max_1989 Napisano 2 Styczeń 2005 Napisano 2 Styczeń 2005 Witam wszystkich być może niektórzy mnie kojarzą z wipa scena 3d: "pracownia komputerowa", chciałbym zrobić animacje i powoli się do tego przymierzam i mam kilka pytań odnośnie tego wszystkiego. 1. Mam już ułożony plan co i jak. Narysowałem taki skromny story board i bende się nim kierował. 2. Poniższy obrazek renderował mi się 38 min. Jest tam zaledwie 10 tys. poly dojedzie do tego komputer z dwoma postaciami, łacznie te obiekty mają ok. 140 tys. poly do tego jeszcze dojdzie postać główna (chłopak) który też zapewne pochłonie troche poly. - Jak skrócić czas animacji słyszałem od niektórych, że np. można GI zastąpić jakimiś mapkami co by zapewne skróciło czas renderingu. 3. Jeśli chodzi o postprodukcję odradzano mi combusion z powodu, że niby byłby zbyt skomplikowany, natomiast polecano mi Adobe Premiere. Co lepsze? 4. Prosiłbym o linki do wszelkiego rodzaju źródeł związanych z animacją postaci (mimika, ruchy [rig....]). [wiem o tym, że jest to (niby) w internecie ale nie mogę jakoś znaleść nic konkretnego :/. Czekam na odpowiedzi :].
nielot007 Napisano 2 Styczeń 2005 Napisano 2 Styczeń 2005 na max.pl masz tutek do character studio i chyyba tez do bonnes:D:D
La R Napisano 2 Styczeń 2005 Napisano 2 Styczeń 2005 Adobe Premiere ma mało opcji jeżeli chodzi o efekty, z założenia jest to program do monatrzu scen dodania dżwięku etc.Ja osobiście polecam Combustiona lub Shake lub After Effects, akurat Combustion jest z tych trzech najłatwiejszy
max_1989 Napisano 3 Styczeń 2005 Autor Napisano 3 Styczeń 2005 I kolejne pytania: 1. Jeśli chodzi o combustion to czy wrzuca się tam projekt z 3ds max czy bezpośrednio wyrenderowany i już się tylko montuje i dodaje efekty? 2. Jeśli chodzi o animacje chciałbym zmieścić się w max. 3 minutach. Jednak potrzebuje pewnych informacji 1 klatka ilu sekundom się równa? Powiedzmy że jedna klatka będzie mi się renderowała ok. 1 godziny czy według was jest możliwe wyrenderowanie takiej animacji? (pod względem praktycznym :], a nie teorytycznym :]). 3. Jeszcze bym prosił o odpowiedz jak skrócić czas animacji. Tak na marginesie udało mi się skrócić póki co maksymalnie do 17 min. tą scene co teraz widać, jednak jeszcze kombinuje, dzisiaj zamieszcze efekty.
F/X Napisano 3 Styczeń 2005 Napisano 3 Styczeń 2005 1. Wrzuca się gotowy film. 2. Co do trzech minut to napewno się zmieścisz :) Na początek proponuje 10 s. to niby niewiele ale jednak ogromna ilość pracy. No niestety, 1 klatka w 1 godzinę to o wiele za dużo. Wyłącz gi i daj w scenie góra 5 świateł z "shadow map". 3. Wywal wszystkie niepotrzebne sceny :P p.s Przykro mi ale w internecie znajdziesz tylko rzyczy typu: "Jak riggować" albo "obsługa track view". Niestety animacji trzeba się samemu nauczyć (dlatego jest to takie piekielnie trudne)
max_1989 Napisano 3 Styczeń 2005 Autor Napisano 3 Styczeń 2005 Tak jak obiecywałem daje update poniżej trzy rendery, może doradzicie jakieś "magiczne opcje" które bardzo skrócą czas renderu. render 1: czas: 27 min rozdzielczość: 712x323 (70mm Panavision) ilośc poly: 10115 USTAWIENIA RENDERA: 1. Image Sampler - Adaptibe subdivision Min. rate = -1 max. rate = 1 Threshold = 0,1 Multipass = + Rand = - - Object Outline + 2. Indirect illumination (GI) - Irradiance map min. rate = -3 max. rate = -2 Clr thresh = 0,4 Nrm thresh = 0,5 Dist thresh = 0,1 HSph. subdivs = 70 Interp. samples = 40 - First diffuse bounce multiplier = 2,0 - secondary bounces multiplier = 1,0 3. Envirioment multiplier = 1 none map 4. QMC Sampler - Adaptation by effect on final result Amount = 1 - Adaptation by sample values Amount = 0,75 Min samples = 15 Noise threshold = 0,005 render 2: czas: 17 min rozdzielczość: 712x323 (70mm Panavision) ilośc poly: 10115 USTAWIENIA RENDERA: 1. Image Sampler - Adaptibe subdivision Min. rate = -2 max. rate = 0 Threshold = 0,1 Multipass = + Rand = - - Object Outline + 2. Indirect illumination (GI) - Irradiance map min. rate = -3 max. rate = -2 Clr thresh = 0,4 Nrm thresh = 0,5 Dist thresh = 0,1 HSph. subdivs = 50 Interp. samples = 40 - First diffuse bounce multiplier = 2,0 - secondary bounces multiplier = 1,0 3. Envirioment multiplier = 1 none map 4. QMC Sampler - Adaptation by effect on final result Amount = 1 - Adaptation by sample values Amount = 0,75 Min samples = 15 Noise threshold = 0,005 render 3: czas: 25 min rozdzielczość: 712x323 (70mm Panavision) ilośc poly: 10115 USTAWIENIA RENDERA: 1. Image Sampler - Adaptibe subdivision Min. rate = -2 max. rate = 1 Threshold = 0,1 Multipass = + Rand = - - Object Outline + 2. Indirect illumination (GI) - Irradiance map min. rate = -4 max. rate = -3 Clr thresh = 0,4 Nrm thresh = 0,5 Dist thresh = 0,1 HSph. subdivs = 50 Interp. samples = 40 - First diffuse bounce multiplier = 2,0 - secondary bounces multiplier = 1,0 3. Envirioment multiplier = 1 none map 4. QMC Sampler - Adaptation by effect on final result Amount = 1 - Adaptation by sample values Amount = 0,75 Min samples = 15 Noise threshold = 0,005
max_1989 Napisano 3 Styczeń 2005 Autor Napisano 3 Styczeń 2005 I kilka uwag oraz pytań: 1. Scena którą widzicie ma zaledwie 10 tys. poly dojdzie do tego komputer wraz z dwoma robotami tzn. łącznie te obiekty mają 100 tys. poly dodać do tego pokój który 10 tys. poly, i jeszcze postać jedna (ewentualnie dwie). No więc czas rendera zapewne znaczenie się wydłuży :/. 2. Pytam po raz kolejny :] ile w końcu jedna klatka ma sekund? chciałbym mniej więcej obliczyć ile będzie mógł trwać render :].
F/X Napisano 3 Styczeń 2005 Napisano 3 Styczeń 2005 1.Wyłącz GI. Zasymulój efekt Gi dając kilka omni w różnych miejscach. 2.30 klatek=1 s. 3. 10 000 poly!!! Zapomnij, zmniejsz do góra 20 000 Jeżeli to zrobisz to czas powinien spaść do około 12 min.
max_1989 Napisano 3 Styczeń 2005 Autor Napisano 3 Styczeń 2005 1. 30 klatek = 1s :/ to bardzo niedobrze coś mi się nie wydaje żeby to była prawda no ale nie znam się :/ 2. Wydaje mi się że lepiej gdy jest 10 000 poly zamiast 20 000 :]. No ale może na tym tez sie nie znam :).
Baldack Napisano 3 Styczeń 2005 Napisano 3 Styczeń 2005 tak wogoole to wystarczy jak jest 24-25 kaltek na sekunde
masater Napisano 3 Styczeń 2005 Napisano 3 Styczeń 2005 filmy kinowe sa najczęściej wyświetlane z predkością ~25fps czyli w tym wypadku 25klatek = 1 sec. i nie mów że niemożliwe bo tak jest :)
asblaze Napisano 3 Styczeń 2005 Napisano 3 Styczeń 2005 Boshe... co wy piszcecie.... Częstotliwosć Kinowa... 24fps PAL...... 25fps NTSC.... 29,93fps czyli w sumie 30fps HOWGH Osobiście radze Ci renderowac w 25 bo standart NTSC nie jest raczej popularny w polsce jak i państwach ościennych oraz żeby Cie było stać na przygotowanie filmu do kina w 2k. Pozdrawiam
illy Napisano 5 Styczeń 2005 Napisano 5 Styczeń 2005 Częstotliwosć Kinowa... 24fps PAL...... 25fps NTSC.... 29,93fps czyli w sumie 30fps RACJA Ale ja bym renderowal w osobnej scenie cos ruchomego w celu znalezienia zlotej predkosci fps i pokombinowal z predkosciami, bo mozna i zejsc do 20 a nie bedzie za bardzo szarpac. A jesli to nie odpowiada to przedzial 23-25, wiecej raczej niepotrzeba, szczegolnie z musisz to renderowac Mysle ze powinienes tez rednerowac do bmp czy innych still'ow, niz od razu avi i pozniej to posklejac, przynajmniej jak ci komp padnie to nie zniknie robota z ostatnich 4 godzin renderingu 15 klatek [itd itp] Mam nadzieje ze wiesz gdzie zmienic ilosc klatek na sekunde? 10 000 poly!!! Zapomnij, zmniejsz do góra 20 000 Jemu zapewne chodzilo o 100.000 poly :) [chyba ze ja sie myle] Jeszcze bym prosił o odpowiedz jak skrócić czas animacji. Tak na marginesie udało mi się skrócić póki co maksymalnie do 17 min. tą scene co teraz widać, jednak jeszcze kombinuje, dzisiaj zamieszcze efekty. Pozniej w programach do edycji nieliniowej mozesz obciac klipy z niepotrzebnych scen, wyciac jakies czesci, przyspieszyc-zwolnic itd, w ten sposob mozesz skrocic klip nawet do 20 sekund :) i bedzie on czytelny 2. Jeśli chodzi o animacje chciałbym zmieścić się w max. 3 minutach. Jednak potrzebuje pewnych informacji 1 klatka ilu sekundom się równa? Powiedzmy że jedna klatka będzie mi się renderowała ok. 1 godziny czy według was jest możliwe wyrenderowanie takiej animacji? (pod względem praktycznym :], a nie teorytycznym :]). jedna klatka = jedna godzina jedna sekunda = od.23.do.25 godzin 3 minuty filmu = 180 x [od.23.do.25] = ołmajgad chyba ze masz czas i checi
asblaze Napisano 5 Styczeń 2005 Napisano 5 Styczeń 2005 Uwaga z klatkami Illa jest bardzo cenna... od momentu jak mi sie po 8 godzinach renderu avik walną renderuje tylko do klatek. Za to musisz się zastanowić, co renderowac w BMP a co do TGA z alfakanałem ;)
Gość henieq Napisano 5 Styczeń 2005 Napisano 5 Styczeń 2005 jak bardzo w BMP sie rozni od TIFF ? After Effects importuje serie obrazkow jako animacje bez potrzeby skladania tego, [tylko nie pamietam jak to sie robi :)]
illy Napisano 5 Styczeń 2005 Napisano 5 Styczeń 2005 duzo programow laduje stripped avi czy jakos tak, zaraz poszukam cos na ten temat
La R Napisano 6 Styczeń 2005 Napisano 6 Styczeń 2005 wystarczy że każda klatka będzie miała swój numer np. pokoj01, pokoj02... itd. większość programów takich jak Combustion czy AfterEffects od razu laduje wszystkie klatki bez konieczności i zaznaczania wszystkich, wprzeciwnym wypadku klikasz klatke nr 2 potem trzymając shift ostatnią, a następnie trzymając ctrl pierwsza i powinno grać :)
max_1989 Napisano 7 Styczeń 2005 Autor Napisano 7 Styczeń 2005 Dziękuje za komentarz bardzo pomogły i się napewno przydadzą od jutra biore się za rig, zobaczymy jak pójdzie :).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się