywych, dostaniesz kopiącą z półobrotu statuetkę Chucka Norrisa :P
polka dot Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 terefere każda powierzchnia składa sie z trójkątów, a krzywe to tylko wyświetlanie :P
piotrek Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 W viewporcie, czy przy takich rendererach jak mental ray masz rację, jednak jakiś czas temu powstała pewna, opracowana przez korporację Pixar, specyfikacja rendererów o wdzięcznej nazwie Renderman. Renderery zbudowane na bazie tej specyfikacji tj. flagowy PRMAn są rendererami, które wręcz są stworzone dla NURBS'ów i działają na innej zasadzie. Obiekt NURBS taki jak sfera zawsze będzie gładziutki, bez żadnych skaz, bez żadnych krawędzi. Ale offtop się zrobił :) EOOT z mojej strony
deshu Napisano 19 Styczeń 2006 Napisano 19 Styczeń 2006 Chyba w twojej chacie :p Jak jest z krzywych, to jest z krzywych nie polygonów :D Tak ale krzywych polaczonych surfacem czyli facami:P Zeby byla idealna musialo by być nieskonczenie wiele vertexow a za razem facow, wiec to chyba nie mozliwe... przynajmniej moj komp nie daje rady:P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się