Napisano 16 Grudzień 200420 l Rzeźbię obiekt 3D i doszedłem do punktu w którym "prościej" będzie wytłoczyć do środka innym obiektem niż "ręcznie" sie bawić. Czy jest w Maxie jakiekolwiek urządzenie (czyt. guziczek), które w tym pomaga? Dzięki za pomoc.
Napisano 16 Grudzień 200420 l tak jest cos takiego nazywa sie boolean:) jest w zakladce compound object:) pozdrawiam
Napisano 16 Grudzień 200420 l Autor tak jest cos takiego nazywa sie boolean:) jest w zakladce compound object:) pozdrawiam Tak myślałem i robiłem różne konfiguracje ale tylko wycinało a nie wytłaczało. Jakie trzeba ustawić parametry?
Napisano 17 Grudzień 200420 l Autor Nie rozumiem, jakto wytloczyc jeden obiekt do srodka drugiego ? Powiedzmy, że mamy sześcian w boku którego chcemy wtłoczyć kulę. Innymi słowy tak aby część jednego z boków sześcianu była wklęsła o kształcie idealnej kuli.
Napisano 17 Grudzień 200420 l Autor nizej sa "operation" tam ustawiasz metode boolenowania:) Ok, wyczaiłem. Chodzi o to, że obiekt wytłaczany musi być zamkniety. :)
Napisano 18 Styczeń 200619 l witam, a w jaki sposób zrobić takie wytłoczenie: mam cieniutkiego box-a, wstawiam kulę, tak że box przecina ją na pół, jakiej funkcji uzyć, żeby w box-ie pozostało jedynie wytłoczenie po kuli, probowłaem juz wszystkich chyba kombinacji boolowskich, ale nie mogę zrobić takiego efektu wytłoczenia.
Napisano 18 Styczeń 200619 l boolean albo wymodelowac :) . Innymi słowy tak aby część jednego z boków sześcianu była wklęsła o kształcie idealnej kuli. W komputerze nigdy nie zrobisz idealnej kuli ;p
Napisano 18 Styczeń 200619 l zapewne każdy wie że każdy punkt ze ścianki idealnej kuli znajduje się w takiej samej odległości od środka bryły - w przypadku gdy kula w maxie jest stworzona ze skończonej ilości płaszczyzn (face'ów) osiągnięcie idealnej kuli jest po prostu niemożliwe ;]
Napisano 18 Styczeń 200619 l wszystkie obiekty geometryczne nie sa mozliwe do zrealizowania w naszym swiecie, to zawsze bedzie abstrakcja ;p
Napisano 18 Styczeń 200619 l nurbsy to krzywe :D a powierzchnie zrobione przez nurbsy są też z polygonów :D
Napisano 18 Styczeń 200619 l Chyba w twojej chacie :p Jak jest z krzywych, to jest z krzywych nie polygonów :D
Napisano 18 Styczeń 200619 l pokaż mi powierzchnię z krzywych, dostaniesz kopiącą z półobrotu statuetkę Chucka Norrisa :P
Napisano 18 Styczeń 200619 l terefere każda powierzchnia składa sie z trójkątów, a krzywe to tylko wyświetlanie :P
Napisano 18 Styczeń 200619 l W viewporcie, czy przy takich rendererach jak mental ray masz rację, jednak jakiś czas temu powstała pewna, opracowana przez korporację Pixar, specyfikacja rendererów o wdzięcznej nazwie Renderman. Renderery zbudowane na bazie tej specyfikacji tj. flagowy PRMAn są rendererami, które wręcz są stworzone dla NURBS'ów i działają na innej zasadzie. Obiekt NURBS taki jak sfera zawsze będzie gładziutki, bez żadnych skaz, bez żadnych krawędzi. Ale offtop się zrobił :) EOOT z mojej strony
Napisano 19 Styczeń 200619 l Chyba w twojej chacie :p Jak jest z krzywych, to jest z krzywych nie polygonów :D Tak ale krzywych polaczonych surfacem czyli facami:P Zeby byla idealna musialo by być nieskonczenie wiele vertexow a za razem facow, wiec to chyba nie mozliwe... przynajmniej moj komp nie daje rady:P
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto