Napisano 21 Maj 200618 l Autor Poszukuje jakiegos dobrego tutoriala o mapowaniu w xsi. Zna ktos moze jakis? Szukalem tu i owdzie ale nie znalazlem nic konkretnego. Z gory dzieki.
Napisano 22 Maj 200618 l Gordy - http://www.forum3d.pl (sorki, dopiero teraz zobaczyłem Twoje pytanie) Blood - zobacz to: http://www.forum3d.pl/f3dftp.php?id=252&o=0, może się przyda.
Napisano 23 Maj 200618 l 1. Transform Group- center pivot to bounding box nie działa, jak to zrobić? 2. Ja zmusić manipulatory SRT do działania w QWERTY?
Napisano 23 Maj 200618 l alternatywny sposób mapowania klawiatury - taki jak w Mayce. xeav - 2 to nie wiem, bo QWERTY nie używam, a 1 to nie mam pojęcia jaki masz problem.
Napisano 23 Maj 200618 l Jeśli tworzę transform grupę, pivot jest na 0,0,0 a nie na center grupy czy da się to jakoś wycentrować?
Napisano 23 Maj 200618 l mam już odpowiedź, jakby ktoś chciał tu jest skrypt tworzący t grupę z wycentrowanym pivotem.
Napisano 23 Maj 200618 l nie bardzo rozumiem twój problem, ponieważ gdy tworzę groupę z pivot jest na geometrycznym środku z automatu. Mogę włączyć COG i wtedy jest COG.
Napisano 23 Maj 200618 l hehe, niezauważyłem tego coga :) thx kolejne pytanie. czy jest możliwość włączenia takiego mode'u jak w tweak toolu, tzn. możliwość wybierania face/point/edge bez przełączania się między nimi?
Napisano 23 Maj 200618 l Zaznaczasz wszystkie obiekty a potem przechodzisz w tryb vertex (t), edge (e) lub face (u) i tyle. Zawsze działało.
Napisano 23 Maj 200618 l ewentualnie jak masz mode vertex i wybrane vertexy, wciskasz SHIFT+e (przykładowo) to wówczas nie usuwając selekcji vertexów, możesz wybierać krawędzie.
Napisano 23 Maj 200618 l nie chodzi mi o konwersję pomiędzy face/point/edge tylko o możliwość ich selekcji, wszystkich naraz, bez przełączania na prawym panelu. tak jak to jest w tweak tool
Napisano 24 Maj 200618 l 3DQUAKERS: RiggingPRO dla XSI lub 3DS Max. Polecam. Niestety trzeba wydać troche kaski ale po tym tutku będziecie riggować jak szaleni.
Napisano 25 Maj 200618 l a po co ci? C:\users\username\softimage\XSI_5.1 Lub aby sprawdzić jaki jest dla ciebie idź do: start menu -> softimage products -> softimage 5.1 -> usertools Pojawia się okienko w którym znajdujesz Setenv.bat i klikasz edit. Tam znajdziesz swoje user root i inne ciekawostki.
Napisano 27 Maj 200618 l pojawił się skrypt pozwalający ominąć poważny brak w XSI czyli jednostki miar i kątów. Ludzie od wizek wiedzą o co chodzi. http://www.xsibase.com/forum/index.php?board=29;action=display;threadid=24159;start=6
Napisano 29 Maj 200618 l Witam. Jestem nowy wiec prosze o wyrozumialosc. Jak sciagnac softimage'a??? Pojawia mi sie jakis ID do wpisania??? Bardzo prosze o odpowiedz bo jeszcze nie sciagnelem tego programu a juz sie zniechecam :(
Napisano 29 Maj 200618 l http://www.softimage.com/downloads/default.aspx wybierasz wersję foundation (rejestracja wymagana- free)
Napisano 3 Czerwiec 200618 l tek2shoot znowu zrobiło niespodziankę użytkownikom XSI i stworzyło fresnel mask. Szczegóły: http://www.tek2shoot.com/
Napisano 4 Czerwiec 200618 l Autor Dzieki. A jeszcze mam takie pytanko. Majac standardowo 4 viewporty to czy da sie polaczyc dwa dolne w jeden i uzywac go jako netview?
Napisano 4 Czerwiec 200618 l blood_brother napisał: Dzieki. A jeszcze mam takie pytanko. Majac standardowo 4 viewporty to czy da sie polaczyc dwa dolne w jeden i uzywac go jako netview? środkowym lub prawym przyciskiem na ja też mam kilka pytań: - gdzieś wyłączyłęm undo/redo i pojawianie się okienka przy tworzeniu obiektów
Napisano 15 Czerwiec 200618 l objekt mi się przestał renderować, nie wiem czemu. objekt (ściana) ma dwie tekstury, na jednej z nich jest displacement, ale myślę że displacement nie jest winien bo jak go się wyłączy to dalej nie działa. czy ktoś wie co może być winne?
Napisano 16 Czerwiec 200618 l xeav: 1. (undo) File -> Preferences -> General -> Number of undo levels 2. (okienka) File -> Preferences -> Interaction -> Property Editors/Views -> włacz ptaszka przy Popup property window on node creation Ania: sprawdź czy przypadkiem nie wyłaczyłaś ptaszka w Visibility -> Display -> Render Visibility (dla obiektu który się nie renderuje), albo czy warstwa na której masz obiekt nie ma wyłaczonego renderable.
Napisano 16 Czerwiec 200618 l dzięki, wszystko jest tam gdzie mówisz. kolejne pytanie: - jak ustawić aby wartość extrude zawsze była na 0 lub wartość w jakimkolwiek innym okienku?
Napisano 24 Czerwiec 200618 l Autor Moze to glupie pytanie ale nie moge znalezc odpowiedzi. Jak polaczyk kilka obiektow w jeden? Nie chodzi mi o laczenie powierzchni tylko o tez ze przykladowo mam kilka boxow i zeby przesunac je wszystkie musze zaznaczyc wszystkie pokolei a ja chcialbym zeby wystarczylo kliknac jeden z nich by wszystkie staly sie aktywne. Znalazlem grupowanie obiektow ale niesatysfakcjonuje mnie to calkiem.
Napisano 24 Czerwiec 200618 l NIe do końca rozumiem, może Create -> Poly Mesh -> Merge to jest to czego szukasz?
Napisano 24 Czerwiec 200618 l blood_brother napisał: Moze to glupie pytanie ale nie moge znalezc odpowiedzi. Jak polaczyk kilka obiektow w jeden? Nie chodzi mi o laczenie powierzchni tylko o tez ze przykladowo mam kilka boxow i zeby przesunac je wszystkie musze zaznaczyc wszystkie pokolei a ja chcialbym zeby wystarczylo kliknac jeden z nich by wszystkie staly sie aktywne. Znalazlem grupowanie obiektow ale niesatysfakcjonuje mnie to calkiem. Nie wiem czy to o to chodzi, ale może spróbuj poprostu zrobić kilka boxów jako child'y jednego, a potem robisz tylko branch albo tree select prawym albo środkowym przyciskiem myszy i ci się wszystkie zaznaczą w danej gałęzi czy drzewie.
Napisano 24 Czerwiec 200618 l Autor Empeck: Dokladnie tego szukalem:) Dzieki. Nastepnym razem bede dokladniej czytal co jest w tych wszystkich zakladkach napisane:)
Napisano 24 Czerwiec 200618 l Autor A jeszcze mam pytanko czy da sie zeby w viewporcie byly jakies linie pokazujace kadr ktory znajdzie sie na wyrenderowanym obrazku? Albo zeby chociaz widocznosc viewportu byla ograniczona kadrem. Takie cos bylo w maksie ale nie pamietam jak sie to nazywa.
Napisano 24 Czerwiec 200618 l Cytat A jeszcze mam pytanko czy da sie zeby w viewporcie byly jakies linie pokazujace kadr ktory znajdzie sie na wyrenderowanym obrazku? Albo zeby chociaz widocznosc viewportu byla ograniczona kadrem. Takie cos bylo w maksie ale nie pamietam jak sie to nazywa. Shift + S -> Visual Cues -> zaznacz Field Guide a żeby pobawić się z kadrem to zaznaczasz kamerę -> wciszkasz enter -> i zmieniasz sobie Pict. Ratio
Napisano 24 Czerwiec 200618 l Camera properties -> Visual Cues ->ptaszek przy Field Guide EDIT. oops. Spóźniłem się ;)
Napisano 25 Czerwiec 200618 l Autor Dzieki:) Gdzie moge ustawic by xsi sam robil mi backup i gdzie moge ustawic do ilu plikow ma zapisywac i czestotliwosc zapisu? W xsi 4 ustawialem to a w 5 nie moge znalezc.
Napisano 26 Czerwiec 200618 l Autor Dzieki:) Czy da sie uzyc ambient occlusion przy jednoczesnym zachowaniu widocznosci i czytelnosci textury nalozonej na obiekt? Bo teraz jak dodaje ambient occlusion to powstaje mi biala plama.
Napisano 26 Czerwiec 200618 l Możesz pokazać Render Tree z materiałem? Nie wiem czy pomogę, bo ja renderuję tylko normale + AO ultimapperem :P ale może coś wymyślę.
Napisano 26 Czerwiec 200618 l Autor Jest to model dolaczony do xsi ale widac o co chodzi. Sorry za jakosc. A moglbys pokazac jak to u Ciebie wyglada jak robisz tak jak robisz?:)
Napisano 26 Czerwiec 200618 l Tak myślałem że coś spoza moich działań robisz. Naestety na shaderach mentala kiepsko się znam, ja po prostu wrzucam AO w slot diffuse i renderuję samo AO (albedo) do użycia w engine gry. Sorry, ale tym razem nie pomogę.
Napisano 26 Czerwiec 200618 l a komponujesz o AO?bo powinienes to robic passami i skladac dopiero(imho)...
Napisano 26 Czerwiec 200618 l Pass rendering is your friend. To troche bez sensu komponować wszystkie komponenty w jeden pass. Niby można jak użyjesz mixów (mix2colors lub mix8colors). Poza tym, lepiej jest uzywać dirtMap. Szybszy, wydajniejszy od standartowego AO. Szukać na XSIBase.com
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto