Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 211
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. Transform Group- center pivot to bounding box nie działa, jak to zrobić?

2. Ja zmusić manipulatory SRT do działania w QWERTY?

Napisano

alternatywny sposób mapowania klawiatury - taki jak w Mayce.

 

xeav - 2 to nie wiem, bo QWERTY nie używam, a 1 to nie mam pojęcia jaki masz problem.

Napisano

Jeśli tworzę transform grupę, pivot jest na 0,0,0 a nie na center grupy

czy da się to jakoś wycentrować?

 

untitled29do.jpg

Napisano

nie bardzo rozumiem twój problem, ponieważ gdy tworzę groupę z pivot jest na geometrycznym środku z automatu.

Mogę włączyć COG i wtedy jest COG.

Napisano

hehe, niezauważyłem tego coga :) thx

 

kolejne pytanie.

czy jest możliwość włączenia takiego mode'u jak w tweak toolu, tzn. możliwość wybierania face/point/edge bez przełączania się między nimi?

Napisano

ewentualnie jak masz mode vertex i wybrane vertexy, wciskasz SHIFT+e (przykładowo) to wówczas nie usuwając selekcji vertexów, możesz wybierać krawędzie.

Napisano

nie chodzi mi o konwersję pomiędzy face/point/edge tylko o możliwość ich selekcji, wszystkich naraz, bez przełączania na prawym panelu. tak jak to jest w tweak tool

Napisano

3DQUAKERS: RiggingPRO dla XSI lub 3DS Max. Polecam. Niestety trzeba wydać troche kaski ale po tym tutku będziecie riggować jak szaleni.

Napisano

a po co ci?

 

C:\users\username\softimage\XSI_5.1

 

Lub aby sprawdzić jaki jest dla ciebie idź do:

start menu -> softimage products ->

softimage 5.1 -> usertools

Pojawia się okienko w którym znajdujesz Setenv.bat i klikasz edit. Tam znajdziesz swoje user root i inne ciekawostki.

Gość rerekumkum
Napisano

Witam.

Jestem nowy wiec prosze o wyrozumialosc.

Jak sciagnac softimage'a??? Pojawia mi sie jakis ID do wpisania???

Bardzo prosze o odpowiedz bo jeszcze nie sciagnelem tego programu a juz sie zniechecam :(

Napisano
Dzieki.

 

A jeszcze mam takie pytanko. Majac standardowo 4 viewporty to czy da sie polaczyc dwa dolne w jeden i uzywac go jako netview?

środkowym lub prawym przyciskiem na untitled23ad.jpg

 

 

ja też mam kilka pytań: - gdzieś wyłączyłęm undo/redo i pojawianie się okienka przy tworzeniu obiektów

Napisano

objekt mi się przestał renderować, nie wiem czemu.

objekt (ściana) ma dwie tekstury, na jednej z nich jest displacement, ale myślę że displacement nie jest winien bo jak go się wyłączy to dalej nie działa.

czy ktoś wie co może być winne?

 

09e75568-render_error_jpg.jpg

Napisano

xeav:

 

1. (undo) File -> Preferences -> General -> Number of undo levels

2. (okienka) File -> Preferences -> Interaction -> Property Editors/Views -> włacz ptaszka przy Popup property window on node creation

 

Ania:

 

sprawdź czy przypadkiem nie wyłaczyłaś ptaszka w Visibility -> Display -> Render Visibility (dla obiektu który się nie renderuje), albo czy warstwa na której masz obiekt nie ma wyłaczonego renderable.

Napisano

dzięki, wszystko jest tam gdzie mówisz.

 

kolejne pytanie:

- jak ustawić aby wartość extrude zawsze była na 0 lub wartość w jakimkolwiek innym okienku?

Napisano

Moze to glupie pytanie ale nie moge znalezc odpowiedzi. Jak polaczyk kilka obiektow w jeden? Nie chodzi mi o laczenie powierzchni tylko o tez ze przykladowo mam kilka boxow i zeby przesunac je wszystkie musze zaznaczyc wszystkie pokolei a ja chcialbym zeby wystarczylo kliknac jeden z nich by wszystkie staly sie aktywne. Znalazlem grupowanie obiektow ale niesatysfakcjonuje mnie to calkiem.

Napisano
Moze to glupie pytanie ale nie moge znalezc odpowiedzi. Jak polaczyk kilka obiektow w jeden? Nie chodzi mi o laczenie powierzchni tylko o tez ze przykladowo mam kilka boxow i zeby przesunac je wszystkie musze zaznaczyc wszystkie pokolei a ja chcialbym zeby wystarczylo kliknac jeden z nich by wszystkie staly sie aktywne. Znalazlem grupowanie obiektow ale niesatysfakcjonuje mnie to calkiem.

 

Nie wiem czy to o to chodzi, ale może spróbuj poprostu zrobić kilka boxów jako child'y jednego, a potem robisz tylko branch albo tree select prawym albo środkowym przyciskiem myszy i ci się wszystkie zaznaczą w danej gałęzi czy drzewie.

Napisano

A jeszcze mam pytanko czy da sie zeby w viewporcie byly jakies linie pokazujace kadr ktory znajdzie sie na wyrenderowanym obrazku? Albo zeby chociaz widocznosc viewportu byla ograniczona kadrem. Takie cos bylo w maksie ale nie pamietam jak sie to nazywa.

Napisano
A jeszcze mam pytanko czy da sie zeby w viewporcie byly jakies linie pokazujace kadr ktory znajdzie sie na wyrenderowanym obrazku? Albo zeby chociaz widocznosc viewportu byla ograniczona kadrem. Takie cos bylo w maksie ale nie pamietam jak sie to nazywa.

Shift + S -> Visual Cues -> zaznacz Field Guide

a żeby pobawić się z kadrem to zaznaczasz kamerę -> wciszkasz enter -> i zmieniasz sobie Pict. Ratio

Napisano

Dzieki:)

 

Czy da sie uzyc ambient occlusion przy jednoczesnym zachowaniu widocznosci i czytelnosci textury nalozonej na obiekt? Bo teraz jak dodaje ambient occlusion to powstaje mi biala plama.

Napisano

Tak myślałem że coś spoza moich działań robisz. Naestety na shaderach mentala kiepsko się znam, ja po prostu wrzucam AO w slot diffuse i renderuję samo AO (albedo) do użycia w engine gry.

 

Sorry, ale tym razem nie pomogę.

Napisano

Pass rendering is your friend.

To troche bez sensu komponować wszystkie komponenty w jeden pass.

Niby można jak użyjesz mixów (mix2colors lub mix8colors).

 

Poza tym, lepiej jest uzywać dirtMap. Szybszy, wydajniejszy od standartowego AO. Szukać na XSIBase.com

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności