Jump to content

Wytłaczanie obiektu innym obiektem


Gordy

Recommended Posts

Rzeźbię obiekt 3D i doszedłem do punktu w którym "prościej" będzie wytłoczyć do środka innym obiektem niż "ręcznie" sie bawić.

Czy jest w Maxie jakiekolwiek urządzenie (czyt. guziczek), które w tym pomaga?

Dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Nie rozumiem, jakto wytloczyc jeden obiekt do srodka drugiego ?

Powiedzmy, że mamy sześcian w boku którego chcemy wtłoczyć kulę. Innymi słowy tak aby część jednego z boków sześcianu była wklęsła o kształcie idealnej kuli.

Link to comment
Share on other sites

witam,

a w jaki sposób zrobić takie wytłoczenie:

mam cieniutkiego box-a, wstawiam kulę, tak że box przecina ją na pół,

jakiej funkcji uzyć, żeby w box-ie pozostało jedynie wytłoczenie po kuli,

probowłaem juz wszystkich chyba kombinacji boolowskich, ale nie mogę zrobić takiego efektu wytłoczenia.

Link to comment
Share on other sites

zapewne każdy wie że każdy punkt ze ścianki idealnej kuli znajduje się w takiej samej odległości od środka bryły - w przypadku gdy kula w maxie jest stworzona ze skończonej ilości płaszczyzn (face'ów) osiągnięcie idealnej kuli jest po prostu niemożliwe ;]

Link to comment
Share on other sites

W viewporcie, czy przy takich rendererach jak mental ray masz rację, jednak jakiś czas temu powstała pewna, opracowana przez korporację Pixar, specyfikacja rendererów o wdzięcznej nazwie Renderman. Renderery zbudowane na bazie tej specyfikacji tj. flagowy PRMAn są rendererami, które wręcz są stworzone dla NURBS'ów i działają na innej zasadzie. Obiekt NURBS taki jak sfera zawsze będzie gładziutki, bez żadnych skaz, bez żadnych krawędzi.

 

Ale offtop się zrobił :) EOOT z mojej strony

Link to comment
Share on other sites

Chyba w twojej chacie :p

Jak jest z krzywych, to jest z krzywych nie polygonów :D

 

Tak ale krzywych polaczonych surfacem czyli facami:P

Zeby byla idealna musialo by być nieskonczenie wiele vertexow a za razem facow, wiec to chyba nie mozliwe...

przynajmniej moj komp nie daje rady:P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy