blood_brother Napisano 21 Maj 2006 Autor Napisano 21 Maj 2006 Poszukuje jakiegos dobrego tutoriala o mapowaniu w xsi. Zna ktos moze jakis? Szukalem tu i owdzie ale nie znalazlem nic konkretnego. Z gory dzieki.
_michal Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 Gordy - http://www.forum3d.pl (sorki, dopiero teraz zobaczyłem Twoje pytanie) Blood - zobacz to: http://www.forum3d.pl/f3dftp.php?id=252&o=0, może się przyda.
xeav Napisano 23 Maj 2006 Napisano 23 Maj 2006 1. Transform Group- center pivot to bounding box nie działa, jak to zrobić? 2. Ja zmusić manipulatory SRT do działania w QWERTY?
blood_brother Napisano 23 Maj 2006 Autor Napisano 23 Maj 2006 Co to jest to QWERTY o ktorym kilka razy tutaj wspomnieliscie?
_michal Napisano 23 Maj 2006 Napisano 23 Maj 2006 alternatywny sposób mapowania klawiatury - taki jak w Mayce. xeav - 2 to nie wiem, bo QWERTY nie używam, a 1 to nie mam pojęcia jaki masz problem.
xeav Napisano 23 Maj 2006 Napisano 23 Maj 2006 Jeśli tworzę transform grupę, pivot jest na 0,0,0 a nie na center grupy czy da się to jakoś wycentrować?
xeav Napisano 23 Maj 2006 Napisano 23 Maj 2006 mam już odpowiedź, jakby ktoś chciał tu jest skrypt tworzący t grupę z wycentrowanym pivotem.
Gordy Napisano 23 Maj 2006 Napisano 23 Maj 2006 nie bardzo rozumiem twój problem, ponieważ gdy tworzę groupę z pivot jest na geometrycznym środku z automatu. Mogę włączyć COG i wtedy jest COG.
xeav Napisano 23 Maj 2006 Napisano 23 Maj 2006 hehe, niezauważyłem tego coga :) thx kolejne pytanie. czy jest możliwość włączenia takiego mode'u jak w tweak toolu, tzn. możliwość wybierania face/point/edge bez przełączania się między nimi?
Gordy Napisano 23 Maj 2006 Napisano 23 Maj 2006 Zaznaczasz wszystkie obiekty a potem przechodzisz w tryb vertex (t), edge (e) lub face (u) i tyle. Zawsze działało.
_michal Napisano 23 Maj 2006 Napisano 23 Maj 2006 ewentualnie jak masz mode vertex i wybrane vertexy, wciskasz SHIFT+e (przykładowo) to wówczas nie usuwając selekcji vertexów, możesz wybierać krawędzie.
xeav Napisano 23 Maj 2006 Napisano 23 Maj 2006 nie chodzi mi o konwersję pomiędzy face/point/edge tylko o możliwość ich selekcji, wszystkich naraz, bez przełączania na prawym panelu. tak jak to jest w tweak tool
_michal Napisano 23 Maj 2006 Napisano 23 Maj 2006 normalnie się nie da, alternatywa jest taka jak Tobie napisałem.
blood_brother Napisano 24 Maj 2006 Autor Napisano 24 Maj 2006 Znacie jakies tutki o riggowaniu w xsi??
Gordy Napisano 24 Maj 2006 Napisano 24 Maj 2006 3DQUAKERS: RiggingPRO dla XSI lub 3DS Max. Polecam. Niestety trzeba wydać troche kaski ale po tym tutku będziecie riggować jak szaleni.
Gordy Napisano 25 Maj 2006 Napisano 25 Maj 2006 a po co ci? C:\users\username\softimage\XSI_5.1 Lub aby sprawdzić jaki jest dla ciebie idź do: start menu -> softimage products -> softimage 5.1 -> usertools Pojawia się okienko w którym znajdujesz Setenv.bat i klikasz edit. Tam znajdziesz swoje user root i inne ciekawostki.
Gordy Napisano 27 Maj 2006 Napisano 27 Maj 2006 pojawił się skrypt pozwalający ominąć poważny brak w XSI czyli jednostki miar i kątów. Ludzie od wizek wiedzą o co chodzi. http://www.xsibase.com/forum/index.php?board=29;action=display;threadid=24159;start=6
Endriu_M Napisano 27 Maj 2006 Napisano 27 Maj 2006 Gordy - dzięki za link! Trochę tego w XSI brakowało.
Gość rerekumkum Napisano 29 Maj 2006 Napisano 29 Maj 2006 Witam. Jestem nowy wiec prosze o wyrozumialosc. Jak sciagnac softimage'a??? Pojawia mi sie jakis ID do wpisania??? Bardzo prosze o odpowiedz bo jeszcze nie sciagnelem tego programu a juz sie zniechecam :(
xeav Napisano 29 Maj 2006 Napisano 29 Maj 2006 http://www.softimage.com/downloads/default.aspx wybierasz wersję foundation (rejestracja wymagana- free)
Gordy Napisano 3 Czerwiec 2006 Napisano 3 Czerwiec 2006 tek2shoot znowu zrobiło niespodziankę użytkownikom XSI i stworzyło fresnel mask. Szczegóły: http://www.tek2shoot.com/
blood_brother Napisano 4 Czerwiec 2006 Autor Napisano 4 Czerwiec 2006 Gdzie znajde odpowiednik maxowego soft selection?
blood_brother Napisano 4 Czerwiec 2006 Autor Napisano 4 Czerwiec 2006 Dzieki. A jeszcze mam takie pytanko. Majac standardowo 4 viewporty to czy da sie polaczyc dwa dolne w jeden i uzywac go jako netview?
xeav Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 Dzieki. A jeszcze mam takie pytanko. Majac standardowo 4 viewporty to czy da sie polaczyc dwa dolne w jeden i uzywac go jako netview? środkowym lub prawym przyciskiem na ja też mam kilka pytań: - gdzieś wyłączyłęm undo/redo i pojawianie się okienka przy tworzeniu obiektów
Ania Napisano 15 Czerwiec 2006 Napisano 15 Czerwiec 2006 objekt mi się przestał renderować, nie wiem czemu. objekt (ściana) ma dwie tekstury, na jednej z nich jest displacement, ale myślę że displacement nie jest winien bo jak go się wyłączy to dalej nie działa. czy ktoś wie co może być winne?
_michal Napisano 16 Czerwiec 2006 Napisano 16 Czerwiec 2006 xeav: 1. (undo) File -> Preferences -> General -> Number of undo levels 2. (okienka) File -> Preferences -> Interaction -> Property Editors/Views -> włacz ptaszka przy Popup property window on node creation Ania: sprawdź czy przypadkiem nie wyłaczyłaś ptaszka w Visibility -> Display -> Render Visibility (dla obiektu który się nie renderuje), albo czy warstwa na której masz obiekt nie ma wyłaczonego renderable.
xeav Napisano 16 Czerwiec 2006 Napisano 16 Czerwiec 2006 dzięki, wszystko jest tam gdzie mówisz. kolejne pytanie: - jak ustawić aby wartość extrude zawsze była na 0 lub wartość w jakimkolwiek innym okienku?
blood_brother Napisano 24 Czerwiec 2006 Autor Napisano 24 Czerwiec 2006 Moze to glupie pytanie ale nie moge znalezc odpowiedzi. Jak polaczyk kilka obiektow w jeden? Nie chodzi mi o laczenie powierzchni tylko o tez ze przykladowo mam kilka boxow i zeby przesunac je wszystkie musze zaznaczyc wszystkie pokolei a ja chcialbym zeby wystarczylo kliknac jeden z nich by wszystkie staly sie aktywne. Znalazlem grupowanie obiektow ale niesatysfakcjonuje mnie to calkiem.
_michal Napisano 24 Czerwiec 2006 Napisano 24 Czerwiec 2006 NIe do końca rozumiem, może Create -> Poly Mesh -> Merge to jest to czego szukasz?
Veemo Napisano 24 Czerwiec 2006 Napisano 24 Czerwiec 2006 Moze to glupie pytanie ale nie moge znalezc odpowiedzi. Jak polaczyk kilka obiektow w jeden? Nie chodzi mi o laczenie powierzchni tylko o tez ze przykladowo mam kilka boxow i zeby przesunac je wszystkie musze zaznaczyc wszystkie pokolei a ja chcialbym zeby wystarczylo kliknac jeden z nich by wszystkie staly sie aktywne. Znalazlem grupowanie obiektow ale niesatysfakcjonuje mnie to calkiem. Nie wiem czy to o to chodzi, ale może spróbuj poprostu zrobić kilka boxów jako child'y jednego, a potem robisz tylko branch albo tree select prawym albo środkowym przyciskiem myszy i ci się wszystkie zaznaczą w danej gałęzi czy drzewie.
blood_brother Napisano 24 Czerwiec 2006 Autor Napisano 24 Czerwiec 2006 Empeck: Dokladnie tego szukalem:) Dzieki. Nastepnym razem bede dokladniej czytal co jest w tych wszystkich zakladkach napisane:)
blood_brother Napisano 24 Czerwiec 2006 Autor Napisano 24 Czerwiec 2006 A jeszcze mam pytanko czy da sie zeby w viewporcie byly jakies linie pokazujace kadr ktory znajdzie sie na wyrenderowanym obrazku? Albo zeby chociaz widocznosc viewportu byla ograniczona kadrem. Takie cos bylo w maksie ale nie pamietam jak sie to nazywa.
andy_a Napisano 24 Czerwiec 2006 Napisano 24 Czerwiec 2006 A jeszcze mam pytanko czy da sie zeby w viewporcie byly jakies linie pokazujace kadr ktory znajdzie sie na wyrenderowanym obrazku? Albo zeby chociaz widocznosc viewportu byla ograniczona kadrem. Takie cos bylo w maksie ale nie pamietam jak sie to nazywa. Shift + S -> Visual Cues -> zaznacz Field Guide a żeby pobawić się z kadrem to zaznaczasz kamerę -> wciszkasz enter -> i zmieniasz sobie Pict. Ratio
_michal Napisano 24 Czerwiec 2006 Napisano 24 Czerwiec 2006 Camera properties -> Visual Cues ->ptaszek przy Field Guide EDIT. oops. Spóźniłem się ;)
blood_brother Napisano 25 Czerwiec 2006 Autor Napisano 25 Czerwiec 2006 Dzieki:) Gdzie moge ustawic by xsi sam robil mi backup i gdzie moge ustawic do ilu plikow ma zapisywac i czestotliwosc zapisu? W xsi 4 ustawialem to a w 5 nie moge znalezc.
blood_brother Napisano 26 Czerwiec 2006 Autor Napisano 26 Czerwiec 2006 Dzieki:) Czy da sie uzyc ambient occlusion przy jednoczesnym zachowaniu widocznosci i czytelnosci textury nalozonej na obiekt? Bo teraz jak dodaje ambient occlusion to powstaje mi biala plama.
_michal Napisano 26 Czerwiec 2006 Napisano 26 Czerwiec 2006 Możesz pokazać Render Tree z materiałem? Nie wiem czy pomogę, bo ja renderuję tylko normale + AO ultimapperem :P ale może coś wymyślę.
blood_brother Napisano 26 Czerwiec 2006 Autor Napisano 26 Czerwiec 2006 Jest to model dolaczony do xsi ale widac o co chodzi. Sorry za jakosc. A moglbys pokazac jak to u Ciebie wyglada jak robisz tak jak robisz?:)
_michal Napisano 26 Czerwiec 2006 Napisano 26 Czerwiec 2006 Tak myślałem że coś spoza moich działań robisz. Naestety na shaderach mentala kiepsko się znam, ja po prostu wrzucam AO w slot diffuse i renderuję samo AO (albedo) do użycia w engine gry. Sorry, ale tym razem nie pomogę.
Tomek Kosiorek Napisano 26 Czerwiec 2006 Napisano 26 Czerwiec 2006 a komponujesz o AO?bo powinienes to robic passami i skladac dopiero(imho)...
Gordy Napisano 26 Czerwiec 2006 Napisano 26 Czerwiec 2006 Pass rendering is your friend. To troche bez sensu komponować wszystkie komponenty w jeden pass. Niby można jak użyjesz mixów (mix2colors lub mix8colors). Poza tym, lepiej jest uzywać dirtMap. Szybszy, wydajniejszy od standartowego AO. Szukać na XSIBase.com
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się