Gordy Napisano 16 Grudzień 2004 Share Napisano 16 Grudzień 2004 Rzeźbię obiekt 3D i doszedłem do punktu w którym "prościej" będzie wytłoczyć do środka innym obiektem niż "ręcznie" sie bawić. Czy jest w Maxie jakiekolwiek urządzenie (czyt. guziczek), które w tym pomaga? Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Dobosz Napisano 16 Grudzień 2004 Share Napisano 16 Grudzień 2004 tak jest cos takiego nazywa sie boolean:) jest w zakladce compound object:) pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordy Napisano 16 Grudzień 2004 Autor Share Napisano 16 Grudzień 2004 tak jest cos takiego nazywa sie boolean:) jest w zakladce compound object:) pozdrawiam Tak myślałem i robiłem różne konfiguracje ale tylko wycinało a nie wytłaczało. Jakie trzeba ustawić parametry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baton Napisano 16 Grudzień 2004 Share Napisano 16 Grudzień 2004 Nie rozumiem, jakto wytloczyc jeden obiekt do srodka drugiego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordy Napisano 17 Grudzień 2004 Autor Share Napisano 17 Grudzień 2004 Nie rozumiem, jakto wytloczyc jeden obiekt do srodka drugiego ? Powiedzmy, że mamy sześcian w boku którego chcemy wtłoczyć kulę. Innymi słowy tak aby część jednego z boków sześcianu była wklęsła o kształcie idealnej kuli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flesz_gordon Napisano 17 Grudzień 2004 Share Napisano 17 Grudzień 2004 nizej sa "operation" tam ustawiasz metode boolenowania:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordy Napisano 17 Grudzień 2004 Autor Share Napisano 17 Grudzień 2004 nizej sa "operation" tam ustawiasz metode boolenowania:) Ok, wyczaiłem. Chodzi o to, że obiekt wytłaczany musi być zamkniety. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość cesarks Napisano 18 Styczeń 2006 Share Napisano 18 Styczeń 2006 witam, a w jaki sposób zrobić takie wytłoczenie: mam cieniutkiego box-a, wstawiam kulę, tak że box przecina ją na pół, jakiej funkcji uzyć, żeby w box-ie pozostało jedynie wytłoczenie po kuli, probowłaem juz wszystkich chyba kombinacji boolowskich, ale nie mogę zrobić takiego efektu wytłoczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
illy Napisano 18 Styczeń 2006 Share Napisano 18 Styczeń 2006 boolean albo wymodelowac :) . Innymi słowy tak aby część jednego z boków sześcianu była wklęsła o kształcie idealnej kuli. W komputerze nigdy nie zrobisz idealnej kuli ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 18 Styczeń 2006 Share Napisano 18 Styczeń 2006 W komputerze nigdy nie zrobisz idealnej kuli ;p A czemu?.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mentaller Napisano 18 Styczeń 2006 Share Napisano 18 Styczeń 2006 zapewne każdy wie że każdy punkt ze ścianki idealnej kuli znajduje się w takiej samej odległości od środka bryły - w przypadku gdy kula w maxie jest stworzona ze skończonej ilości płaszczyzn (face'ów) osiągnięcie idealnej kuli jest po prostu niemożliwe ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 18 Styczeń 2006 Share Napisano 18 Styczeń 2006 a gdy jest stoworzona z powierzchi NURBS? :p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
illy Napisano 18 Styczeń 2006 Share Napisano 18 Styczeń 2006 wszystkie obiekty geometryczne nie sa mozliwe do zrealizowania w naszym swiecie, to zawsze bedzie abstrakcja ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 18 Styczeń 2006 Share Napisano 18 Styczeń 2006 phii, aleś wypalił :p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
illy Napisano 18 Styczeń 2006 Share Napisano 18 Styczeń 2006 zaprzecz w jakikolwiek sposob Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 18 Styczeń 2006 Share Napisano 18 Styczeń 2006 nurbsy to krzywe :D a powierzchnie zrobione przez nurbsy są też z polygonów :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 18 Styczeń 2006 Share Napisano 18 Styczeń 2006 Chyba w twojej chacie :p Jak jest z krzywych, to jest z krzywych nie polygonów :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 18 Styczeń 2006 Share Napisano 18 Styczeń 2006 pokaż mi powierzchnię z krzywych, dostaniesz kopiącą z półobrotu statuetkę Chucka Norrisa :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 18 Styczeń 2006 Share Napisano 18 Styczeń 2006 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 18 Styczeń 2006 Share Napisano 18 Styczeń 2006 terefere każda powierzchnia składa sie z trójkątów, a krzywe to tylko wyświetlanie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 18 Styczeń 2006 Share Napisano 18 Styczeń 2006 W viewporcie, czy przy takich rendererach jak mental ray masz rację, jednak jakiś czas temu powstała pewna, opracowana przez korporację Pixar, specyfikacja rendererów o wdzięcznej nazwie Renderman. Renderery zbudowane na bazie tej specyfikacji tj. flagowy PRMAn są rendererami, które wręcz są stworzone dla NURBS'ów i działają na innej zasadzie. Obiekt NURBS taki jak sfera zawsze będzie gładziutki, bez żadnych skaz, bez żadnych krawędzi. Ale offtop się zrobił :) EOOT z mojej strony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deshu Napisano 19 Styczeń 2006 Share Napisano 19 Styczeń 2006 Chyba w twojej chacie :p Jak jest z krzywych, to jest z krzywych nie polygonów :D Tak ale krzywych polaczonych surfacem czyli facami:P Zeby byla idealna musialo by być nieskonczenie wiele vertexow a za razem facow, wiec to chyba nie mozliwe... przynajmniej moj komp nie daje rady:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się