Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Postanowiłem w koncu wziaść się do roboty i chce zrobić miasto nad brzegiem morza (miasto jest mi potrzebne do całej animacji, ale o tym w przyszlośći) a wiec moj pierwszy problem do proporcje ;/

 

Nie wiem czy przypadkiem pozniej sie nie okaze ze góry bedą wielkośći ratusza ;/ dlatego chce tego uniknąc na początku zeby pozniej sie nie bawić...

 

Pare załączników poniżej ja juz mam pare uwag, ale czekam tez na wasze Pozdro :D

  • Odpowiedzi 34
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

no mysle ze to dobre miejsce ale to dopiero początek... jeszcze duzo roboty... :D

 

A miasto bedze wzorowane na Dubrovniku położonego w Chorwacji

Napisano

hehe ;]

 

wiec widze ze sie nie pomyliles co do dzialow bo myslalem ze bedzie to jakas scena ;]

 

arch. jednak to nie robienie ładnej scenki ;]

 

pozostaje zyczyc powodzenia ... bo ostatnio cos przycichł ten dzial

Napisano

Wiesz jak dzisiaj sobie to przemyślałem tak na trzezwo to moze faktycznie masz racje ;]... ale moze pojde w strony arch i bedzie dobrze :) a teraz do roboty!! :)

Napisano

pytasz o proporcje. na tym etapie można jedynie zasugerować byś zwrócił uwagę na skalę człowieka.

nie wiem czy masz cokolwiek wspólnego z architekturą i urbanistyką, czy tylko sie bawisz próbując stworzyć włąsną wizję miasta. Nie wiem też czy projektujesz coś na kształt idealnego miasta, czy chcesz stworzyć replikę jekiegoś istniejącego założenia. Potrzebne jest więcej informacji

Napisano

Jeśli chodzi o proporcje to, proponuję ustawić sobie odpowiednie jednostki w Max'ie i starać się robić wszystko w skali 1:1. 1 kondygnacja=2x wys. człowieka?? Chyba nie baudzo;) Powodzenia! Czeka Cię dużo pracy!

 

Pozdr!

Napisano

ojojjj... historyczna zabudowa przyrynkowa. wys człowieka średnio 175cm, wys pomieszczenia w świetle np parter. 350cm, inne kondygnacje 300, strop 20cm. Możliwe?? poza tym w przybliżeniu mówiłem, ale jak to bywa na forach internetowych zawsze ktoś sie przyczepi i nawet nie da własnej propozycji rozwiazania zauważonej nieptrawidłowości

pozdro.

Napisano

Proozak... a nie uspokaja;) Nie ma się co denerwować ;] Brałem pod uwagę normalną zbudowę, współczesną do tego, gdzie kondygnacja ma, jak pisze Marcin, ok. 260cm...

Napisano

nia ma uspakajać, tylko powodować zapotrzebowanie na ... ;]

spójrzcie na pikczer: "całość.jpg"

moje skojarzenia z historyczną zabudową przyrynkową nie są bezpodstawne, a tej daleko do mieszkań spółdzielczych.

Staram sie troszkę szerzej spojrzeć i jakby ktos powiedział, że wys kond= 1,5xludzik to raczej bym nie negował. wszystko zależy gdzie. stąd moje pytanie w poście sprzed 30 min odnośnie wyliczeń, czy "Możliwe??" Pomogę kolegą/koleżanką: "Możliwe" i to nawet sporo na to wskazuje

tyle z mojej strony

Wyluzowany, niezdenerwowany

Pr00zak

Napisano

charakterem ma się to nijak do budownictwa spółdzielczego.

 

stara zabudowa, 350 kondygnacje mieszkalne + przynajmniej 400 kondygnacja usługowa

Napisano

a tak mam jeszcze pytanie jak proponujecie robić np. kolumny i te wszystkie takie dodatkowe pirdolniczki charakterystyczne dla... renesansu czy tam czego :)

1. Robić tak jako jedność wszystko wychodzi z budynku (boxa) przez Extude czy kazdy element 2. box a następnie Extude, czy moze wogole wszystko w 3. Boxach, cylindrach i Spherach?? :)

 

Mysle ze ta 2 opcja jest najlepsza bo pozniej łatwo i szybko mozna walnąć teksturki... Ale czekam na TWOJĄ opinie :D

 

Jeszcze tej nocy postaram sie wrzucic pare uaktualnien :)

Napisano

Juz zaprojektowałem 1 typ domku, baszte, i robie kosciol (wiem ze jeszcze nie wygląda, poza tym bede musiał go chyba zmniejszyć bo sie niemieści)

 

A proporcje jak na razie 0,75 człowieka= 1 piętro

Napisano

woow Grifi_ pojechales po bandzie stary i to ostro.

w oku mi cos zakulo

brr, dreszcz mnie przeszyl po plecach

chyba wylacze monitor na chwile bo mi sie cos w nim zepsuje :)

 

moglbys ten watek przeniesc do Vip,..bo to cos nie ma przecie nic wspolnego z Architektura na moj gust.

 

az sam sie sobie dziwie ze mnie jeszcze nie ponioslo..hmm

 

FotoAs

Napisano
moglbys ten watek przeniesc do Vip,..bo to cos nie ma przecie nic wspolnego z Architektura na moj gust.FotoAs

 

ja się powstrzymałem, ale powiem tylko... Exactly

Napisano

a tak mam jeszcze pytanie jak proponujecie robić np. kolumny i te wszystkie takie dodatkowe pirdolniczki charakterystyczne dla... renesansu czy tam czego :)

1. Robić tak jako jedność wszystko wychodzi z budynku (boxa) przez Extude czy kazdy element 2. box a następnie Extude, czy moze wogole wszystko w 3. Boxach, cylindrach i Spherach?? :)

 

Mysle ze ta 2 opcja jest najlepsza bo pozniej łatwo i szybko mozna walnąć teksturki... Ale czekam na TWOJĄ opinie :D

Napisano

Dobra troche sie obijałem ale wszystko idzie do przodu ;)

Jakieś uwagi, moze pomysł jak szybko i latwo stworzyć zdobienia do kościoła...

Napisano

Jak dla mnie to coś jest dziwne...

Nijak mi nie przypomina rzeczywistości...

Chyba że tak miało byc...

Kościół za niski za szeroki, za mały..

A jak tak wygląda Dubrownik to jesteśw błędzie... To miasto wygląda zupełnie inaczej.

Nie podoba mi się ta praca w ogóle...:(

Napisano

Nie wiem co o tym myśleć, bo na razie to są praktycznie same primitives poukładane w jakieś budynkopodobne formy ;). Weź jakieś tekstury zrób porządne. A na razie wygląda ok...

Napisano

prabab no to powiedz jak ty robisz zeby było zajebiście a nie primitivnie!? Po co mam robić dalej błedy jak mozna je naprawić..

 

Ja tworze boxa a pozniej jade extude... moze da sie prościej i jest lepszy efekt?? :D

 

Pozdro

Napisano

Mam problem bo nie wiem jak dopasować tekstury do poszczegolnych częsci budynków...

 

Użyłem multi/sub-object i nie wiem jak np. oddzielić dach od reszty moze coś jeszcze oprocz Unwrap UVW

Napisano

taki schemat:

w surface properties editable mesha rozdzielasz poligony na material ID:

sciana - ID 1

dach - ID 2

daj dwa modifiery "uvw map", jeden z map channel 1, drugi 2, np. z box mapping o wymiarach takich jak ma twoja tekstura (jak masz metr cegiel na teksturze, daj length/width/height metr).

w material edytorze, w multisub podmateriale numer 1 (sciana), rob bitmapy z map channel 1 (w bitmap properties).

w podmateriale numer 2, odpowiednio rob bitmapy z map channel 2.

 

a w budowlach sie chyba wymiary nie zgadzaja, to jest zamierzone?

Napisano

robie tak jak napisałaś ale jak przełanczam sie miedzy "uvw map" to wszystko sie pieprzy i zazwyczaj wyświetla tylko jendą mape a druga jes zryta (id2) ;/

Napisano

Dobra inaczej sobie poradziłem wszystko dałem na jedną mape a pozniej oddzielałem ;]

 

A oto efekty... ale jeszcze pare rzeczy trzeba poprawić i zmapować reszte :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności