Gordy Posted December 16, 2004 Share Posted December 16, 2004 Rzeźbię obiekt 3D i doszedłem do punktu w którym "prościej" będzie wytłoczyć do środka innym obiektem niż "ręcznie" sie bawić. Czy jest w Maxie jakiekolwiek urządzenie (czyt. guziczek), które w tym pomaga? Dzięki za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Dobosz Posted December 16, 2004 Share Posted December 16, 2004 tak jest cos takiego nazywa sie boolean:) jest w zakladce compound object:) pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gordy Posted December 16, 2004 Author Share Posted December 16, 2004 tak jest cos takiego nazywa sie boolean:) jest w zakladce compound object:) pozdrawiam Tak myślałem i robiłem różne konfiguracje ale tylko wycinało a nie wytłaczało. Jakie trzeba ustawić parametry? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baton Posted December 16, 2004 Share Posted December 16, 2004 Nie rozumiem, jakto wytloczyc jeden obiekt do srodka drugiego ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gordy Posted December 17, 2004 Author Share Posted December 17, 2004 Nie rozumiem, jakto wytloczyc jeden obiekt do srodka drugiego ? Powiedzmy, że mamy sześcian w boku którego chcemy wtłoczyć kulę. Innymi słowy tak aby część jednego z boków sześcianu była wklęsła o kształcie idealnej kuli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
flesz_gordon Posted December 17, 2004 Share Posted December 17, 2004 nizej sa "operation" tam ustawiasz metode boolenowania:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gordy Posted December 17, 2004 Author Share Posted December 17, 2004 nizej sa "operation" tam ustawiasz metode boolenowania:) Ok, wyczaiłem. Chodzi o to, że obiekt wytłaczany musi być zamkniety. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cesarks Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 witam, a w jaki sposób zrobić takie wytłoczenie: mam cieniutkiego box-a, wstawiam kulę, tak że box przecina ją na pół, jakiej funkcji uzyć, żeby w box-ie pozostało jedynie wytłoczenie po kuli, probowłaem juz wszystkich chyba kombinacji boolowskich, ale nie mogę zrobić takiego efektu wytłoczenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
illy Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 boolean albo wymodelowac :) . Innymi słowy tak aby część jednego z boków sześcianu była wklęsła o kształcie idealnej kuli. W komputerze nigdy nie zrobisz idealnej kuli ;p Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 W komputerze nigdy nie zrobisz idealnej kuli ;p A czemu?.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mentaller Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 zapewne każdy wie że każdy punkt ze ścianki idealnej kuli znajduje się w takiej samej odległości od środka bryły - w przypadku gdy kula w maxie jest stworzona ze skończonej ilości płaszczyzn (face'ów) osiągnięcie idealnej kuli jest po prostu niemożliwe ;] Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 a gdy jest stoworzona z powierzchi NURBS? :p Link to comment Share on other sites More sharing options...
illy Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 wszystkie obiekty geometryczne nie sa mozliwe do zrealizowania w naszym swiecie, to zawsze bedzie abstrakcja ;p Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 phii, aleś wypalił :p Link to comment Share on other sites More sharing options...
illy Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 zaprzecz w jakikolwiek sposob Link to comment Share on other sites More sharing options...
polka dot Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 nurbsy to krzywe :D a powierzchnie zrobione przez nurbsy są też z polygonów :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 Chyba w twojej chacie :p Jak jest z krzywych, to jest z krzywych nie polygonów :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
polka dot Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 pokaż mi powierzchnię z krzywych, dostaniesz kopiącą z półobrotu statuetkę Chucka Norrisa :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
polka dot Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 terefere każda powierzchnia składa sie z trójkątów, a krzywe to tylko wyświetlanie :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 W viewporcie, czy przy takich rendererach jak mental ray masz rację, jednak jakiś czas temu powstała pewna, opracowana przez korporację Pixar, specyfikacja rendererów o wdzięcznej nazwie Renderman. Renderery zbudowane na bazie tej specyfikacji tj. flagowy PRMAn są rendererami, które wręcz są stworzone dla NURBS'ów i działają na innej zasadzie. Obiekt NURBS taki jak sfera zawsze będzie gładziutki, bez żadnych skaz, bez żadnych krawędzi. Ale offtop się zrobił :) EOOT z mojej strony Link to comment Share on other sites More sharing options...
deshu Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 Chyba w twojej chacie :p Jak jest z krzywych, to jest z krzywych nie polygonów :D Tak ale krzywych polaczonych surfacem czyli facami:P Zeby byla idealna musialo by być nieskonczenie wiele vertexow a za razem facow, wiec to chyba nie mozliwe... przynajmniej moj komp nie daje rady:P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now