Napisano 2 Styczeń 200520 l Witam wszystkich być może niektórzy mnie kojarzą z wipa scena 3d: "pracownia komputerowa", chciałbym zrobić animacje i powoli się do tego przymierzam i mam kilka pytań odnośnie tego wszystkiego. 1. Mam już ułożony plan co i jak. Narysowałem taki skromny story board i bende się nim kierował. 2. Poniższy obrazek renderował mi się 38 min. Jest tam zaledwie 10 tys. poly dojedzie do tego komputer z dwoma postaciami, łacznie te obiekty mają ok. 140 tys. poly do tego jeszcze dojdzie postać główna (chłopak) który też zapewne pochłonie troche poly. - Jak skrócić czas animacji słyszałem od niektórych, że np. można GI zastąpić jakimiś mapkami co by zapewne skróciło czas renderingu. 3. Jeśli chodzi o postprodukcję odradzano mi combusion z powodu, że niby byłby zbyt skomplikowany, natomiast polecano mi Adobe Premiere. Co lepsze? 4. Prosiłbym o linki do wszelkiego rodzaju źródeł związanych z animacją postaci (mimika, ruchy [rig....]). [wiem o tym, że jest to (niby) w internecie ale nie mogę jakoś znaleść nic konkretnego :/. Czekam na odpowiedzi :].
Napisano 2 Styczeń 200520 l Adobe Premiere ma mało opcji jeżeli chodzi o efekty, z założenia jest to program do monatrzu scen dodania dżwięku etc.Ja osobiście polecam Combustiona lub Shake lub After Effects, akurat Combustion jest z tych trzech najłatwiejszy
Napisano 3 Styczeń 200520 l Autor I kolejne pytania: 1. Jeśli chodzi o combustion to czy wrzuca się tam projekt z 3ds max czy bezpośrednio wyrenderowany i już się tylko montuje i dodaje efekty? 2. Jeśli chodzi o animacje chciałbym zmieścić się w max. 3 minutach. Jednak potrzebuje pewnych informacji 1 klatka ilu sekundom się równa? Powiedzmy że jedna klatka będzie mi się renderowała ok. 1 godziny czy według was jest możliwe wyrenderowanie takiej animacji? (pod względem praktycznym :], a nie teorytycznym :]). 3. Jeszcze bym prosił o odpowiedz jak skrócić czas animacji. Tak na marginesie udało mi się skrócić póki co maksymalnie do 17 min. tą scene co teraz widać, jednak jeszcze kombinuje, dzisiaj zamieszcze efekty.
Napisano 3 Styczeń 200520 l 1. Wrzuca się gotowy film. 2. Co do trzech minut to napewno się zmieścisz :) Na początek proponuje 10 s. to niby niewiele ale jednak ogromna ilość pracy. No niestety, 1 klatka w 1 godzinę to o wiele za dużo. Wyłącz gi i daj w scenie góra 5 świateł z "shadow map". 3. Wywal wszystkie niepotrzebne sceny :P p.s Przykro mi ale w internecie znajdziesz tylko rzyczy typu: "Jak riggować" albo "obsługa track view". Niestety animacji trzeba się samemu nauczyć (dlatego jest to takie piekielnie trudne)
Napisano 3 Styczeń 200520 l Autor Tak jak obiecywałem daje update poniżej trzy rendery, może doradzicie jakieś "magiczne opcje" które bardzo skrócą czas renderu. render 1: czas: 27 min rozdzielczość: 712x323 (70mm Panavision) ilośc poly: 10115 USTAWIENIA RENDERA: 1. Image Sampler - Adaptibe subdivision Min. rate = -1 max. rate = 1 Threshold = 0,1 Multipass = + Rand = - - Object Outline + 2. Indirect illumination (GI) - Irradiance map min. rate = -3 max. rate = -2 Clr thresh = 0,4 Nrm thresh = 0,5 Dist thresh = 0,1 HSph. subdivs = 70 Interp. samples = 40 - First diffuse bounce multiplier = 2,0 - secondary bounces multiplier = 1,0 3. Envirioment multiplier = 1 none map 4. QMC Sampler - Adaptation by effect on final result Amount = 1 - Adaptation by sample values Amount = 0,75 Min samples = 15 Noise threshold = 0,005 render 2: czas: 17 min rozdzielczość: 712x323 (70mm Panavision) ilośc poly: 10115 USTAWIENIA RENDERA: 1. Image Sampler - Adaptibe subdivision Min. rate = -2 max. rate = 0 Threshold = 0,1 Multipass = + Rand = - - Object Outline + 2. Indirect illumination (GI) - Irradiance map min. rate = -3 max. rate = -2 Clr thresh = 0,4 Nrm thresh = 0,5 Dist thresh = 0,1 HSph. subdivs = 50 Interp. samples = 40 - First diffuse bounce multiplier = 2,0 - secondary bounces multiplier = 1,0 3. Envirioment multiplier = 1 none map 4. QMC Sampler - Adaptation by effect on final result Amount = 1 - Adaptation by sample values Amount = 0,75 Min samples = 15 Noise threshold = 0,005 render 3: czas: 25 min rozdzielczość: 712x323 (70mm Panavision) ilośc poly: 10115 USTAWIENIA RENDERA: 1. Image Sampler - Adaptibe subdivision Min. rate = -2 max. rate = 1 Threshold = 0,1 Multipass = + Rand = - - Object Outline + 2. Indirect illumination (GI) - Irradiance map min. rate = -4 max. rate = -3 Clr thresh = 0,4 Nrm thresh = 0,5 Dist thresh = 0,1 HSph. subdivs = 50 Interp. samples = 40 - First diffuse bounce multiplier = 2,0 - secondary bounces multiplier = 1,0 3. Envirioment multiplier = 1 none map 4. QMC Sampler - Adaptation by effect on final result Amount = 1 - Adaptation by sample values Amount = 0,75 Min samples = 15 Noise threshold = 0,005
Napisano 3 Styczeń 200520 l Autor I kilka uwag oraz pytań: 1. Scena którą widzicie ma zaledwie 10 tys. poly dojdzie do tego komputer wraz z dwoma robotami tzn. łącznie te obiekty mają 100 tys. poly dodać do tego pokój który 10 tys. poly, i jeszcze postać jedna (ewentualnie dwie). No więc czas rendera zapewne znaczenie się wydłuży :/. 2. Pytam po raz kolejny :] ile w końcu jedna klatka ma sekund? chciałbym mniej więcej obliczyć ile będzie mógł trwać render :].
Napisano 3 Styczeń 200520 l 1.Wyłącz GI. Zasymulój efekt Gi dając kilka omni w różnych miejscach. 2.30 klatek=1 s. 3. 10 000 poly!!! Zapomnij, zmniejsz do góra 20 000 Jeżeli to zrobisz to czas powinien spaść do około 12 min.
Napisano 3 Styczeń 200520 l Autor 1. 30 klatek = 1s :/ to bardzo niedobrze coś mi się nie wydaje żeby to była prawda no ale nie znam się :/ 2. Wydaje mi się że lepiej gdy jest 10 000 poly zamiast 20 000 :]. No ale może na tym tez sie nie znam :).
Napisano 3 Styczeń 200520 l filmy kinowe sa najczęściej wyświetlane z predkością ~25fps czyli w tym wypadku 25klatek = 1 sec. i nie mów że niemożliwe bo tak jest :)
Napisano 3 Styczeń 200520 l Boshe... co wy piszcecie.... Częstotliwosć Kinowa... 24fps PAL...... 25fps NTSC.... 29,93fps czyli w sumie 30fps HOWGH Osobiście radze Ci renderowac w 25 bo standart NTSC nie jest raczej popularny w polsce jak i państwach ościennych oraz żeby Cie było stać na przygotowanie filmu do kina w 2k. Pozdrawiam
Napisano 5 Styczeń 200520 l Częstotliwosć Kinowa... 24fps PAL...... 25fps NTSC.... 29,93fps czyli w sumie 30fps RACJA Ale ja bym renderowal w osobnej scenie cos ruchomego w celu znalezienia zlotej predkosci fps i pokombinowal z predkosciami, bo mozna i zejsc do 20 a nie bedzie za bardzo szarpac. A jesli to nie odpowiada to przedzial 23-25, wiecej raczej niepotrzeba, szczegolnie z musisz to renderowac Mysle ze powinienes tez rednerowac do bmp czy innych still'ow, niz od razu avi i pozniej to posklejac, przynajmniej jak ci komp padnie to nie zniknie robota z ostatnich 4 godzin renderingu 15 klatek [itd itp] Mam nadzieje ze wiesz gdzie zmienic ilosc klatek na sekunde? 10 000 poly!!! Zapomnij, zmniejsz do góra 20 000 Jemu zapewne chodzilo o 100.000 poly :) [chyba ze ja sie myle] Jeszcze bym prosił o odpowiedz jak skrócić czas animacji. Tak na marginesie udało mi się skrócić póki co maksymalnie do 17 min. tą scene co teraz widać, jednak jeszcze kombinuje, dzisiaj zamieszcze efekty. Pozniej w programach do edycji nieliniowej mozesz obciac klipy z niepotrzebnych scen, wyciac jakies czesci, przyspieszyc-zwolnic itd, w ten sposob mozesz skrocic klip nawet do 20 sekund :) i bedzie on czytelny 2. Jeśli chodzi o animacje chciałbym zmieścić się w max. 3 minutach. Jednak potrzebuje pewnych informacji 1 klatka ilu sekundom się równa? Powiedzmy że jedna klatka będzie mi się renderowała ok. 1 godziny czy według was jest możliwe wyrenderowanie takiej animacji? (pod względem praktycznym :], a nie teorytycznym :]). jedna klatka = jedna godzina jedna sekunda = od.23.do.25 godzin 3 minuty filmu = 180 x [od.23.do.25] = ołmajgad chyba ze masz czas i checi
Napisano 5 Styczeń 200520 l Uwaga z klatkami Illa jest bardzo cenna... od momentu jak mi sie po 8 godzinach renderu avik walną renderuje tylko do klatek. Za to musisz się zastanowić, co renderowac w BMP a co do TGA z alfakanałem ;)
Napisano 5 Styczeń 200520 l jak bardzo w BMP sie rozni od TIFF ? After Effects importuje serie obrazkow jako animacje bez potrzeby skladania tego, [tylko nie pamietam jak to sie robi :)]
Napisano 5 Styczeń 200520 l duzo programow laduje stripped avi czy jakos tak, zaraz poszukam cos na ten temat
Napisano 6 Styczeń 200520 l wystarczy że każda klatka będzie miała swój numer np. pokoj01, pokoj02... itd. większość programów takich jak Combustion czy AfterEffects od razu laduje wszystkie klatki bez konieczności i zaznaczania wszystkich, wprzeciwnym wypadku klikasz klatke nr 2 potem trzymając shift ostatnią, a następnie trzymając ctrl pierwsza i powinno grać :)
Napisano 7 Styczeń 200520 l Autor Dziękuje za komentarz bardzo pomogły i się napewno przydadzą od jutra biore się za rig, zobaczymy jak pójdzie :).
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto