j3d1 Napisano 14 Kwiecień 2003 Napisano 14 Kwiecień 2003 Ludzie, pilnie poczebuje zrobic efekt rozszczepienie swiatla na pryzmacie. Jesli wiecie cos na ten temat to piszcie i z gory dzieki za pomoc:)
Gość Karawan Napisano 14 Kwiecień 2003 Napisano 14 Kwiecień 2003 dolaczam sie goraca do prosby - tez mnie to ciekawi jak to zrobic
j3d1 Napisano 15 Kwiecień 2003 Autor Napisano 15 Kwiecień 2003 Ludzie pliz pomozcie bardzo zalezy mi na czasie.
VGT Napisano 15 Kwiecień 2003 Napisano 15 Kwiecień 2003 Piszę czysto teoretycznie, gdyż niegdy nie próbowałem. Może by to zasymulować, tzn. W pryzmacie umieścić światło które \"świeciłoby\" przygotowaną wcześniej teksturą gradientu z kolorami pasma światła.
Gith Napisano 16 Kwiecień 2003 Napisano 16 Kwiecień 2003 O! To jest dobry pomysl... z tym ze chyba nawet lepiej byloby zrobic 3 rozne swiatla... zaraz scenke zrobie i zobacze jak bedzie wygladac...
Gith Napisano 16 Kwiecień 2003 Napisano 16 Kwiecień 2003 Oto co udalo mie sie zrobic (nie smiejcie sie... zrobilem to w jakias minute ;) ) 4 swiatla + Volume Fog w 3 kolorach (chyba taka kolejnosc byla) Somfing lajk wat?
Gość Karawan Napisano 16 Kwiecień 2003 Napisano 16 Kwiecień 2003 nie!!!! musi byc inny sposob, to zbyt prymitywne. Moze jakis skrypt/plugin, albo kontroler równań - efekt podobny do tego w tutorialu o powierzchni płyty CD - może namówny autora zeby napisal jak przekształcić :-) ten tutek w tutorial o pryzmacie - mysle ze szukam blisko - co do githa - wiesz ze dzwoni, ale nie wiesz w ktorym kosciele...
Gith Napisano 18 Kwiecień 2003 Napisano 18 Kwiecień 2003 Sluchaj Karawan raczej na tym poziomie rozwoju programow 3d, wlasciwie rendererow, nie da sie zrobic dokladnego rozszczepienia swiatla... Sprobuj zrobic chociazby mikroskop. A rozszczepienie jest jeszcze bardziej skomplikowane... Efekty takie mozna uzyskac dopiero w najnowszych wersjach rendererow, np. finalRender Stage-1, ale chyba jeszcze nie wyszedl... A oto jak wyglada: finalRender Stage-1 Preview Qrde najpierw powiedzialem ze nie mozna, a teraz ze mozna [mruga] Pozdrawiam Gith
j3d1 Napisano 18 Kwiecień 2003 Autor Napisano 18 Kwiecień 2003 zrobilem to sposobem zaproponowanym przez VGTsXVII\'a i Githa. I to co zrobil gith, na czarnym i ogolnie wygladajacym kijowo, to ja pobawilem sie troche, dodalem inne tlo (wlasciwie nie tlo, tylko obiekty 3d, w roznych kolorach, itd, ogolnie taka scenka, to nawet niezle wyszlo. Jak na moje potrzeby to w sam raz. Dzieki za pomoc. PS. Skad moge dorwac najnowszego finalrendera ?
fishaa Napisano 20 Kwiecień 2003 Napisano 20 Kwiecień 2003 Jak nie mozna jak mozna :) W brazilu masz dispersion...
Gość Karawan Napisano 20 Kwiecień 2003 Napisano 20 Kwiecień 2003 To jest tam przy ustawieniach swiatla, gdzie jest tez absorpcja, etc ??? i jak tego uzywac?
fishaa Napisano 20 Kwiecień 2003 Napisano 20 Kwiecień 2003 disperse wlaczasz przy materiale brazila glass - zmienna jest wspolczynnik ktorym sterujesz sila efektu - a jak uzywac? hmm poeksperymentuj mozesz zrobic scenke dokladnie taka sama jak w podanych wyzej przykladach z finalrendera. Najszybciej - kulka szklana wspolczynnik disperse na >2,5 i dwa srednio silne swiatelka omnii (spotlighty na kuli) - ladny efekt :)
Gość Karawan Napisano 20 Kwiecień 2003 Napisano 20 Kwiecień 2003 dobre dobre.. hmm sprobuję, ile to sie czlowiek uczy od \"poczatkujących\" (celowo w cudzyslowiu, domysl sie dlaczego - podpowiedz: w kontekscie pozytywnym)
fishaa Napisano 21 Kwiecień 2003 Napisano 21 Kwiecień 2003 heh no ..ostatnio odgrzebalem pokryta warstwa kurzu plytke 3d max 2 - oryginalna rosyjska produkcja :)) lezka sie zakrecila .. :cool:
fishaa Napisano 21 Kwiecień 2003 Napisano 21 Kwiecień 2003 taki maly preview - naprawde nie ma co opisywac, szklo, 2 geometry lights i GI - ustawienia dispersion jak w podpisach. Milego eksperymentowania
Gith Napisano 24 Kwiecień 2003 Napisano 24 Kwiecień 2003 Sorki nie bawilem sie za dlugo w Brazilu i nie zauwazylem - zwracam Honor :) [spox][soczek] [uczeń]
Alcor Napisano 24 Kwiecień 2003 Napisano 24 Kwiecień 2003 a moze pryzmacik, wchodzacy do srodka bialy cylinder i wychodzacy kolorowy cone? :) wiem ze to chamowa :D
keiichi_morisato Napisano 24 Kwiecień 2003 Napisano 24 Kwiecień 2003 Dobra pryzmacik dziala i jest ok. Teraz mam pytanie takze dotyczace szkla. Jeden z uzytkownikow forum ma avatara przedstawiajacego 2 szklane kule 1 niebieska a 2 czerwona (jesli dobrze pamietam) a dookola nich takie jasniejsze miejsca (na podlodze) efekt ten mozna zauwazyc oswieklajac butelke a woda. Poprostu swiatlo skupia sie bardziej w niektorych miejscach. I tak np. robie kule daje material glass (brazil) oswietlam z 1 strony i powstaje mi normalny cien taki jak przy zwyklym materiale a powinien wyjsc z tymi jasnymi plamami. Co robie zle???
bartonfink Napisano 25 Kwiecień 2003 Napisano 25 Kwiecień 2003 Keiichi Morisato - opcja Szukaj(ta na gorze ;) / Caustic zaopatrz sie w jakis sensowny (bez urazy dla maniakow scanlinerender\'a) silnik renderujacy jesli chcesz sie tym pobawic (vray,FR,Brazil i inne)
keiichi_morisato Napisano 25 Kwiecień 2003 Napisano 25 Kwiecień 2003 Przeciez dalem do zrozumienia ze uzywam brazila P.S. dzięki:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się