Chalek Napisano 12 Styczeń 2005 Napisano 12 Styczeń 2005 Witam, Nie używałem wcześniej za bardzo displacementa żadnego, aż do teraz. Korzystam z VRayowego displacementa i wydaje mi się całkiem ok, efekty są stosunkowo dobre i dość szybko się liczy. Nie wiem tylko czy nie robię błędu i nie powinienem użyc maxowego displace, może jest lepszy a ja zabrnąłem w ślepą uliczkę. Jak ktoś ma doświadczenie w tym względzie to byłbym wdzięczny za jakieś opinie. pozdrawiam, [nie wiem czy to dobry dział na ten temat, w razie czego przepraszam i proszę moderatorów o przeniesienie wątku do odpowiedniego działu]
kozioo Napisano 12 Styczeń 2005 Napisano 12 Styczeń 2005 vray displace bije maxowego na głowę. Głównie dlatego, ze praktycznie nie zalezy od gęstości siatki podstawowej. Jesli używasz vraya uzywaj jego displace'a.
Chalek Napisano 12 Styczeń 2005 Autor Napisano 12 Styczeń 2005 No tak właśnie myślałem. Dzięki. Przy okazji: mam taki problem, że jak wrzucam displace na obiekt, to strasznie mi on "puchnie", oczywiście mogę zmniejszych amount, ale nie o to chodzi, bo poziom "wybojów" jest ok. Próbowałem regulować to opcją shift dająć ją ujemną, ale wtedy dziwne rzeczy dzieją się na cieńszych miejscach obiektu. Mam nadzieję, żę wiecie o co mi chodzi. Muszę się z tym pogodzić, czy jest jakaś metoda?
Bacry Napisano 30 Styczeń 2005 Napisano 30 Styczeń 2005 Musisz pobawić się mapą displace. Zobacz czy nie da się nią podsterować displaca przez mapkę. Zwiększ kontrast, zmiejsz amount no i shift przynajmniej na 0. Inaczej niestety się nie da. Czasami pomaga opcja keep continuity ale nie zawsze :D
Baldack Napisano 30 Styczeń 2005 Napisano 30 Styczeń 2005 Witam, Nie używałem wcześniej za bardzo displacementa żadnego, aż do teraz. Korzystam z VRayowego displacementa i wydaje mi się całkiem ok, efekty są stosunkowo dobre i dość szybko się liczy. Nie wiem tylko czy nie robię błędu i nie powinienem użyc maxowego displace, może jest lepszy a ja zabrnąłem w ślepą uliczkę. Jak ktoś ma doświadczenie w tym względzie to byłbym wdzięczny za jakieś opinie. pozdrawiam, czy ktos moze mi wytlumaczyc co to jest VRay displacement??
Marcin Napisano 30 Styczeń 2005 Napisano 30 Styczeń 2005 http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/displMod_params.htm
polka dot Napisano 30 Styczeń 2005 Napisano 30 Styczeń 2005 a w jakim formacie zapisujesz mape displejsa? nie przypadkiem w *.jpg ??
Marcin Napisano 30 Styczeń 2005 Napisano 30 Styczeń 2005 http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/tutorials_displacement.htm jeszce ten tutorial przerob ;]
Chalek Napisano 30 Styczeń 2005 Autor Napisano 30 Styczeń 2005 Bacry, ze zwiększeniem kontrastu to dobry pomysł, będę musiał tak zrobić. Keep continuity używam, trochę pomaga w kilku miejscach. kome: chyba w tiffach, o ile dobrze pamiętam. A jeśli w jpgach, to w czym to przeszkadza jeśli kompresja nie jest zbyt mocna? Marcin: oczywiście znam ten tutorial, od tego zacząłem.
Marcin Napisano 30 Styczeń 2005 Napisano 30 Styczeń 2005 chalek - to bylo dla Baldaka ;] troche stary ten temat i tak sobie pomyslalem ze ty przez ten czas juz to skapowałes ;]
polka dot Napisano 30 Styczeń 2005 Napisano 30 Styczeń 2005 nie zapisuj w jpegach nawet jak dobra kompresja to i tak na krawedziach robi plamy - niewidoczne niby ale na displejsie widac
ftrampkach Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 witam, temat wygrzebany spod ziemi ale nie moglem sie doszukac swiezszego. pytanie mam takie - chce zrobic mur ceglany nie uzywajac tekstury tylko za pomoca samego vray displacement. w type 2D mapping "scina" narozniki cegiel, a w type 3D mapping "wyciaga" wszystko od srodka bryly na zewnatrz (promieniscie, nie prostopadle do scian). jezeli ktos jest w stanie pomoc to czekam na pomysly.
RA Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 Nie wiem czy dobrze cię rozumiem, ale zaznacz "keep continuity" w opcjach VRayDisplacementMod.
ftrampkach Napisano 13 Czerwiec 2006 Napisano 13 Czerwiec 2006 RA, nie o to mi chodzi, "keep cont." bylo wlaczone. moze inaczej to opisze: na pierwszym renderze (z diplacement ujemnym, bo lepiej to widac) jest wylaczone k.c.(keep continuity) a na drugim wlaczone i zauwaz, ze na pierwszym displ. wyciaga wszystko prostopadle do scianek boxa, a tam gdzie wlaczone k.c. - displ. wyciaga tak jakby promieniscie od srodka boxa poprzez punkty tworzace mape displacement. chodzi mi o to czy jest mozliwosc ustawienia displ. tak, zeby ciagnal prostopadle i "laczyl" w calosc narozniki tak jak z wlaczonym k.c. oczywiscie wiem, ze mozna to wymodelowac i nawet czas by sie znalazl, tylko poprostu watpie czy mi sprzet wytrzyma taka ilosc boxow i poly, ktore bym musial w scene wtloczyc i dlatego szukam innego sposobu.
kozioo Napisano 13 Czerwiec 2006 Napisano 13 Czerwiec 2006 Twoj box ma pewnie po 1 segmencie na scianę. Spróbuj to zwiększyć.
ftrampkach Napisano 13 Czerwiec 2006 Napisano 13 Czerwiec 2006 tamten box mial rzeczywiscie po 1 poly na sciance, ale tutaj (render) elementy "odisplejsmentowane" skladaja sie z kilku(nastu) poly na sciane, i historia jest podobna do przykladowego boxa. render jest malo dokladny ale na gornym narozniku garazu widac, ze wszystko sie kszywi, pod oknami kuchni tez widac syfy. nie mam pomyslu jak z tego wybrnac, z tego co policzylem musialbym tu wsadzic w sumie ok 8 tys "cegiel" czyli za darmo dowalic 48 k poly :/ a nie mam znajomosci w NASA
KLICEK Napisano 13 Czerwiec 2006 Napisano 13 Czerwiec 2006 nie robi sie renderu na obiekcie ktory ma malo poly , jezeli kasz sam kwadrat i 8 poly to mesh smooth razy 4 to malo bo kwadrat bedzie mial okolo 4069 poly a to malo no chyba zebys ustawil dzielenie siatki co pixel
ftrampkach Napisano 13 Czerwiec 2006 Napisano 13 Czerwiec 2006 no ok, nie chcialo mi sie tego rzeźbić :P ale chyba będę musiał, dzięki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się