blood_brother Napisano 21 Maj 2006 Autor Share Napisano 21 Maj 2006 Poszukuje jakiegos dobrego tutoriala o mapowaniu w xsi. Zna ktos moze jakis? Szukalem tu i owdzie ale nie znalazlem nic konkretnego. Z gory dzieki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordy Napisano 21 Maj 2006 Share Napisano 21 Maj 2006 free czy płatnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blood_brother Napisano 21 Maj 2006 Autor Share Napisano 21 Maj 2006 Preferuje darmowe tutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michal Napisano 22 Maj 2006 Share Napisano 22 Maj 2006 Gordy - http://www.forum3d.pl (sorki, dopiero teraz zobaczyłem Twoje pytanie) Blood - zobacz to: http://www.forum3d.pl/f3dftp.php?id=252&o=0, może się przyda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xeav Napisano 23 Maj 2006 Share Napisano 23 Maj 2006 1. Transform Group- center pivot to bounding box nie działa, jak to zrobić? 2. Ja zmusić manipulatory SRT do działania w QWERTY? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blood_brother Napisano 23 Maj 2006 Autor Share Napisano 23 Maj 2006 Co to jest to QWERTY o ktorym kilka razy tutaj wspomnieliscie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michal Napisano 23 Maj 2006 Share Napisano 23 Maj 2006 alternatywny sposób mapowania klawiatury - taki jak w Mayce. xeav - 2 to nie wiem, bo QWERTY nie używam, a 1 to nie mam pojęcia jaki masz problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xeav Napisano 23 Maj 2006 Share Napisano 23 Maj 2006 Jeśli tworzę transform grupę, pivot jest na 0,0,0 a nie na center grupy czy da się to jakoś wycentrować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michal Napisano 23 Maj 2006 Share Napisano 23 Maj 2006 a to nie wiem, nie używałem tego to nie pomogę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xeav Napisano 23 Maj 2006 Share Napisano 23 Maj 2006 mam już odpowiedź, jakby ktoś chciał tu jest skrypt tworzący t grupę z wycentrowanym pivotem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordy Napisano 23 Maj 2006 Share Napisano 23 Maj 2006 nie bardzo rozumiem twój problem, ponieważ gdy tworzę groupę z pivot jest na geometrycznym środku z automatu. Mogę włączyć COG i wtedy jest COG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xeav Napisano 23 Maj 2006 Share Napisano 23 Maj 2006 hehe, niezauważyłem tego coga :) thx kolejne pytanie. czy jest możliwość włączenia takiego mode'u jak w tweak toolu, tzn. możliwość wybierania face/point/edge bez przełączania się między nimi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordy Napisano 23 Maj 2006 Share Napisano 23 Maj 2006 Zaznaczasz wszystkie obiekty a potem przechodzisz w tryb vertex (t), edge (e) lub face (u) i tyle. Zawsze działało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michal Napisano 23 Maj 2006 Share Napisano 23 Maj 2006 ewentualnie jak masz mode vertex i wybrane vertexy, wciskasz SHIFT+e (przykładowo) to wówczas nie usuwając selekcji vertexów, możesz wybierać krawędzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xeav Napisano 23 Maj 2006 Share Napisano 23 Maj 2006 nie chodzi mi o konwersję pomiędzy face/point/edge tylko o możliwość ich selekcji, wszystkich naraz, bez przełączania na prawym panelu. tak jak to jest w tweak tool Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michal Napisano 23 Maj 2006 Share Napisano 23 Maj 2006 normalnie się nie da, alternatywa jest taka jak Tobie napisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xeav Napisano 23 Maj 2006 Share Napisano 23 Maj 2006 w mayi też tego niema, szkoda bo by się przydało :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blood_brother Napisano 24 Maj 2006 Autor Share Napisano 24 Maj 2006 Znacie jakies tutki o riggowaniu w xsi?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordy Napisano 24 Maj 2006 Share Napisano 24 Maj 2006 3DQUAKERS: RiggingPRO dla XSI lub 3DS Max. Polecam. Niestety trzeba wydać troche kaski ale po tym tutku będziecie riggować jak szaleni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xeav Napisano 25 Maj 2006 Share Napisano 25 Maj 2006 gdzie xsi trzyma preferences użytkownika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordy Napisano 25 Maj 2006 Share Napisano 25 Maj 2006 a po co ci? C:\users\username\softimage\XSI_5.1 Lub aby sprawdzić jaki jest dla ciebie idź do: start menu -> softimage products -> softimage 5.1 -> usertools Pojawia się okienko w którym znajdujesz Setenv.bat i klikasz edit. Tam znajdziesz swoje user root i inne ciekawostki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xeav Napisano 25 Maj 2006 Share Napisano 25 Maj 2006 thx aby przekopiować z win do lin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordy Napisano 27 Maj 2006 Share Napisano 27 Maj 2006 pojawił się skrypt pozwalający ominąć poważny brak w XSI czyli jednostki miar i kątów. Ludzie od wizek wiedzą o co chodzi. http://www.xsibase.com/forum/index.php?board=29;action=display;threadid=24159;start=6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endriu_M Napisano 27 Maj 2006 Share Napisano 27 Maj 2006 Gordy - dzięki za link! Trochę tego w XSI brakowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość rerekumkum Napisano 29 Maj 2006 Share Napisano 29 Maj 2006 Witam. Jestem nowy wiec prosze o wyrozumialosc. Jak sciagnac softimage'a??? Pojawia mi sie jakis ID do wpisania??? Bardzo prosze o odpowiedz bo jeszcze nie sciagnelem tego programu a juz sie zniechecam :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xeav Napisano 29 Maj 2006 Share Napisano 29 Maj 2006 http://www.softimage.com/downloads/default.aspx wybierasz wersję foundation (rejestracja wymagana- free) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordy Napisano 3 Czerwiec 2006 Share Napisano 3 Czerwiec 2006 tek2shoot znowu zrobiło niespodziankę użytkownikom XSI i stworzyło fresnel mask. Szczegóły: http://www.tek2shoot.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blood_brother Napisano 4 Czerwiec 2006 Autor Share Napisano 4 Czerwiec 2006 Gdzie znajde odpowiednik maxowego soft selection? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michal Napisano 4 Czerwiec 2006 Share Napisano 4 Czerwiec 2006 Prawym klawiszem wywołujesz opcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blood_brother Napisano 4 Czerwiec 2006 Autor Share Napisano 4 Czerwiec 2006 Dzieki. A jeszcze mam takie pytanko. Majac standardowo 4 viewporty to czy da sie polaczyc dwa dolne w jeden i uzywac go jako netview? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xeav Napisano 4 Czerwiec 2006 Share Napisano 4 Czerwiec 2006 Dzieki. A jeszcze mam takie pytanko. Majac standardowo 4 viewporty to czy da sie polaczyc dwa dolne w jeden i uzywac go jako netview? środkowym lub prawym przyciskiem na ja też mam kilka pytań: - gdzieś wyłączyłęm undo/redo i pojawianie się okienka przy tworzeniu obiektów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 15 Czerwiec 2006 Share Napisano 15 Czerwiec 2006 objekt mi się przestał renderować, nie wiem czemu. objekt (ściana) ma dwie tekstury, na jednej z nich jest displacement, ale myślę że displacement nie jest winien bo jak go się wyłączy to dalej nie działa. czy ktoś wie co może być winne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michal Napisano 16 Czerwiec 2006 Share Napisano 16 Czerwiec 2006 xeav: 1. (undo) File -> Preferences -> General -> Number of undo levels 2. (okienka) File -> Preferences -> Interaction -> Property Editors/Views -> włacz ptaszka przy Popup property window on node creation Ania: sprawdź czy przypadkiem nie wyłaczyłaś ptaszka w Visibility -> Display -> Render Visibility (dla obiektu który się nie renderuje), albo czy warstwa na której masz obiekt nie ma wyłaczonego renderable. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xeav Napisano 16 Czerwiec 2006 Share Napisano 16 Czerwiec 2006 dzięki, wszystko jest tam gdzie mówisz. kolejne pytanie: - jak ustawić aby wartość extrude zawsze była na 0 lub wartość w jakimkolwiek innym okienku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michal Napisano 16 Czerwiec 2006 Share Napisano 16 Czerwiec 2006 tego też chciałbym sie dowiedzieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blood_brother Napisano 24 Czerwiec 2006 Autor Share Napisano 24 Czerwiec 2006 Moze to glupie pytanie ale nie moge znalezc odpowiedzi. Jak polaczyk kilka obiektow w jeden? Nie chodzi mi o laczenie powierzchni tylko o tez ze przykladowo mam kilka boxow i zeby przesunac je wszystkie musze zaznaczyc wszystkie pokolei a ja chcialbym zeby wystarczylo kliknac jeden z nich by wszystkie staly sie aktywne. Znalazlem grupowanie obiektow ale niesatysfakcjonuje mnie to calkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michal Napisano 24 Czerwiec 2006 Share Napisano 24 Czerwiec 2006 NIe do końca rozumiem, może Create -> Poly Mesh -> Merge to jest to czego szukasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Veemo Napisano 24 Czerwiec 2006 Share Napisano 24 Czerwiec 2006 Moze to glupie pytanie ale nie moge znalezc odpowiedzi. Jak polaczyk kilka obiektow w jeden? Nie chodzi mi o laczenie powierzchni tylko o tez ze przykladowo mam kilka boxow i zeby przesunac je wszystkie musze zaznaczyc wszystkie pokolei a ja chcialbym zeby wystarczylo kliknac jeden z nich by wszystkie staly sie aktywne. Znalazlem grupowanie obiektow ale niesatysfakcjonuje mnie to calkiem. Nie wiem czy to o to chodzi, ale może spróbuj poprostu zrobić kilka boxów jako child'y jednego, a potem robisz tylko branch albo tree select prawym albo środkowym przyciskiem myszy i ci się wszystkie zaznaczą w danej gałęzi czy drzewie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blood_brother Napisano 24 Czerwiec 2006 Autor Share Napisano 24 Czerwiec 2006 Empeck: Dokladnie tego szukalem:) Dzieki. Nastepnym razem bede dokladniej czytal co jest w tych wszystkich zakladkach napisane:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blood_brother Napisano 24 Czerwiec 2006 Autor Share Napisano 24 Czerwiec 2006 A jeszcze mam pytanko czy da sie zeby w viewporcie byly jakies linie pokazujace kadr ktory znajdzie sie na wyrenderowanym obrazku? Albo zeby chociaz widocznosc viewportu byla ograniczona kadrem. Takie cos bylo w maksie ale nie pamietam jak sie to nazywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy_a Napisano 24 Czerwiec 2006 Share Napisano 24 Czerwiec 2006 A jeszcze mam pytanko czy da sie zeby w viewporcie byly jakies linie pokazujace kadr ktory znajdzie sie na wyrenderowanym obrazku? Albo zeby chociaz widocznosc viewportu byla ograniczona kadrem. Takie cos bylo w maksie ale nie pamietam jak sie to nazywa. Shift + S -> Visual Cues -> zaznacz Field Guide a żeby pobawić się z kadrem to zaznaczasz kamerę -> wciszkasz enter -> i zmieniasz sobie Pict. Ratio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michal Napisano 24 Czerwiec 2006 Share Napisano 24 Czerwiec 2006 Camera properties -> Visual Cues ->ptaszek przy Field Guide EDIT. oops. Spóźniłem się ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blood_brother Napisano 25 Czerwiec 2006 Autor Share Napisano 25 Czerwiec 2006 Dzieki:) Gdzie moge ustawic by xsi sam robil mi backup i gdzie moge ustawic do ilu plikow ma zapisywac i czestotliwosc zapisu? W xsi 4 ustawialem to a w 5 nie moge znalezc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michal Napisano 25 Czerwiec 2006 Share Napisano 25 Czerwiec 2006 File -> Preferences -> Data Management Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blood_brother Napisano 26 Czerwiec 2006 Autor Share Napisano 26 Czerwiec 2006 Dzieki:) Czy da sie uzyc ambient occlusion przy jednoczesnym zachowaniu widocznosci i czytelnosci textury nalozonej na obiekt? Bo teraz jak dodaje ambient occlusion to powstaje mi biala plama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michal Napisano 26 Czerwiec 2006 Share Napisano 26 Czerwiec 2006 Możesz pokazać Render Tree z materiałem? Nie wiem czy pomogę, bo ja renderuję tylko normale + AO ultimapperem :P ale może coś wymyślę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blood_brother Napisano 26 Czerwiec 2006 Autor Share Napisano 26 Czerwiec 2006 Jest to model dolaczony do xsi ale widac o co chodzi. Sorry za jakosc. A moglbys pokazac jak to u Ciebie wyglada jak robisz tak jak robisz?:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michal Napisano 26 Czerwiec 2006 Share Napisano 26 Czerwiec 2006 Tak myślałem że coś spoza moich działań robisz. Naestety na shaderach mentala kiepsko się znam, ja po prostu wrzucam AO w slot diffuse i renderuję samo AO (albedo) do użycia w engine gry. Sorry, ale tym razem nie pomogę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek Kosiorek Napisano 26 Czerwiec 2006 Share Napisano 26 Czerwiec 2006 a komponujesz o AO?bo powinienes to robic passami i skladac dopiero(imho)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordy Napisano 26 Czerwiec 2006 Share Napisano 26 Czerwiec 2006 Pass rendering is your friend. To troche bez sensu komponować wszystkie komponenty w jeden pass. Niby można jak użyjesz mixów (mix2colors lub mix8colors). Poza tym, lepiej jest uzywać dirtMap. Szybszy, wydajniejszy od standartowego AO. Szukać na XSIBase.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się