Skocz do zawartości

Wytłaczanie obiektu innym obiektem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Rzeźbię obiekt 3D i doszedłem do punktu w którym "prościej" będzie wytłoczyć do środka innym obiektem niż "ręcznie" sie bawić.

Czy jest w Maxie jakiekolwiek urządzenie (czyt. guziczek), które w tym pomaga?

Dzięki za pomoc.

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
tak jest cos takiego nazywa sie boolean:) jest w zakladce compound object:) pozdrawiam

Tak myślałem i robiłem różne konfiguracje ale tylko wycinało a nie wytłaczało. Jakie trzeba ustawić parametry?

Napisano
Nie rozumiem, jakto wytloczyc jeden obiekt do srodka drugiego ?

Powiedzmy, że mamy sześcian w boku którego chcemy wtłoczyć kulę. Innymi słowy tak aby część jednego z boków sześcianu była wklęsła o kształcie idealnej kuli.

Gość cesarks
Napisano

witam,

a w jaki sposób zrobić takie wytłoczenie:

mam cieniutkiego box-a, wstawiam kulę, tak że box przecina ją na pół,

jakiej funkcji uzyć, żeby w box-ie pozostało jedynie wytłoczenie po kuli,

probowłaem juz wszystkich chyba kombinacji boolowskich, ale nie mogę zrobić takiego efektu wytłoczenia.

Napisano

boolean albo wymodelowac :)

. Innymi słowy tak aby część jednego z boków sześcianu była wklęsła o kształcie idealnej kuli.

W komputerze nigdy nie zrobisz idealnej kuli ;p

Napisano

zapewne każdy wie że każdy punkt ze ścianki idealnej kuli znajduje się w takiej samej odległości od środka bryły - w przypadku gdy kula w maxie jest stworzona ze skończonej ilości płaszczyzn (face'ów) osiągnięcie idealnej kuli jest po prostu niemożliwe ;]

Napisano

W viewporcie, czy przy takich rendererach jak mental ray masz rację, jednak jakiś czas temu powstała pewna, opracowana przez korporację Pixar, specyfikacja rendererów o wdzięcznej nazwie Renderman. Renderery zbudowane na bazie tej specyfikacji tj. flagowy PRMAn są rendererami, które wręcz są stworzone dla NURBS'ów i działają na innej zasadzie. Obiekt NURBS taki jak sfera zawsze będzie gładziutki, bez żadnych skaz, bez żadnych krawędzi.

 

Ale offtop się zrobił :) EOOT z mojej strony

Napisano
Chyba w twojej chacie :p

Jak jest z krzywych, to jest z krzywych nie polygonów :D

 

Tak ale krzywych polaczonych surfacem czyli facami:P

Zeby byla idealna musialo by być nieskonczenie wiele vertexow a za razem facow, wiec to chyba nie mozliwe...

przynajmniej moj komp nie daje rady:P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności