Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Nie używałem wcześniej za bardzo displacementa żadnego, aż do teraz. Korzystam z VRayowego displacementa i wydaje mi się całkiem ok, efekty są stosunkowo dobre i dość szybko się liczy. Nie wiem tylko czy nie robię błędu i nie powinienem użyc maxowego displace, może jest lepszy a ja zabrnąłem w ślepą uliczkę.

Jak ktoś ma doświadczenie w tym względzie to byłbym wdzięczny za jakieś opinie.

 

pozdrawiam,

 

[nie wiem czy to dobry dział na ten temat, w razie czego przepraszam i proszę moderatorów o przeniesienie wątku do odpowiedniego działu]

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

vray displace bije maxowego na głowę. Głównie dlatego, ze praktycznie nie zalezy od gęstości siatki podstawowej. Jesli używasz vraya uzywaj jego displace'a.

Napisano

No tak właśnie myślałem. Dzięki.

Przy okazji: mam taki problem, że jak wrzucam displace na obiekt, to strasznie mi on "puchnie", oczywiście mogę zmniejszych amount, ale nie o to chodzi, bo poziom "wybojów" jest ok. Próbowałem regulować to opcją shift dająć ją ujemną, ale wtedy dziwne rzeczy dzieją się na cieńszych miejscach obiektu. Mam nadzieję, żę wiecie o co mi chodzi. Muszę się z tym pogodzić, czy jest jakaś metoda?

Napisano

Musisz pobawić się mapą displace. Zobacz czy nie da się nią podsterować displaca przez mapkę. Zwiększ kontrast, zmiejsz amount no i shift przynajmniej na 0. Inaczej niestety się nie da. Czasami pomaga opcja keep continuity ale nie zawsze :D

Napisano
Witam,

 

Nie używałem wcześniej za bardzo displacementa żadnego, aż do teraz. Korzystam z VRayowego displacementa i wydaje mi się całkiem ok, efekty są stosunkowo dobre i dość szybko się liczy. Nie wiem tylko czy nie robię błędu i nie powinienem użyc maxowego displace, może jest lepszy a ja zabrnąłem w ślepą uliczkę.

Jak ktoś ma doświadczenie w tym względzie to byłbym wdzięczny za jakieś opinie.

pozdrawiam,

 

czy ktos moze mi wytlumaczyc co to jest VRay displacement??

Napisano

Bacry, ze zwiększeniem kontrastu to dobry pomysł, będę musiał tak zrobić. Keep continuity używam, trochę pomaga w kilku miejscach.

kome: chyba w tiffach, o ile dobrze pamiętam. A jeśli w jpgach, to w czym to przeszkadza jeśli kompresja nie jest zbyt mocna?

Marcin: oczywiście znam ten tutorial, od tego zacząłem.

Napisano

witam, temat wygrzebany spod ziemi ale nie moglem sie doszukac swiezszego.

pytanie mam takie - chce zrobic mur ceglany nie uzywajac tekstury tylko za pomoca samego vray displacement. w type 2D mapping "scina" narozniki cegiel, a w type 3D mapping "wyciaga" wszystko od srodka bryly na zewnatrz (promieniscie, nie prostopadle do scian).

jezeli ktos jest w stanie pomoc to czekam na pomysly.

Napisano

RA, nie o to mi chodzi, "keep cont." bylo wlaczone. moze inaczej to opisze:

na pierwszym renderze (z diplacement ujemnym, bo lepiej to widac) jest wylaczone k.c.(keep continuity) a na drugim wlaczone i zauwaz, ze na pierwszym displ. wyciaga wszystko prostopadle do scianek boxa, a tam gdzie wlaczone k.c. - displ. wyciaga tak jakby promieniscie od srodka boxa poprzez punkty tworzace mape displacement. chodzi mi o to czy jest mozliwosc ustawienia displ. tak, zeby ciagnal prostopadle i "laczyl" w calosc narozniki tak jak z wlaczonym k.c.

oczywiscie wiem, ze mozna to wymodelowac i nawet czas by sie znalazl, tylko poprostu watpie czy mi sprzet wytrzyma taka ilosc boxow i poly, ktore bym musial w scene wtloczyc i dlatego szukam innego sposobu.

Napisano

tamten box mial rzeczywiscie po 1 poly na sciance, ale tutaj (render) elementy "odisplejsmentowane" skladaja sie z kilku(nastu) poly na sciane, i historia jest podobna do przykladowego boxa. render jest malo dokladny ale na gornym narozniku garazu widac, ze wszystko sie kszywi, pod oknami kuchni tez widac syfy. nie mam pomyslu jak z tego wybrnac, z tego co policzylem musialbym tu wsadzic w sumie ok 8 tys "cegiel" czyli za darmo dowalic 48 k poly :/ a nie mam znajomosci w NASA

Napisano

nie robi sie renderu na obiekcie ktory ma malo poly , jezeli kasz sam kwadrat i 8 poly to mesh smooth razy 4 to malo bo kwadrat bedzie mial okolo 4069 poly a to malo no chyba zebys ustawil dzielenie siatki co pixel

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności