Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Rzeźbię obiekt 3D i doszedłem do punktu w którym "prościej" będzie wytłoczyć do środka innym obiektem niż "ręcznie" sie bawić.

Czy jest w Maxie jakiekolwiek urządzenie (czyt. guziczek), które w tym pomaga?

Dzięki za pomoc.

  • Odpowiedzi 21
  • Wyświetleń 3,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor
tak jest cos takiego nazywa sie boolean:) jest w zakladce compound object:) pozdrawiam

Tak myślałem i robiłem różne konfiguracje ale tylko wycinało a nie wytłaczało. Jakie trzeba ustawić parametry?

Napisano

Nie rozumiem, jakto wytloczyc jeden obiekt do srodka drugiego ?

Napisano
  • Autor
Nie rozumiem, jakto wytloczyc jeden obiekt do srodka drugiego ?

Powiedzmy, że mamy sześcian w boku którego chcemy wtłoczyć kulę. Innymi słowy tak aby część jednego z boków sześcianu była wklęsła o kształcie idealnej kuli.

Napisano
  • Autor
nizej sa "operation" tam ustawiasz metode boolenowania:)

Ok, wyczaiłem. Chodzi o to, że obiekt wytłaczany musi być zamkniety. :)

Napisano

witam,

a w jaki sposób zrobić takie wytłoczenie:

mam cieniutkiego box-a, wstawiam kulę, tak że box przecina ją na pół,

jakiej funkcji uzyć, żeby w box-ie pozostało jedynie wytłoczenie po kuli,

probowłaem juz wszystkich chyba kombinacji boolowskich, ale nie mogę zrobić takiego efektu wytłoczenia.

Napisano

boolean albo wymodelowac :)

. Innymi słowy tak aby część jednego z boków sześcianu była wklęsła o kształcie idealnej kuli.

W komputerze nigdy nie zrobisz idealnej kuli ;p

Napisano

zapewne każdy wie że każdy punkt ze ścianki idealnej kuli znajduje się w takiej samej odległości od środka bryły - w przypadku gdy kula w maxie jest stworzona ze skończonej ilości płaszczyzn (face'ów) osiągnięcie idealnej kuli jest po prostu niemożliwe ;]

Napisano

wszystkie obiekty geometryczne nie sa mozliwe do zrealizowania w naszym swiecie, to zawsze bedzie abstrakcja ;p

Napisano

Chyba w twojej chacie :p

Jak jest z krzywych, to jest z krzywych nie polygonów :D

Napisano

pokaż mi powierzchnię z krzywych, dostaniesz kopiącą z półobrotu statuetkę Chucka Norrisa :P

Napisano

W viewporcie, czy przy takich rendererach jak mental ray masz rację, jednak jakiś czas temu powstała pewna, opracowana przez korporację Pixar, specyfikacja rendererów o wdzięcznej nazwie Renderman. Renderery zbudowane na bazie tej specyfikacji tj. flagowy PRMAn są rendererami, które wręcz są stworzone dla NURBS'ów i działają na innej zasadzie. Obiekt NURBS taki jak sfera zawsze będzie gładziutki, bez żadnych skaz, bez żadnych krawędzi.

 

Ale offtop się zrobił :) EOOT z mojej strony

Napisano
Chyba w twojej chacie :p

Jak jest z krzywych, to jest z krzywych nie polygonów :D

 

Tak ale krzywych polaczonych surfacem czyli facami:P

Zeby byla idealna musialo by być nieskonczenie wiele vertexow a za razem facow, wiec to chyba nie mozliwe...

przynajmniej moj komp nie daje rady:P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności