Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam,


chce podzielić się z wami moim doswiadczeniem w zakresie animowania, a konkretniej....Gdy zaczyna sie animować postać, trzeba zdecydować jaką techniką to zrobić...pracowałem w wielu, i wybrałem najlepszą- i zachęcam do jej uzytkowania.....ale po kolei, najpierw omówie wszystkie:




1. bip, biped, charakter studio 4,0- nieodłączny plugin do maxa, najwiekrzą jego zaletąa jest system footsteps- żaden inny system do animowania tak dobrego nie ma, najwiekrza wada- po zrobieniu footstepsów, pojawiają się keye- potem nie można dorabiać nowych,....można ale... trzeba modyfikowac istniejące, a wszczególności kasować i dorabiać nowe (chodzi głownie o część od pasa w gorę- nogi chodzą po footstepsach i nia ma zabardzo czego modyfikować). zato same footstepsy można dowolnie przestawiać, usawiać czas sawania na nich - bardzo łatwo i efektownie robi się to w panelu: curve editor> dope sheet>footsteps,



2. CAT , charakter animation tollkit (technologic)- jest to zestaw gotowych bonów , ale wyglądają one troche inaczej, są one ulepszone - można je lepiej :wykręcać i animować, najwiękrzą zaletą jest to że animacjia wychodzi bardzo realnistycznie, ale problem pojawia się gdy chcemy zrobic animacjię : idzie postać, staje rozgląda się ,(w miejscu) , rusza i dalej idze, stawanie i ruszanie trzeba robic ręcznie....co prawda ma on footstepsy, ale bardzo prymitywne, to jesgo ogromna wada- ale w przypadku zwierząt, da się to znieść , ponieważ te gotowe rogi i gotowa aniomacia chodzenia która jest dodana dla każdengo z nich są naprawde dobre



3.kaldera- Human IK - sa to znów polepszoane bony, z tym że przystosowane, gł, do animacji człowieka. samo H IK, nie jest nadzwyczajne,,, bardzo dobrze sie w nim animuje bo ma ulepszone ringowanie, czyli jak pociagniemy za dłoń to cała postac się wygnie i odchyli w tą pociagnietą stronę, ale h IK nie ma systemu footstepsów, ale ! ! ! można go przypisac do bipeda!: przy tworzeniu auto ustawia się jego wielkość - aby była taka sama jak żródłowego bipeda, potem robimy footstepsy w bipecie, ustawiamy je tylko , i w panelu curve editor> dope sheet>footsteps dokonujemy modyfikacji, bez animacji samej postaci, tylko "nogi"- chodzenie, a potem 1 kliknieciem przypisujemy h IK tak że chodzi krow w korok za bipedem - dobre nie, i teraz hidde biped i możemy robić właściwą animacjie H IKm czyli wszelakiego rodzaju skoki, machanie rękami itp. - a w H IK robi się to lepiej- lepsze są efekty (pisałem o tym wyzej),i co ważne , H IK nie ma keów- gdy zmienimy mu np.stawanie stopy, on dobrze to zgeneruje aby chodzić nadal jak biped- ale i uwzglednia naszą animacjie dorobioną już w H IK, słowem jest najlepszy!- na foto, zrobiłem bip, footsy, potem HUMAN IK, i w nim dodatkową anime - result:(PATRZ DOŁĄCZONY JPG)

http://republika.pl/demo1/bip+hIK.JPG

4. zwykłe bony i inne, co tu dużo pisać- wszystko trzeba zrobic ręcznie, a animacjię również, czyli ta metoda jest najgorsza!!!




>

1. miejsce



HUMAN IK - człekokształtne


CAT - zwierzęta



2. miejsce


Biped



3. reszta ...





wszelkie pytania proszę kierować na maila [email protected]


- pozdr, qrt kurt_hectic Tomek





http://republika.pl/demo1/_scene.avi 3 min pracy

  • Odpowiedzi 27
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Fajnie, ze chcesz pomoc innym, ale to co napisales, jest bardzo subiektywnym punktem widzenia.

Wartosc 'systemu' oceniasz na podstawie footstepsow i gotowych animacji, ktore mozna sobie podpiac pod model.

 

Niech nawet bedzie to swego rodzaju przewodnik dla ludzi, ktorzy chca takimi gotowcami poruszyc swoja postac, coby sie poruszala w reelu. Ale piszesz tez niestety nieprawde, wynikajaca tylko i wylacznie z wlasnej niewiedzy.

 

Pomijam koszmarnie zredagowany tekst i... Ringowanie? Realnistycznie? WTF?

Zeby chociaz ta animacja, ktora podeslales cos soba reprezentowala.

 

Pozdro.

Napisano

hej FX: puppetshop- to jest darmowy cat - prawie,

a co do cael reszty...tą animacjie robilem przez 2 min ! !- aby pokazac ze human ik idealnie nasladuje slady bipa....i ten caly text jest skierowanych do osob takich jak ja z przez 4 lat !- czyli poczatkujacych, i posiadajacych emule :D...- serio, kto tesraz uzywa bonow ???- nie rozumiem....

Napisano

p.s a ze slowem gig ringowanie - chodzilo mi o bona z poszczególnego systemu, wiem , że samo ringowanie to nie to , ale w tych pluginach tak się to nazywa , zamiast upperleg left, to rig upperleg left, czesto tak jest..

Napisano

Jak juz przebrnie sie przez problem riggowania (akurat do tego rozwiazania trzeba uzyc zwyklych kosci) to do samej animacji mozna uzyc swietnego Motionbuilder kiedys byl kaydary teraz jest aliasa. Jego glowna zaleta jest podglad w real-timie i jest tam wiele funkcji ulatwiajacych animacje.

Napisano

O ile dobrze jestem poinformowany to Motionbuilder wchlania tylko standardowe (robione standardowymi opcjami programu x) szkielety ale moge sie mylic. Tzn wiem ze nie toleruje CS a jak z innymi to nie wiem. Moze Alias zmienil cos w nowej wersji (6) gdzy ja sie bawilem tylko 5 a ta byla wydana jeszcze przez Kaydare.

Napisano

Wracając do wypowiedzi pana Kurt'a....

 

Czy można nazwać własnym animowaniem podstawianie gotowych, zapisanych w pliku "ruchów postaci" i czy można w ogóle mieć czelność powiedzieć "... tak, tak sam to zaanimowałem, jestem mistrzem animowania postaci..." :PPPPPPPPP Kicha jak dla mnie.

 

Jest troche dłubania przy samodzielnym animowaniu. Ale jak dla mnie to właśnie na tym polega naciekawsza i najfajniejsza zabawa....

 

To po co zabierać się za animowanie, jeżeli korzysta się z gotowych MOCAP'ów ;)

 

Pozdro

 

P.S. nie mogłem się powstrzymać od komentarza, wybaczcie ;)

Napisano

aaahahahah ale ja sie usmiałem... rozwalaja mnie takie posty ;)

Przeczytałem... pomyslałem i doszedłem do wniosku że chyba nie wiesz o czym piszesz ;)

 

Ale postanowiłem jeszcze dać szansę... i sprawdziłem Twoje posty. Ani śladu 4 letniej kariery animatora.

 

Wiec przyjacielu, jak w bipedowym footstepie przeszkadzają ci pozostałe klucze, to je usuń.. pozostawiajac tylko zakres dotyku stóp, i animuj postac ponownie.

 

Możesz mnie uświadomić od czego lepszy jest CAT?

"można je lepiej :wykręcać i animować", nie spotkałem bonesa którego nie można wykrecać i animować, nawet nie spotkałem takiego boxa (z którego można tez zbudowac szkielet).

"najwiękrzą zaletą jest to że animacjia wychodzi bardzo realnistycznie" Nie pracowałem z CATEM, ale widać albo stawia klucze z których nawet nie zdajesz sobie sprawy, albo, co bardziej prawdopodobne, ma dobrze zrobionego riga.

 

Kaldera... niestety też nie pracowałem. ale musze Cię uświadomić, że Kaldera tak samo jak inne systemy, nie zrobi nic, na co nie pozwoliłby jej max, wiec tak jak w CATie, po prostu ktos napisał "za nas" całego riga podał go do rak i powiedział... animuj.

[EDIT] Rozwinę to bo może jest nieczytelne, CAT i KALDERA to systemy skryptów wykonywane na kosciach przez MAXA, więc po prostu robią to, czego widać jeszcze nie umiesz..... RIGUJĄ[/EDIT]

 

Bonesy postawiłeś na samym końcu :D a jak sam napisałeś, Cat i Kaldera oparte są na tym systemie... zabawne nie uwazasz? Jakoś nie słyszałem o "zewnetrznych" systemach kostnych do MAYI, LW, SI czy Messiasha, a jak zauwazyłem, wiekszosć filmów animowanych robionych jest w tych programach (pisze większosć , bo "Przebudzenie" i produkcje Virtual Magic robione są w maxie).

 

Na koniec jeszcze jeden zonk.... uwierz mi.... do footstepa bipedowego podepnę WSZYSTKO (nawet system słoneczny)... mając pełną kontrolę nad całokształtem animacji.. i mało tego.. w przeciwieństwie do Twojej animki, ślady bipeda będą pokrywac mi się ze stopami animowanego szkieletu ;)

 

Pozdrawiam.... ucz się dalej i wiecej pokory ;)

 

[EDIT2] Boshe.. przeczytałem jeszce raz... cały czas sobie przeczysz... to chyba jakas prowokacja... a ja sie dałem ;) [/EDIT2]

Napisano

asblaze - Wiec przyjacielu, jak w bipedowym footstepie przeszkadzają ci pozostałe klucze, to je usuń.. pozostawiajac tylko zakres dotyku stóp, i animuj postac ponownie.

-----tak wlasnie dapisalem w tut wyzej!!!- lol

można je lepiej :wykręcać i animować - a uzywales human ik lub cata- jak tak to powinienes wiedziecz na czym polega roznica!....to dziala po prosty inaczej, moim zdaniem lepiej

i jeszcze jedno, ok to jest oparte na bonach , ale sa one ulepszone- rzeby zrobic cos takiego samemy siedzial bys miesiac!, a tu all jest auto i to pomaga (i to do pepe99)- stary mowisz ze jak sie uzyje bipa- to jest to gotowiec ???????- kompletnie tego nie rozumiem - po co robic bony???- rzeby lepiej sie czyc ze sie zrobilo samemu- przy uzyciu bipa tez all anime robisz samemu, yeyku, nie wiem jak to napisac- mam tego nie uzywac , czy co??....nie wiem jak mozna tak myslec :(...

a ogolnie to...jak bede mial czas to pokaze wam moja anime kolesia (za miesiac lub ....5 tyle zajec mam...) i zobaczycie sami, bo soara , ale wasze prace( chodzi mi o forum i bitwe) sa kiepskie.... ehhhhhh zycie, zamiast sie all madrzyc napisalibyscie cos konstruktywnego co ?

Napisano

Kurt... pokaż cokolwiek, bo może nie mam racji... ja nie mówię że systemy są złe, ale po co zaraz traktować sie jak guru? :) Przecież nikt nie prosił cie o ten watek. aaaa bitwa była otwarta.... dlaczego nie wziąłeś udziału?

Napisano

pokaż co kolwiek...pokaze ale nie wiem kiedy :(... w tym tygodniu zlapalem 8 ocen - mialem 5 sprawdzianów, pytania, i inne, sory, ale ...che zdac:D - choc 3d jest na rowni ze szkola- dla mnie, to mam czas tylko w weekendy,,, a animacjie na pewno zrobie,ale nie wiem kiedy...

Napisano

witam poraz kolejny,

 

z całego tego posta zaciekawiła mnie wypowiedź : blood_brother-a, mówił on o Motionbuilder, ściągnołem sobie triala (wszystko legalnie :D) i sprawdziłem...

moim zdaniem jest to HUMAN IK z "kilkoma" dodatkowymi opciami, oraz wieloma takimi które imituja maxa- "edcja" modelu, oraz pasek keyów, panel z listą obiektów w scenie, i chyba moge zaryzykować stwierdzenia, zę jest to H IK zewnetrzny....

oczywiście jest "kilka" opcji dodatkowych, ale te najważniejsze zostały przeniesione do maxa- w postaci Human IK oto foto : http://www.republika.pl/demo1/2.jpg

- i jeszcze jedno- faktycznie źle imporuje się biped - zobaczcie sami - pozrd. qrt...

Napisano

drogi kurcie, jestes bardzo odkrywczy, chociaz powinno byc raczej na odwrot. motionbuilder to nie HIK z 'paroma' opcjami a raczej na odwrot, HIK to pewna czesc motionbuildera w postaci maxowego pluga.

Napisano

Już dawno miałem coś napisać, ale jak to czytam to mi ręce opadają.

Dyskutujecie o narzędziach... co jest lepsze, co łatwiejsze i szybsze. I bardzo fajnie. Jednak jestem przekonany, że w każdym z opisanych systemów można zrobić dobrą animę. Kwestia tego, kto ją robi. Oczywiście, że są ułatwienia w postaci bibliotek motion capture, lub predefiniowane cykle ruchu, tak jak w CAT. Czy źle jest z nich korzystać? NIE! Oczywistym jest, że są po to, aby z nich kożystać...UMIEJĘTNIE!

I jeśli ktoś śmie twierdzić, że KOŚCI są słabe... to panowie!! (i panie) To on tego nie mówi poważnie. Mówi to ironicznie, żartobliwie :D Matko...

Kości i dobry rig to podstawa... i nie ma dyskusji! Jeśli jest sytuacja, że można pójść na skróty, to super. Ale czasami się nie da. I co wtedy? Jak ktoś nie potrafi animować, to leży i kwiczy.

Powołam się na ostatni głośny film z wytwórni PIXAR - "Incredibles".

Elastic Girl, jest postacią, któta rozciąga się do ekstremów, spłaszcza, zmienia formę, itp. Bez PERFEKCYJNEJ znajomości warsztatu tu się nie obeszło. I nie pomoże żaden plugin czy mocap.

 

pozdrawiam

Napisano

Ten wątek (chyba) nie miał na celu porównywać pluginy tylko pokazać jakie są dostępne na rynku, jakie mają zalety i wady i

ewentualne błędy. Kurt...Więc może zaczniesz od początku, z dokładnym opisem no i przykładowymi animacjami do każdego systemu kości.

Napisano

ok, macie tu dodatkową anime zrobioną w cat-ie. Jak tu widać jest gotowy rig, animacjie chodzenia robi sie prosto, "sama edycja" ale... gdybym chcial zrobićc anime : idzie , staje, rusza, idze- wtedy stawanie i ruszanie trzeba zrobić ręcznie = i to jest duży minus, ponieważ w bipecie i H IK jest to zautomatyzowane.

dlatego oceniłem te systemy tak, a nie inaczej.

 

http://www.republika.pl\demo1\bugtest.avi

Napisano

Rozumiem to mniej więcej tak.... jeśli pokrętnie, to proszę wyprowadź mnie z błędu...

 

Dopóki animacja odbywa się z automata i można suwaczkami ustawić balans, jest ok. Ale gdy trzeba coś podanimować ręcznie, to jest to duży minus...? A przecież wystarczy dodać nową warstwę absolutną (bo w CAT można też relatywne) i sprawa nagle staje się dziecinnie prosta. Ech.... wymiękam przy Tobie kurt.... bo jak ktoś jest animatorem i animuje, to jego praca polega na ANIMOWANIU! stawianiu kluczy tam gdzie trzeba.... wyobraź sobie animatora lalek, który bierze postać i stawia klucze przesuwając postać kawałeczek po kawałeczku. I jakoś nie marudzi. Więc tam, gdzie się kończy praca plugina, zaczyna się pole do popisu dla animatora. Moja rada? Postaw rig na kościach i ćwicz. Prędzej czy później je docenisz...

Napisano

hm... ja po prostu nie wiem co napisać, ja rozumiem chęć ułatwienia sobie pracy systemami ale jak można nazwać kogoś kto tylko pracuje na systemach animatorem?

"Minusem jest że trzeba stawiać klucze ręcznie?" To pewnie wg kurta największym minusem modelowania jest to, że trzeba ręcznie ustawiac kazdy vertex siatki mało tego, nie ma systemu który wymodeluje za niego całą bryłę bez chociaż minimalnego nakładu pracy z jego strony.. eechhh... tego nie da rady przeskoczyć.... to trzeba omijac szerokim łukiem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności