Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Rzeźbię obiekt 3D i doszedłem do punktu w którym "prościej" będzie wytłoczyć do środka innym obiektem niż "ręcznie" sie bawić.

Czy jest w Maxie jakiekolwiek urządzenie (czyt. guziczek), które w tym pomaga?

Dzięki za pomoc.

  • Odpowiedzi 21
  • Wyświetleń 3,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor
tak jest cos takiego nazywa sie boolean:) jest w zakladce compound object:) pozdrawiam

Tak myślałem i robiłem różne konfiguracje ale tylko wycinało a nie wytłaczało. Jakie trzeba ustawić parametry?

Napisano

Nie rozumiem, jakto wytloczyc jeden obiekt do srodka drugiego ?

Napisano
  • Autor
Nie rozumiem, jakto wytloczyc jeden obiekt do srodka drugiego ?

Powiedzmy, że mamy sześcian w boku którego chcemy wtłoczyć kulę. Innymi słowy tak aby część jednego z boków sześcianu była wklęsła o kształcie idealnej kuli.

Napisano
  • Autor
nizej sa "operation" tam ustawiasz metode boolenowania:)

Ok, wyczaiłem. Chodzi o to, że obiekt wytłaczany musi być zamkniety. :)

Napisano

witam,

a w jaki sposób zrobić takie wytłoczenie:

mam cieniutkiego box-a, wstawiam kulę, tak że box przecina ją na pół,

jakiej funkcji uzyć, żeby w box-ie pozostało jedynie wytłoczenie po kuli,

probowłaem juz wszystkich chyba kombinacji boolowskich, ale nie mogę zrobić takiego efektu wytłoczenia.

Napisano

boolean albo wymodelowac :)

. Innymi słowy tak aby część jednego z boków sześcianu była wklęsła o kształcie idealnej kuli.

W komputerze nigdy nie zrobisz idealnej kuli ;p

Napisano

zapewne każdy wie że każdy punkt ze ścianki idealnej kuli znajduje się w takiej samej odległości od środka bryły - w przypadku gdy kula w maxie jest stworzona ze skończonej ilości płaszczyzn (face'ów) osiągnięcie idealnej kuli jest po prostu niemożliwe ;]

Napisano

wszystkie obiekty geometryczne nie sa mozliwe do zrealizowania w naszym swiecie, to zawsze bedzie abstrakcja ;p

Napisano

Chyba w twojej chacie :p

Jak jest z krzywych, to jest z krzywych nie polygonów :D

Napisano

W viewporcie, czy przy takich rendererach jak mental ray masz rację, jednak jakiś czas temu powstała pewna, opracowana przez korporację Pixar, specyfikacja rendererów o wdzięcznej nazwie Renderman. Renderery zbudowane na bazie tej specyfikacji tj. flagowy PRMAn są rendererami, które wręcz są stworzone dla NURBS'ów i działają na innej zasadzie. Obiekt NURBS taki jak sfera zawsze będzie gładziutki, bez żadnych skaz, bez żadnych krawędzi.

 

Ale offtop się zrobił :) EOOT z mojej strony

Napisano
Chyba w twojej chacie :p

Jak jest z krzywych, to jest z krzywych nie polygonów :D

 

Tak ale krzywych polaczonych surfacem czyli facami:P

Zeby byla idealna musialo by być nieskonczenie wiele vertexow a za razem facow, wiec to chyba nie mozliwe...

przynajmniej moj komp nie daje rady:P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.