Skocz do zawartości

PRYZMAT - rozsczepienie swiatła


j3d1

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Piszę czysto teoretycznie, gdyż niegdy nie próbowałem.

 

Może by to zasymulować, tzn. W pryzmacie umieścić światło które \"świeciłoby\" przygotowaną wcześniej teksturą gradientu z kolorami pasma światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie!!!! musi byc inny sposob, to zbyt prymitywne. Moze jakis skrypt/plugin, albo kontroler równań - efekt podobny do tego w tutorialu o powierzchni płyty CD - może namówny autora zeby napisal jak przekształcić :-) ten tutek w tutorial o pryzmacie - mysle ze szukam blisko - co do githa - wiesz ze dzwoni, ale nie wiesz w ktorym kosciele...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchaj Karawan raczej na tym poziomie rozwoju programow 3d, wlasciwie rendererow, nie da sie zrobic dokladnego rozszczepienia swiatla... Sprobuj zrobic chociazby mikroskop. A rozszczepienie jest jeszcze bardziej skomplikowane...

 

Efekty takie mozna uzyskac dopiero w najnowszych wersjach rendererow, np. finalRender Stage-1, ale chyba jeszcze nie wyszedl...

 

A oto jak wyglada: finalRender Stage-1 Preview

 

Qrde najpierw powiedzialem ze nie mozna, a teraz ze mozna [mruga]

 

Pozdrawiam

Gith

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobilem to sposobem zaproponowanym przez VGTsXVII\'a i Githa. I to co zrobil gith, na czarnym i ogolnie wygladajacym kijowo, to ja pobawilem sie troche, dodalem inne tlo (wlasciwie nie tlo, tylko obiekty 3d, w roznych kolorach, itd, ogolnie taka scenka, to nawet niezle wyszlo.

Jak na moje potrzeby to w sam raz. Dzieki za pomoc.

 

PS. Skad moge dorwac najnowszego finalrendera ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

disperse wlaczasz przy materiale brazila glass - zmienna jest wspolczynnik ktorym sterujesz sila efektu - a jak uzywac? hmm poeksperymentuj mozesz zrobic scenke dokladnie taka sama jak w podanych wyzej przykladach z finalrendera. Najszybciej - kulka szklana wspolczynnik disperse na >2,5 i dwa srednio silne swiatelka omnii (spotlighty na kuli) - ladny efekt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobre dobre.. hmm sprobuję, ile to sie czlowiek uczy od \"poczatkujących\" (celowo w cudzyslowiu, domysl sie dlaczego - podpowiedz: w kontekscie pozytywnym)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra pryzmacik dziala i jest ok.

Teraz mam pytanie takze dotyczace szkla. Jeden z uzytkownikow forum ma avatara przedstawiajacego 2 szklane kule 1 niebieska a 2 czerwona (jesli dobrze pamietam) a dookola nich takie jasniejsze miejsca (na podlodze) efekt ten mozna zauwazyc oswieklajac butelke a woda. Poprostu swiatlo skupia sie bardziej w niektorych miejscach. I tak np. robie kule daje material glass (brazil) oswietlam z 1 strony i powstaje mi normalny cien taki jak przy zwyklym materiale a powinien wyjsc z tymi jasnymi plamami.

Co robie zle???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności