Skocz do zawartości

scena 3D: 2d --> 3d krajobraz gór


rudylew

Rekomendowane odpowiedzi

Oceńcie - Co powinienem zrobic aby scena stała się bardziej realistyczna i jak sie pozbyc tych smug na górach.?? W scenie jak widać zmontowałem obrazek 2d w scene 3d i jakiś efekt wyszedł.

.................................................................

attachment.php?attachmentid=&stc=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Rozumie, że jesteś początkujący.

Wieć tak: modelowanie słabiutkie, np. ma pierwszym planie widać, że siatka powinna byc gęstsza, zreszta góry tez jakies dziwne.; tekstura wody - brzydka, poszukaj czegoś fajniejszego. Co to wogóle za krajobraz, gdzie sa same góry i jeziorko, a gdzie drzewa, trawa itp.

Jak dla mnie to jest zdecydowanie nieskonczona praca i powinna sie znalezc w wip'ie a nie fw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprofesjonalne wykonanie. Zdecydowanie jesteś początkujący. Poza tym gdzieś widziałem podobny tutorial, który przy okazji można zrobić w 10 minut :]

Niemniej jednak pracuj dalej - ważne jest podejście i chęci do tego co robisz, a ty chyba to masz...

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szukasz porady:

ekhm - po pierwsze - trawa - wiem, że to kosztuje dużo pamięci i jest spore zużycie procka, ale ja bym zrobił trawkę w całości w 3D - tzn co do jednego źdźbła...

Po drugie - źle wygląda materiał na góry (jeśli wogóle jakiś zastosowałeś)...

Po trzecie - zdecydowanie za mało poligonó jak na taką scenkę.

ehhh - narazie popracuj nad tym co powyżej, bo woda nie wygląda najgorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

']Jeśli szukasz porady:

ekhm - po pierwsze - trawa - wiem, że to kosztuje dużo pamięci i jest spore zużycie procka, ale ja bym zrobił trawkę w całości w 3D - tzn co do jednego źdźbła...

Po drugie - źle wygląda materiał na góry (jeśli wogóle jakiś zastosowałeś)...

Po trzecie - zdecydowanie za mało poligonó jak na taką scenkę.

ehhh - narazie popracuj nad tym co powyżej, bo woda nie wygląda najgorzej.

Wcześniej pisałem nie mam za mocnego sprzętu do grafiki więc z trawą dałem sobie spokój bo naprawdę nie zrobiłbym więcej - tyczy się to także do ilości polygonów. dzięki za rady są one dla mnie pożyteczne i skożystam wystawie prace napewno jak ją skończę thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A probowales zrobic?? Bo tlumaczenie ze sprzet jest do niczego nie probujac czegos zrobc jest rowne niczemu.

jak nie jak tak procek 1GHz i 256Mb Ramu to zdecydowanie mało na taką operację max się wiesza i nie można nic zrobic pozdro.... ale jak hajsu dorobie się to zmodernizuje hardwere. thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie jak tak procek 1GHz i 256Mb Ramu to zdecydowanie mało na taką operację max się wiesza i nie można nic zrobic pozdro.... ale jak hajsu dorobie się to zmodernizuje hardwere. thanks....

 

Słuchaj. Ja mam 1,2G i512 ramku.Karta 32MB i mi ładnie chodzi! Na trawe by Ci spoko wystarczyło! Ja robiłem! A co z sprzętu można wyciągnąć? Zobacz. Co PRAWDA NIE JEST JESZCZE SKOŃCZONE ALE... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie człowieku...całkowite poparcie dla blood_brother bo ma racje, poniżej masz obrazek na którym jest jakieś pół milona fejsów i na p2 400 MHz + 192MB ramu renderowało się jak burza i to z 16 przejścowym DOFem, a w w oknach widokowych też nie miałem zaciachów, a mam zaledwie GF2 400 MX...najpierw spróbuj...a potem narzekaj na sprzęt ( ja moge ;) )...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie człowieku...całkowite poparcie dla blood_brother bo ma racje, poniżej masz obrazek na którym jest jakieś pół milona fejsów i na p2 400 MHz + 192MB ramu renderowało się jak burza i to z 16 przejścowym DOFem, a w w oknach widokowych też nie miałem zaciachów, a mam zaledwie GF2 400 MX...najpierw spróbuj...a potem narzekaj na sprzęt ( ja moge ;) )...

Mi właśnie chodzi o okna widokowe jak mam dużo obiektów to mie się muli. Nie mam pojęcia czym to jest spowodowane - czytając inne posty widzę że inni mają o wiele słabsze sprzęty od mojego(Athlon 1GHz 256Mb ramu i im ładnie śmiga nie wiem Gf2 400 Mx jest leprzą kartą niż( i to chyba jest tą przyczyną) : Radeon VE DDR ma chyba 32Mb - dzięki za poruszenie tego tematu może uda mi się dzięki waszemu kopniakowi coś wydłubać pozdro..... Jestem od 2 dni na forum i to jest to, tutaj naprawde można się rozwijać..... :)!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby sie nie mulilo jak jest duzo objektow:

- rob objekty w roznych plikach, wtedy w kazdym z osobna bedzie mniej. potem zeby zrenderowac, otwierasz nowy pusty plik, file => x-ref scene => tam wyszukujesz wszystkie pliki, z opcja zeby wyswietlalo jako box. jak zrenderujesz bedzie wszystko, ale w viewportach nie.

- nie dawaj poligonow tam gdzie nie trzeba (np. zkasuj gory od tylu tam gdzie i tak nie widac).

- trawa, jak robisz ja pArray, to na poszczegolne zdzbla uzywaj LP, i ustaw zeby w viewportach nie wyswietlalo trawy.

- jak dodajesz do objektow kolejne edit mesh modifiery, to od czasu do czasu je skolapsuj (prawa mysz na modifier => collapse to). ale nie kolapsuj meshsmootha.

- nie wyswietlaj materialow w viewportach jak nie trzeba. niekiedy trzeba, ale potem znow mozna wylaczyc.

- wireframe w viewporcie zuzywa mniej pamieci niz shaded.

 

na razie to wszystko co mi przychodzi do glowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thanks...po sesji pojadę do domu i wszystko wykonam według zaleceń i porad .... i swojego umysłu. spoko...rozwijam się, bądźcie cierpliwi... to jest moje hobby a nie .....jak na razie coś "naukowego"..........wszystkim dzięki jestem pod pozytywnym wrażeniem.... macie u mnie + a to dużo znaczy!!!......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności