Posted January 1, 200520 yr Witam. Czy ktos z was zna jakis tutorial opisujacy od poczatku do konca stworzenie bardzo malej, krotkiej gry najlepiej rpg? zarowno od strony programistycznej i graficznej ? tak zeby bylo wiadomo od czego sie zaczyna chcac napisac taka gre itp?
January 2, 200520 yr Ponoć są takie tutki na uniwerku, na informatyce. ;P Właśnie oglądam Bruce Allmighty (Live is just?).
January 2, 200520 yr tutka nie znajdziesz ale mozesz kupic lub poszukac w p2p ksiazki. Raczej nie beda tam opisane kolejne etapy tworzenia przykladowej gry a raczej techniki jej wykonania. Najlepiej to poszukac paru ksiazek wzajemnie sie uzupelniajacych... pozdro...
January 2, 200520 yr kiedys bylo cos takiego w bazecie secret service, wydawala ona jakies takie kompendium i tam bylo jak zrobic arkanoida bodajze! chesz, moge zeskanowac ;0.
January 2, 200520 yr jesli chodzi o tutoriale i artykuly, to polecam http://www.gamedev.net/ i http://www.flipcode.com/, wiele spraw tez http://www.talula.demon.co.uk/allegro/ upraszcza (pozniej moze byc ograniczeniem, ale na poczatek ta biblioteka to super sprawa).
January 4, 200520 yr Author allegro to jednak nie to co mnie interesuje ;] Bardziej OpenGL ale to jest wyzsza szkola jazdy ;]
January 4, 200520 yr poszukaj w googlu pod haslem rpgmaker czy cus takiego wiem ze duzo ludzi sie tym bawi [edit] chyba ze chcesz sie uczyc programowac w c, to wtedy chyba najlatwiej od tekstowego rpg zaczac chyba.
January 31, 200520 yr Ja kiedyś bawiłem się w RPG makerze i bardzo polecam. http://www.rpgmaker.pwii.pl/?co=download&typ=programy
February 16, 200520 yr Author rpgmaker to nie jest to co mnie satysfakcjonuje ;] a c/c++ uczylem se kiedys, tyle ze do robienia fajnych gier trzeba znac direct3d albo najlepiej Opengl`a, a to juz jest wyzsza szkola jazdy.. dlatego szukam tutka, ktory pomoze zaczac, i zrozumiec te techniki. Wszystkie inne ktore dotychczas czytalem ( opengl direct 3d ) byly przeznaczone do juz nieco wtajemniczonych osob... pozdro
February 16, 200520 yr "uczyłem się kiedyś" ale rozumiem, że nie nauczyłeś :). W większości tutków o ogl i d3d wymagana jest znajomość podstaw WinAPI ale na dłuższą metę podstawy nie wystarczą, dlatego polecam książke Charles Petzold "Programowanie Windows". Kiedyś wogóle nie rozumiałem o co chodzi w tych wszystkich tutkach o ogl i d3d a teraz aż się chce czytać, gdy wszystko jest jasne :). A jeśli "uczyłeś się kiedyś" i się nie nauczyłeś nawet, żeby zrozumieć powyższą ksiązkę to zalecam rozpoczęcie nauki od nowa :) Mimo wszystko, życzę powodzenia...
Create an account or sign in to comment